Inmiddels 2 weken bij ons en nu
eindelijk tijd voor een echte introductie!
Op 6 maart deze Spicy Señorita (Kia Picanto) uit 2010 opgehaald. Gekocht van de eerste eigenaar met iets meer dan 130,000 km op de teller. Op eerste gezicht niets geks en iig technisch in goede staat. En in tegenstelling tot de Hyundai Atos die we eind vorig jaar hadden gekocht (en teruggebracht), geen roest!
Afgelopen twee weken steeds kleine dingetjes aangepakt zoals nieuwe ruitenwissers voor monteren en de gordel van de bestuurder loshalen om hem goed te monteren omdat die gedraaid zat. Interieur ook globaal schoongemaakt maar meer was ook niet nodig want gelukkig was dat enigszins netjes.
Aan de buitenkant een soortgelijk verhaal. De auto is duidelijk bij een poetser geweest want je ziet hier en daar de resten hiervan. Polijstpasta/wax oid op kunststof en de lak voelt erg glad (en schoon) aan.
Paar minpuntjes waar ik op korte termijn wat aan wil doen:
- Ramen met Autoglym Glass Polish schoonmaken en voorzien van een raam coating.
- Nieuwe kentekenplaten en houders. Voorste is ingedeukt en niet meer de mooiste. Achter is die relatief netjes maar een kentekenplaathouder met reclame, nee dat kan niet!
- Niuwe wieldoppen want hier zitten op alle 4 flinke beschadigingen. Misschien als ik dan toch bezig ben, kijken of iets aan de verweerde stalen velgen te doen is.
- Nieuwe banden rondom. De banden die er nu onder zitten zijn niet mega slecht maar ze variëren van leeftijd en merk. Oudste is uit 2018 en het op 1 na allemaal budget banden. Helaas is de keuze in deze maat niet reuze. Al helemaal niet als we een all-season band willen maar dat is niet anders. Ik kan iig uit Goodyear, Hankook en Vredestein kiezen, dus grote kans dat ik tussen Goodyear en Hankook ga kiezen.
Tja verder is deze señorita vrij simpel en dat was ook de bedoeling. Het is tenslotte de eerste auto van mijn vrouw. Maar net als met alle andere auto's verwacht ik dat de detail-virus hierop losgelaten mag worden. Dus we zullen zien hoe ver we hiermee gaan!
Maar goed! Vandaag mocht ie ook zijn eerste wasbeurt hebben. Niks geks, gewoon Foamen, Bathe en na het afspoelen een flinke laag Wetcoat over de auto gespoten. Nu kan die iig een beetje beading geven. Verder gefocust op kieren en naden waar een wasstraat behandeling niet goed bij kan.
Na de wasbeurt verscheen er een fris uitziende fel blauwe Kia.