HD Spoelen
Foamen
Wassen
HD Spoelen
Kleien
Waxen
Ik zou 2 verschillende producten gebruiken. Een foamshampoo en een normale shampoo.Ik wil voor het foamen en wassen 1 product gebruiken:
Hiervoor kan je een ontvetter gebruiken. Dit is sowieso aangeraden voor het doel wat jij voor ogen hebt.Maar eigenlijk wil ik een shampoo gebruiken die een iets hogere pH waarde heeft, omdat daarmee ook alle vetten verdwijnen. Ik ben er zeker van dat er geen wax op de auto is (gebruikt), maar wil voor het waxen wel 100% zeker zijn dat auto echt schoon is. Is de Valet Pro - Advanced Neutral Snow Foam wel een geschikte voor mijn doel?
Staalwol kan, maar er komt meer risico bij kijken. Ik raad je aan om de ruit gewoon met de auto mee te wassen en te kleien, vervolgens een goed glasreiniger of indien (handmatig) polijsten.Verder wil ik, om de voorruit echt goed schoon te maken, beginnen met wat staalwol, maar hoe pak ik dat nou het beste aan?
Een milde klei en glijmiddel is aangeraden. De Collinite wax is inderdaad een prima optie.Ik wil ook graag wat advies over welke klei het beste te gebruiken en daarna welke wax. Ik vermoed dat jullie zeggen dat Collinite 845 geschikt is?
@Younes Ik vond zelf leuk om een vaste wax te smeren als beginneling, een vloeibare wax is heel makkelijk, maar niet zo leuk haha.
Collinite maakt ook een aantal goede vaste waxen, deze kan @Quantoxx je wel aanraden.
Zelf gebruik ik de soft99 fusso coat als sealant op mijn auto, ben daar zeer tevreden over. Kost niks, lange standtijd.
Hier zijn de meningen wel iets over verdeeld helaas.
Edit: Oh net te laat met reageren, zie dat je al een bestelling geplaatst hebt. Nog een tip dan maar;
Smeer de wax flinterdun!
Kijk eens in mijn oude topic, dan zie je hoe het niet moet haha. Voor de rest kan je daar ook nog wel iets van ideeën uit halen.
https://forum.carclean.com/threads/ferdys-mini-cooper-f56.16510/
Ah, de you tube fase. Dat is zeer herkenbaar. Uren heb ik you tube bekeken. Hoeveel je ook kijkt en leest, je zal niet echt tevreden zijn met je eerste resultaat. Daarna ga je weer lezen en nog enkele details vinden die je op weg zetten naar een beter resultaat. Je kan best overtuigd zijn dat je de theorie helemaal onder de knie hebt maar je haalt alleen maar betere resultaten door trial and error in de praktijk. Veel succes ermee !