• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zelf een autowas maken

Uiteraard. ;)

Vandaag nog even de auto in zijn geheel gewassen en gelijk nog wat beading en glans foto's gemaakt van de kap.

De beading van de 44 viel eigenlijk wat tegen, de druppels waren vrij verdeeld qua grootte.
Daarentegen had de was wel een zeer goed sheeting, tijdens het afspuiten gleed het water sneller van de kap als de concours kant;

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

De concours was de winnaar qua beading, merendeels allemaal mooie kleine druppeltjes (onderzijde van de foto);

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

En nog even wat glans foto's gemaakt, nu de wagen andersom geparkeerd stond;

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

--
 
Ziet er tof uit, de beading lijkt mij niet verkeerd toch? De druppels zijn her en der wat verdeeld, maar doet dat af?
 
Een mindere beading kan er op duiden dat de was niet goed heeft gehecht, ofdat er een ander ingredient in de was de beading beïnvloed (en voor een betere sheeting zorgt).
Het is hoe dan ook iets waar ik me in moet verdiepen.
 
Even een enorm upje aangezien ik zelf ook ga beginnen met experimenteren!
Gewoon uit intresse hoe wax in elkaar zit etc.
Had van de ingredienten al een erg mooi waxje kunnen kopen!
Maar gaat me puur om het testen!

Ben benieuwd hoe het er verder voor staat Frans!?
En of je uberhaubt nog bezig ben hiermee?!