Een wax is een residu product, je brengt een heel klein beetje aan en haalt vervolgens het meeste weer eraf. Dan blijft er een heel dun, meer op zichzelf staand laagje over, wat geen specifieke binding met de lak aangaat. Vandaar dat je een wax uitstekend met een glaze kan combineren, daar is het tenslotte voor bedoeld. De meeste sealants daarentegen gaan wel een verbinding aan met de (blanke) lak, waardoor deze niet goed werken op een glaze. Het geval EX-P is een beetje een grijs gebied, maar ik denk dat het het meest richting een vloeibare lakbescherming zonder carnauba gaat. Kortom, de bescherming is op basis van polymeren, maar het gaat geen specifieke verbinding met lak aan, anders zou de combinatie EX-P en Black Hole geen goede combo zijn.
Ik weet niet of je al besteld hebt, maar anders zou ik zeggen dat je je voor die tientjes wel een buil kan vallen. Het is mij, net als de anderen denk ik, niet helemaal duidelijk waar je naar op zoek bent. 845 vervangen voor EX-P is in mijn ogen niet echt een vooruitgang. Geen ervaring met 845, maar EX-P is erg flets.
Wat betreft de kleur, zilvergrijs is best een lastig kleur om echt iets bijzonders van te maken. Ik ben heel hard van mening dat alle producten op alle kleuren werken, maar sommige doen net even iets meer, maar dat is ook bijzonder subjectief. Ik zou er zonder twijfel Sherbet Fizz op smeren, maar dat is niet echt waar je naar op zoek bent denk ik
. Als alternatief zou ik Tough Prep van AF overwegen, als je echt perse iets anders wil gebruiken dan je al hebt. Wit/licht grijs heeft vaak het meeste baat bij een sealant en die van AF zijn beduidend beter dan EX-P.
Overigens kan je alle in dit topic genoemde producten gebruiken in combinatie met Bathe+, dat is geen enkel probleem. Gevolg is dat de beading/sheeting bepaald wordt door Bathe+, zolang het erop blijft zitten en de wax/sealant nauwelijks achteruit gaat. Wat betreft looks zal het niet zoveel uitmaken. Enige nadeel is dat je niet zomaar na het wassen nog eens een keer een extra laagje wax kan aanbrengen
Succes en vooral veel plezier!