Beste mannen (en misschien dames),
Vorig jaar heb ik een spuitbus gekocht op kleur bij de volkswagen dealer. Hierbij ook gelijk een bus blanke lak (1K) bijgekocht.
Ik heb de delen toen opgeschuurd tot korrel 3000 en daarna ontvet en gespoten met de bovenstaande bussen. Als laatste stap heb ik de orangepeel weggeschuurd en de delen gepolijst. Het zag het super strak uit.
De spiegelkap is nog steeds super strak. De spoiler is slecht geworden helaas. De auto heeft ook veel in een zoute omgeving gestaan met sterk verontreinigde lucht. Dit zal de lak niet goed hebben gedaan.
Nu wil ik de spoler opnieuw doen. Hiervoor heb ik in huis:
- Lak op kleur gemaakt met een speciale machine. deze lasert de lak en maakt dan de bus op kleur
- Blanke lak 2K
- Plastic primer
- Primer
- Filler
- Alle kleuren schuurpapier van de regenboog
Ik ben de weg kwijt. Welke stappen moet ik nou eerst doen en tussen welke stappen moet ik schuren en wanneer niet. Wie kan mij advies geven?
Met vriendelijke groet,
Arnold
Vorig jaar heb ik een spuitbus gekocht op kleur bij de volkswagen dealer. Hierbij ook gelijk een bus blanke lak (1K) bijgekocht.
Ik heb de delen toen opgeschuurd tot korrel 3000 en daarna ontvet en gespoten met de bovenstaande bussen. Als laatste stap heb ik de orangepeel weggeschuurd en de delen gepolijst. Het zag het super strak uit.
De spiegelkap is nog steeds super strak. De spoiler is slecht geworden helaas. De auto heeft ook veel in een zoute omgeving gestaan met sterk verontreinigde lucht. Dit zal de lak niet goed hebben gedaan.
Nu wil ik de spoler opnieuw doen. Hiervoor heb ik in huis:
- Lak op kleur gemaakt met een speciale machine. deze lasert de lak en maakt dan de bus op kleur
- Blanke lak 2K
- Plastic primer
- Primer
- Filler
- Alle kleuren schuurpapier van de regenboog
Ik ben de weg kwijt. Welke stappen moet ik nou eerst doen en tussen welke stappen moet ik schuren en wanneer niet. Wie kan mij advies geven?
Met vriendelijke groet,
Arnold