• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wrap verwijderen?

Grégoryvv

Detailing rookie
8 aug 2012
21
0
Ik heb vandaag carbonwrap verwijderd van een dak maar de lijm is blijven zitten op de lak :(

2qnwhw8.jpg





na 2uur sukkelen is er al een hoekje tot een goed resultaat gekomen..


met tar en glue remover van AF en aceton is de lijm beginnen loskomen..

Iemand enig idee hoe dit op een makkelijker manier kan ? zoals het nu loopt nog dagen werk..
2ke9w7.jpg
 
Dit wordt nog een redelijke uitdaging, hoop maar dat je lak blijft zitten

Je hebt nog redelijk geluk zo te zien. Heb laatst een Audi A1 gezien (in PON design) waarbij de laklaag losliet door de lijm van de wrap.
Bij een BMW325 hetzelfde gezien waarbij delen van de lak ook loslieten door de lijm van de folie.
 
Ik heb het bij Nasa eens geprobeerd met TarX op een stukje en dat ging redelijk goed. Alleen was er daar veel minder lijm achtergebleven op de lak. Succes ermee!
 
Bij reclame plakkers wordt veel gebruikt gemaakt van producten van Avery. Surface cleaner of adhesive remover.
 
WD 40 :weetniet

Wel mee opletten , het kan wel zijn dat je lak er (tijdelijk) weker van wordt .

Zo 'n wrap-shop zal daar wel meer info over kunnen geven meen ik ook .

Succes iig .
 
idd WD40. Nasa op het forum hier heeft onlangs een Mini ge-de-wrapped. Uit zijn vooruitgangsverslag meende ik vooral te kunnen concluderen dat de temperatuur een grote rol speelde. Voorverwarmen met een haarföhn of verfblazer ?

Ik heb ooit nog een Renault Modus ontdaan van een wrap, en dat waren ook mijn gebruikte middelen: haarföhn, verfblazer, wd40,... ik vond vooral de gaatjesfolie op de ramen lastig om 'mee te krijgen'.
 
Tijdens het verwijderen alles al zachtjes voorverwarmen scheelde al een berg.
Ik heb er bij mij in een avondje tijd bijna alles afgekregen (lees; met 3 personen)

Hierboven staat een reactie van Gio, en dat is een hele goeie!
Degene die mijn nieuwe wrap heeft geplakt heeft de resterende plekjes met 'Avery Adhesive Remover' erg snel kunnen verwijderen zonder een hele hoop elbow grease.

Dit is em:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Na heel wat gevloek is de lijm eraf...

Met aceton (geen lakschade gehad of andere problemen hiermee) in een vernevelfles te gieten en op het dak te spuiten en laten weken .... en zo de lijm losgekregen

lijm met HOPEN is eraf gekomen... 8-())

na 15uur werk is het klusje achter de rug:party:


wd40 werkte hier blijkbaar niet :( andere tar en glue removers die ik staan had werkte wel maar niet zo goed als de aceton (goedkoper ook)


nn1kdk.jpg


332pfd5.jpg


34xm8ts.jpg


11lj7zr.jpg
 
Iemand enig idee hoe je of met wat je carbonwrap kan behandelen/insmeren om deze een vernieuwend effect te doen geven ?

Op bovenstaande foto kun je op de spoiler zien dat deze wat dof is geworden ..
 
Ik lees dit topic nu pas. Mooi resultaat behaald hoor! Bij mij viel het inderdaad op dat de omgevingstemperatuur een aardige impact had op het de-wrappen. Bij koudere temperaturen scheurde de wrap gemakkelijk en bleef de lijmlaag hier en daar achter op de wagen (van die grijze hardnekkige plekken). Ik heb het er ook met het nodige elbowgrease en testen van middeltjes uiteindelijk van af gekregen (bij mij lukte WD-40 en hier en daar wasbenzine). Zoals Bruno reeds aanhaalde viel het qua lijmresten op de meeste panelen nog mee.