• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zrobb's BMW E39 Sedan en meer

Ziet er toch best netjes uit zo en een leuk fris kleurtje dat blauw!
Is het vaak druk daar bij die wasbox? En kwa prijs ook oke? Ik ga nu vaak bij gosliga maar deze ziet er wel relaxer uit.
Ik ben tevreden over de Wasbeer wasboxen. Ze hebben iig genoeg boxen dat je erbij kan zelfs als het drukker is. Ik pak meestal een van de achterste. Kan ik voor mijn gevoel rustig mijn gang gaan. Qua prijs, geen idee omdat ik weinig ervaring met wasboxen heb. Ik neem altijd zo'n munten pakket van 22 muntjes voor 10 eur. Dat is meer dan genoeg voor mijn 5 serie, dus blijft er altijd wat over. Met de overgebleven muntjes heb ik elke 3 wasbeurten genoeg om eentje "gratis" te doen.
Het fijne aan muntjes i.t.t. steeds pinnen is dat je per 0.50 EUR kan doen. Voor velgen bijvoorbeeld, kan ik met 1 muntje 2 velgen + wielkasten grondig afspoelen. Ze hebben ook een waspas, alleen die werkt dus net als bij pinnen met een minimumbedrag van 2 EUR per keer. Met de velgen is dat voor mij niet handig omdat ik te veel tijd over hou.
 
  • Leuk
Reacties: Jellezz en RoyR
Ahh oke, ja ik was ook liever op een opritje, ik was vaak bij mijn ouders. Maar wasboxje is thuis wel wat meer noodzakelijk. Die muntjes klinkt wel als een mooie oplossing ja, vind die 5min of 2,5min altijd een beetje zoeken. Die wasbeer lijkt meer boxen, meer ruimte en relaxter inderdaad, binnenkort maar eens een keertje proberen daar.
 
Vandaag de Spicy Señorita even bewonderd.
Leuke auto om te zien. Helemaal in deze kleur!
20250322_153746.webp
 
Vandaag de eerste mod op het verlanglijstje van de Spicy Señorita aangepakt: de kentekenplaten + houders!

Alles eraf gehaald en op eerste gezicht oogt het niet super slecht (op de kentekenplaathouder met reclame na dan :p).

PXL_20250331_121532572.MP.webp


Van dichterbij zie je de leeftijd van de oude platen wel. Deukjes, beschadigingen bij de randen en de letters, en letters die niet meer zo mooi zwart zijn.

PXL_20250331_122406239.MP.webp


Naar de lokale Ype Kramer winkel gereden en daar een complete set met toebehoren gehaald. Dat betekent ook nieuwe schroefjes en plaathouders!

PXL_20250331_131730759.webp


Nu had ik alle tijd om in de lentezon alles achter de oude platen schoon te maken. Hiervoor Gyeon Interior Detailer i.c.m. een mf doek gepakt. Na het schoonmaken met een andere doek en een beetje Monello Raffini Mezzo de laatste restjes van vervuiling weggehaald en het resultaat was voor nu meer dan voldoende! Als de Señorita ooit gepolijst wordt dan kan dat nog grondiger worden gedaan.

PXL_20250331_122235352.webp

PXL_20250331_122246325.webp


Plaathouder op zijn plekje met 2 nieuwe schroefjes.

PXL_20250331_131630997.webp
PXL_20250331_131931438.MP.webp
PXL_20250331_132350814.webp


Alles zit weer op zijn plekje. Straks maar naar de wasbox want er was een vogel die goed kon richten met zijn uitwerpselen...
 
Gisteren de 107 opgehaald. APK zonder adviespunten, beurt en twee nieuwe Valeo koplampen erop! Met gelukkig "de juiste" lampjes erin.
Moest alleen de auto afspoelen na het ophalen i.v.m. sporen van een kat(?) op het dak, voorruit en motorkap.
Wetcoat laat iig goede beading zien maar daar gaat het nu niet om. Check die voorkant zo! Eindelijk fris ogende koplampen erop!

PXL_20250429_144133779.webp


Vooraf had ik de vraag gesteld, zouden jullie Philips Silver Vision lampjes willen gebruiken voor de richtingaanwijzers? Ik wil ze zelf aanschaffen en nieuw aanleveren. Nee hoor, dat doen we niet...want die gebruiken we standaard in alle auto's hier! :scream:
Mooi meegenomen, scheelt mij gekloot met lampjes (wat met deze koplampen een drama is.

PXL_20250429_145328476.webp
PXL_20250429_145322831.webp


Binnenkort terug naar Zwolle hiermee. Op korte termijn ook een koplampcoating erop. Ik zit enigszins te twijfelen om Gyeon Rim erop te doen. Aangezien het ook op kunststof delen op velgen werkt en beter hitte bestendig is. Aangezien deze lampen flink warm kunnen worden met licht aan leek het mij geen raar idee. Iemand ervaring daarmee?
 
Dat is heel mooi beeld uit zo'n "action cam"! Kan je er ook foto's mee nemen of enkel filmen? Zou nog dienst kunnen doen als dashcam of niet?
 
  • Leuk
Reacties: Zrobb
@AndyVR ja je kunt zeker foto's maken! Meestal wordt geadviseerd om een frame uit een filmpje te halen en dat als foto gebruiken (omdat jet anders modus moet wisselen etc.) maar er is ook een foto modus.
Of je het als dashcam wil hebben is de vraag. Ze hebben de neiging om (te) warm te worden als je ze in een warme omgeving gebruikt zonder directe luchtstroom. In de volle zon (achter je voorruit) zou best een probleem kunnen zijn voor langdurig 4k filmen.
 
  • Leuk
Reacties: AndyVR
Donderdagavond teruggekomen van vakantie. Heel erg leuk gehad. In totaal zo'n 2900 km gereden met de BMW zonder problemen...totdat we op de weg terug naar Nederland opeens bijna alle vermogen verloren en uiteindelijk strandden omdat we niet harder dan 30-40 km/u konden rijden. En dit allemaal zonder iets van foutmeldingen (zowel op display als via uitlezen). Na een beetje pushen kreeg ik iets van een foutmelding maar dat was brandstofmengsel te arm. In het geval van deze auto's is dat zowat de meest generieke melding die je kan krijgen. Dus helaas pindakaas, verder rijden werd hem niet meer.

ANWB/ADAC erbij. Die konden ter plekke helaas niets voor ons betekenen qua diagnose en de auto is uiteindelijk weggesleept naar de BMW dealer in Passau, Duitsland (vlakbij de grens met Oostenrijk).
Daar heeft ANWB geprobeerd de auto bij een garage in te plannen voor diagnose en/of reparatie, alleen dat lukte niet. Niemand had tijd. BMW zelf had een wachttijd van 3 weken...
Anyway! De auto staat dus nu nog in Passau en staat op de planning om over 11 dagen naar Nederland vervoerd te worden. Dan wordt ie nagekeken bij mijn eigen garage. Wij zijn gelukkig nog met vervangend vervoer teruggereden naar huis. Uiteindelijk zo'n 6 uur later dan wat we anders in de planning hadden.

PXL_20250702_165141072.MP.webp


De tijdelijke vervanger! Een Skoda Octavia Combi uit 2024! 1.0 3 cil met mild hybrid en DSG. Niet de beste combinatie op de Duitse autobahn maar hij was gelukkig ruim zat, aangezien wij flinke hoeveelheid baggage mee hadden.
Deze hebben we vanochtend ingeleverd en we zullen de komende paar weken alleen met de Kia op pad moeten.

PXL_20250703_153147694.webp
 
Dat is balen zeg...hopelijk alles onderweg netjes opgelost uiteindelijk en straks gelukkig jouw auto weer terug in Nederland.

Wil je een update plaatsen als het technische mankement is opgelost? (ik ben een enorme autotechniek liefhebber en dus op een andere manier net als jij heel benieuwd wat het probleem nu precies was)

Hopelijk is het iets wat qua financiën meevalt!

Gelukkig verder wel een heerlijke vakantie gehad, dat scheelt weer.
 
  • Leuk
Reacties: Zrobb
@Zrobb De vervangende O iv had naar mijn mening wel de mooiste lakkleur die ze nu in het pakket hebben.
Wat de oorzaak bij de BMW betreft denk ik aan óf een brandstofpomp die niet goed meer functioneert óf een lambdasonde of iets dergelijks met kuren waardoor de motor niet de juist hoeveelheid brandstof krijgt ingespoten.
 
  • Leuk
Reacties: Zrobb
@WouterR @Cordoba
Ik ben ook zeer benieuwd naar wat het zou kunnen zijn. Het eerste waar ik ook aan dacht is brandstofpomp of drukregelaar (die tevens in het onderdeel brandstoffilter zit). Die zijn gelukkig redelijk makkelijk uit te sluiten. Onderdelen die verder op het lijstje staan zijn dus moeilijker te diagnosticeren.
Het is dat ik in de praktijk niet zo thuis ben in dingen uit elkaar halen want ik weet in theorie precies hoe en waar ik moet zoeken...ach ja, misschien ooit!

@GeBas nou, deze ervaring was uiteindelijk positief! In eerste instantie hadden we natuurlijk een slechte humeur dus toen we hoorden dat de Duitse partner, ADAC, er "binnen 2 uur" zou zijn, waren wij niet bepaald vrolijk aangezien het 34 graden was. Gelukkig stonden we met pech bij een Autohof, das dan weer een goede plek om stil te staan waar ze eten/drinken en airco hebben.
Anyway, ADAC was er uiteindelijk binnen een uur. Monteur wist veel over deze auto's en waar hij ongeveer moest kijken maar de storing/defect was niet zo op te lossen zonder grotere ingrepen te doen door o.a. inlaat eraf te halen om te kijken of iets gescheurd was (hij was niet van mening dat brandstofpomp iets hiermee te maken had, gezien de codes van brandstof mengsel te arm). In de meeste gevallen zijn dat ook codes als gevolg van valse lucht of een scheur in de inlaat.
Aangezien deze meneer er niet uitkwam heeft hij een sleepwagen gebeld, die was er vervolgens ook retesnel bij, binnen 15 minuten! Vanaf daar korte ritje samen met de sleepwagen meneer, die overigens ook zeer behulpzaam was en ons naar een hotel naar keuze in Passau bracht.
Dus tot zover tevreden! De situatie rondom de huurauto was ook aangenaam, ANWB (NL) heeft in overleg met ons een auto uitgekozen met minstens net zo veel ruimte als de BMW, gezien onze baggage situatie. Het ophalen van de Skoda ging weer wat minder, die had wat meer schades dan op de papieren stonden en was zo'n 500 m lopen van het kantoor in de inmiddels 32 graden hitte...minder leuk dus!
Inleveren van de Skoda mocht hier in Leeuwarden, dat was echt super! Aangezien het onze eerste ervaring was met vervangend vervoer, was ik bang dat die dus in Groningen of verder ingeleverd moest worden. En over de Skoda zelf waren we een beetje neutraal. Aan de ene kant fijn dat we ruimte hadden voor al onze spullen. Aan de andere was dit qua motorisering (1.0 3 cil en DSG) niet de meest geschikte gezinsauto. Wij hadden met ons tweeën + bagage al moeite om de heuvels op te komen op autobahn snelheid, laat staan als je evt met zijn 4en of 5en met baggage in de auto zou zitten. Zo'n motorisering is weliswaar prima in Nederland maar niet zo geschikt in een land als Duitsland met alle hoogteverschillen en een hogere gemiddelde snelheid op de autobahn. Om het positief af te sluiten had de Skoda nog een voordeel: brandstofverbruik. Want meine Güte wat was die zuinig. met regelmatig 150 km/u op de autobahn leverde die nog steeds zo'n 6.4 l/100 km aan verbruik. En toen we in nederland reden was het helemaal feest. Met 104 op de teller settlede die rond de 4.9 l/100 km aan verbruik. Het feit dat ik verder geen hoge eisen had aan het type benzine wat erin ging leidde denk ik tot flinke besparing op brandstofkosten voor de terugweg. Misschien wel genoeg om onze extra hotelovernachting te compenseren!
 
@Zrobb Ik weet niet hoe het precies zit met de foutcode bij BMW, want een deel van de foutcodes is merkgebonden en kan bij een ander merk dus heel anders zijn. Melding 'te arm mengsel' zal niet snel veroorzaakt worden door de inlaat, maar veel eerder door lekkage in de uitlaat: de lambda meet dan door de extra lucht teveel zuurstof en geeft dan aan dat het mengsel te arm is. Bij luchtlek in de inlaat is het een beetje afhankelijk waar (achter de turbo is anders dan ervoor) en waar de druksensor zit bij jouw motortype.

Overigens die 1.0 3-cilinder in de Skoda kan nog een behoorlijk potente versie zijn, zelfs zonder hulp van een e-motor worden mensen vaak verrast door de prestaties van zo'n blokje. Als de software nog origineel is, dan is ie in standaard modus van de DSG wel sloom, maar in de sportstand is dat al een heel verschil. Als de DSG-software is aangepast (betekent meestal iets van 100 rpm meer maken voor hij doorschakelt) geeft al aardig verschil, en met tunen door een bedrijf dat in VAG is gespecialiseerd kan het zelfs een behoorlijk snelle auto worden. Overigens blijft zo'n Octavia (met standaard onderstel) veel meer een familieauto, waar de BMW meer een sportieve reisauto met ruimte voor de familie is.