• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

(Zoveelste) welke wax moet ik nemen

screamhouse

Detailing chief
17 sep 2014
56
75
Westland
Vergeef me alvast voor de zoveelste welke wax moet ik nemen vraag. Ik gebruik nu voor de onderstaande auto de collonite 845 wax en ik was hem met Meguiars Gold en daarna met Bathe+.

Ik ben op zoek naar input om te gebruiken voor de 845, misschien de PB Black Hole of misschien is er een wax met een redelijke standtijd (3 maanden) die perfect bij deze kleur zou passen.
Voorwaarde is wel dat hij makkelijk te verwerken is, vergelijkbaar met de 845. Dus tips en input zijn welkom.

xZVguSG.jpg
 
Wellicht is de Collinite 476S een optie. Eenvoudig te verwerken (bijna direct af te nemen na aanbrengen), mooie harde glans en een zeer mooie standtijd. Een glaze geeft soms een mooier resultaat maar verkort wel de standtijd van de wax. Succes alvast met je keuze
 
Je zou na de black hole misschien de Ex-P sealant van poorboys kunnen gebruiken. Dan zou je daarna wel weer een wax kunnen gebruiken, hoeft niet. Maarrrr, bathe+ is toch een coating? Die zou ik dan achterwege laten.... Gr. Paul
 
Thx, maar om nou 3 producten te nemen vind ik ook weer te veel van het goede. De bathe + is meer een shampoo met coating, die gebruik ik tijdens het onderhoud, niet tijdens de grote beurt.
Zit nu te denken aan een glaze en dan een wax...alleen welke....
 
Hallo,
Eerst even een opmerking over PB - Black Hole, dit is geen wax. Je wast de auto met autowasmiddel van Mequiar's en als wax Collinite 845. Je vraagt welke wax je moet gaan gebruiken.
Collinite is een prima middel, een aantal van de soorten is een middel wat je met de hand kan opbrengen, Als je een ander merk als wax wilt gebruiken, raad ik je aan om je goed te gaan inlezen op het forum.
Ik is een prachtig overzicht beschikbaar van de behandeling van de externe zijde van de auto. Voor elke stap worden meerdere producten aangehaald. Je kan hierdoor een breder en goed overzicht krijgen
van de verschillende mogelijkheden. En wat uiteindelijk nu zo leuk is, welke je gaat kiezen wordt voor het grootste deel bepaald door je eigen voorkeuren. Door ervaring kom je er van zelf achter welke
artikelen je uiteindelijk het meeste aanspreken. En als je ervoor kiest je auto in een prima staat te krijgen, kom je ook middelen tegen waarvoor je even iets meer moeite moet doen.
Het leven is tenslotte ook niet altijd even makkelijk!! Ik wens je veel leesplezier en een goede keuze toegewenst.
Groet,
Jan.
 
Jan, ik ben me bewust dat de PB geen wax is. Ik was meer benieuwd of iemand een wax kon aanraden obv mijn autokleur. De 845 heb ik special voor de winter genomen, na geode berichten op dit forum.Ik ben me aan het inlezen, maar je hebt gelijk, zoveel meningen, zoveel waxen en soms zie ik door de bomen het bos niet meer. Wat voor mij met name niet duidelijk is welke/wat voor sealant je nog voor de wax kan aanbrengen. Als ik alleen al zie wat PB heeft, dan heb ik echt moeite om de verschillen te zien tussen bv prof polish, EX-P of Black hole en om ze nou alledrie te bestellen is ook zo wat.
 
Pro Polish is een zeer veelzijdige cleaner, Black Hole/White Diamond een zeer licht cleanende glaze, EXP is een sealant.
In wezen kun je bijna elke sealant of wax combineren met de 845.
Mijn advies? Kijk eerst naar je budget , dan wordt het zoeken vaak al wat gemakkelijker...
 
Ik houd de 845 en neem om te testen het volgende setje:
https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Sample_Kit_6__4_Step_DPPKIT6_101695 . Deze bevat de black hole, de EX-P en de Prof Polish

En de Dodo pre wax cleaner cleaner https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Lime_Prime_pre_wax_cleanser_Sample_100ml_DJLP100_102992

Voor die tientjes kan ik geen buil vallen