• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zomer-winter-banden-velgen-wissel

D-J

Detailing guru
Tester of Bling
3 sep 2009
1.973
105
Laatste twee dagen in de weer geweest met de zomer/winter banden wissel.
Alleen met de telefoon foto's gemaakt.

Eert de winterbanden-velgen opgehaald pa schoonpa uit de kelder.
Die moesten toch nog weer gereinigd worden dus aan de slag:

Wintervelgen gereinigd met Bilberry:love

Daarna tijd voor een dubbele laag wax
09112010092.webp

in de collinite gezet:-)^

Resultaat....voldoene voor de winter (niet de mooiste velgen...)

Onder de V70 gezet

Vandaag aan de slag met de zomervelgen, die moesten schoon en klaar voor opslag worden gemaakt
Na het reinigen (bilberry:love + Dasty:schaam ) gedroogd en in de SRP gezet:

En daarna in de collinite:-b
Klaar voor opslag:jippie
15112010098.webp

Zo...dat was het....na twee nachtdiensten ben ik er blij mee.w^^w

Thanks!

Ja, die zomervelgen vind ik zelf ook echt fraai. Ik heb lang MP en het volvo850forum afgestruint om een fraai set op de kop te tikken.
Dit betreft de Perfo 17" orginele Volvo velg, en die staat gewoon super onder de V70c.

Ziet er weer goed uit hoor!!

Nu heb ik mijn zomerbanden met velgen in de schuur staan, maar ik krijg ze maar niet schoon. Met wheelbrightner van Meguiar's in ieder geval niet. Er zitten een soort van zwarte punten (niet van die teerplekjes) ook krijg is de resten van plaklood er maar niet af :( iemand een goed idee?? Bedankt!!

@ Boelewapper je zegt dat die zwarte puntjes geen teerplekjes zijn, maar heb je er al een teerverwijderaar op geprobeerd? Op mijn velgen zijn alle zwarte puntjes (ook degene waarvan ik niet dacht dat het teervlekjes waren) verdwenen met teerverwijderaar.

Dus als je dit nog niet probeerde, toch es doen zou ik zeggen, anders zoals Paulus zegt Iron X proberen.

zo die velgen zien er weer goed uit!
mooie zomervelgen inderdaad!
zelf vind ik de T5-R volvo velgen het mooist en zeker onder een 850 of v70 :love

Die zien er weer mooi uit! Die Antlia's niet mooi?! Ik zou ze wel willen hebben, want ik rij het hele jaar door op stalen velgen met 15 inch wheelcovers... Binnenkort nog een plaatje van de hele auto met velgen? :-b

P.S. Volgens mij is Perfo alleen 16 inch. 17 inch is Comet ;)

Klopt...16"!!
Wat betreft de Antlia's....tja, ik vind ze niet zo mooi. Ieder zn ding, toch?

D-J zei:
Klopt...16"!!
Wat betreft de Antlia's....tja, ik vind ze niet zo mooi. Ieder zn ding, toch?
Raar dat iedereen ze mooi vind en jij niet:-"
Ik vind ze wel mooi hoor:ja
Denk dat die ook onder mijn focus zouden passen....

Ik zie net dat je op je wintersetje mooie dopjes voor over de wielbouten hebt. Is dit OEM of gewoon iets van de automaterialenzaak? Ik kijk nog tegen 20 lelijke bouten aan:(

Dopjes:|~* echnie...zijn gewoon oem wielbouten die ik netjes opgepoetst heb:cool

:lol Dan zal ik eens op zoek gaan naar zulke wielbouten. Die van mij zier er niet uit. Sterk geoxideerd en geen eer meer aan te behalen. :no Met een beetje geluk passen Volvo wielbouten ook op mijn Laguna:idee

Zeker weer netjes hoor.
Ik moet toch ook maar eens die insulator wax aanschaffen

Ik blijf fan van seizoensbanden.
Kun je ook weer eens de looks aanpassen 2x per jaar.