• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte aanslag remklauw verwijderen

Ron207

Detailing rookie
2 jun 2008
92
0
Ik heb de vraag al vaker gesteld maar zonder veel resultaat ,^^

Heeft iemand een idee hoe ik de zwarte aanslag op mijn remklauw kan verwijderen? Het stuk waar ik elke week langs ga met de velgenborstel is schoon maar hetgeen wat achter de spaken valt is best zwartig.

Zou een produkt als Alubright hier geschikt voor zijn of hebben jullie een ander voorstel?

Bedankt alvast voor het meedenken :)^
 
Zo zagen die van mij eruit:

DSC05321.jpg


Schoongemaakt met een Mothers detailborstel en Flowey velgenreiniger.

DSC05320.jpg


Demontage van de klauwen werkt het makkelijkst!
 
Dan zou ik het ook niet weten. Wat ik altijd doe als ik een auto koop is het volgende: met een goede velgenreininger de dikste troep eraf halen. Vervolgens opschuren met een lichte korrel. Ontvetten. Dan lakken met Hammerite in de kleur die je mooi vind. Die van mijn A2 zijn hamerslag grijs. In 2004 gedaan en zit er nog steeds op en ziet eruit alsof het gisteren gedaan is. Die van de 80 zijn af-fabriek rood gelakt/gecoat. Die heb ik dus alleen schoongemaakt.
 
Dit kun je doen door zo een borstel te kopen bij de gamma die je voorop je boormachine kan zetten of van die borstels voor een slijptol, dit doe ik altijd als ik mijn remblokjes verwissel, het geeft veel vieze zwarte stof dus kapje voor neus en mond is aangeraden.
Je kan ze dan weer als nieuw laten blinken ;)
 
Dat idee van die borstel was in mij ook opgekomen, ik ben alleen als de dood voor rondvliegende metaaldeeltjes.......
 
Even een bescherm brilletje op doen alleen al het stof dat rondvliegt is errug zat.