• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

(Zoveelste) welke wax moet ik nemen

Ja waarom een andere wax zoeken als de Collinite 845 goed bevalt? ik vind het ook een super wax!
 
Goed idee, iemand heeft het bij mijn wagen toen ook gedaan, blackhole, sealant en wax, en dat is een mooie combi. Zeker ook omdat de sealant een lange standtijd heeft waarvan je in de eerste post aangaf dat je dat belangrijk vind.

Gr. Paul
 
Een wax is een residu product, je brengt een heel klein beetje aan en haalt vervolgens het meeste weer eraf. Dan blijft er een heel dun, meer op zichzelf staand laagje over, wat geen specifieke binding met de lak aangaat. Vandaar dat je een wax uitstekend met een glaze kan combineren, daar is het tenslotte voor bedoeld. De meeste sealants daarentegen gaan wel een verbinding aan met de (blanke) lak, waardoor deze niet goed werken op een glaze. Het geval EX-P is een beetje een grijs gebied, maar ik denk dat het het meest richting een vloeibare lakbescherming zonder carnauba gaat. Kortom, de bescherming is op basis van polymeren, maar het gaat geen specifieke verbinding met lak aan, anders zou de combinatie EX-P en Black Hole geen goede combo zijn.

Ik weet niet of je al besteld hebt, maar anders zou ik zeggen dat je je voor die tientjes wel een buil kan vallen. Het is mij, net als de anderen denk ik, niet helemaal duidelijk waar je naar op zoek bent. 845 vervangen voor EX-P is in mijn ogen niet echt een vooruitgang. Geen ervaring met 845, maar EX-P is erg flets.

Wat betreft de kleur, zilvergrijs is best een lastig kleur om echt iets bijzonders van te maken. Ik ben heel hard van mening dat alle producten op alle kleuren werken, maar sommige doen net even iets meer, maar dat is ook bijzonder subjectief. Ik zou er zonder twijfel Sherbet Fizz op smeren, maar dat is niet echt waar je naar op zoek bent denk ik;). Als alternatief zou ik Tough Prep van AF overwegen, als je echt perse iets anders wil gebruiken dan je al hebt. Wit/licht grijs heeft vaak het meeste baat bij een sealant en die van AF zijn beduidend beter dan EX-P.

Overigens kan je alle in dit topic genoemde producten gebruiken in combinatie met Bathe+, dat is geen enkel probleem. Gevolg is dat de beading/sheeting bepaald wordt door Bathe+, zolang het erop blijft zitten en de wax/sealant nauwelijks achteruit gaat. Wat betreft looks zal het niet zoveel uitmaken. Enige nadeel is dat je niet zomaar na het wassen nog eens een keer een extra laagje wax kan aanbrengen

Succes en vooral veel plezier!
 
Sorry voor de onduidelijkheid en bedankt voor de reacties. De 845 blijft, maar wil deze nu in combinatie met een glaze en sealant gebruiken. Eenmalig, om te zien of ik verschil zie. Daarom vond ik deze sample verpakking wel handig. Is het niets, dan blijf ik lekker bij de 845 alleen en bijhouden met Bathe+
 
Ik persoonlijk heb nu 845 als basis gebruikt (omdat deze sealant achtige eigenschappen heeft qua standtijd) en dat gecombineerd met Purple Haze Pro. En hoewel ik over de 845 al tevreden was, heb ik toch het idee dat PHP echt een toegevoegde waarde heeft. De glans lijkt wat natter te worden en de kleur wat dieper. Ik smeer dit zelf op een donker blauwe parelmoer lak..
 

Bijlagen

  • conv_1392.jpg
    conv_1392.jpg
    109,1 KB · Weergaven: 94
screamhouse Helder! Denk dat het niet heel spannend is om EX-P met 845 te proberen, maar zien is natuurlijk pas geloven. Een glaze gaat meer voor je doen en ik zou je hiervoor Ultra Glaze aanraden. Lime Prime maakt je lak wat donkerder, maar dat hoeft geen probleem te zijn als je dat wil. Heb hier op het forum ook mooie resultaten gezien (volgens mij van Bikkel?) van Lime Prime op wit.

manuel315 Waarom gebruik je deze combi en niet twee lagen PHP bijvoorbeeld?
 
Vanwege de standtijd van de 845. Ondanks de Pro-versie, zou de 845 namelijk toch een betere standtijd hebben. Daarnaast zat de 845 er al op (die gebruik ik al een tijdje op m'n auto). Van PHP heb ik destijds een panelpotje gekocht. En na dat ik overtuigd was, heb ik me de normale pot ook gekocht. En daarom zitten ze over elkaar heen.
 
Ik blijf erbij collinite is onverslaanbaar in prijs kwaliteitsverhouding, zelf ook eerst de 845 geprobeerd.
Is al een superwax, ik zou over gaan op de 476S nog langere stand tijd, en op zilvergrijze auto's volgens collinite het beste resultaat.
Ik gebruik hem zelf ook op mijn zilveren gebakje, echt super.
Hier onder een schema van collinite zelf.

collinitechart620_zps5e090498.jpg