• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte bora

Mik

Detailing rookie
8 jul 2009
231
17
Enige tijd geleden heb ik mij hier voorgesteld en nu eindelijk de foto's van mijn zwarte troeteldier.

Hoe ben ik tot het eindresultaat gekomen?

Interieur:
- Met stofzuiger uitgezogen en de vastzittende verontreinigingen met een borstel (kwast) losgeborsteld.
- Dashboard en andere kunstofdelen behandeld met QID.
- Klokken behandeld met PlasticX

Exterieur:
- Wielkasten gereinigd met APC 1:4
- Velgen gereinigd met Meg's Hot Rims All Wheel Cleaner
- Deursponningen en kieren gereinigd met APC 1:10
- Afgespoten met de Karcher
- Wassen met NXT en 2 emmer systeem
- Drogen met Meg's Watermagnet
- Kleien met klei uit de Meguiar's consumer line i.c.m. Last Touch
- Diepte reiniging met Deep Cristal Paint Cleaner
- Als voedende glaze heb ik PB Black Hole gebruikt
- Als sealant heb ik NXT 2.0 tech wax gebruikt
- Afgetopt met een laag M16
- Kunstofdelen en rubbers behandeld met GC Trim Detailer
- En last but not least de banden behandeld met GC Endurance High Gloss Tire Protection Gel.

Voor het verbeteren van mijn werk sta ik open voor sugesties of op en aanmerkingen.

Voor het leren interieur heb ik al een setje van Swissvax klaar staan.
Wegens tijdgebrek heb ik helaas nog niet met de DAP op de auto aan de gang kunnen gaan maar dat gaat dit voorjaar zeker gebeuren. Tot die tijd ga ik me lekker op 2 zwarte VW Corrado spatborden uitleven ]d~^

Het resultaat:
carclean1.jpg


Carclean2.jpg


Carclean3.jpg


Mooie wolkjes...
carclean5.jpg


Look @ me...
carclean4.jpg


 
Bedankt voor de complimenten!!

De auto zo houden is een kwestie van bijhouden.. Alleen vervelend als ze achter je huis aan het bouwen zijn en je op het werk de auto in de buurt van het spoor moet parkeren. Echt balen als je na een dag werken je pas gedetailde auto aantreft met een deken van gele stof.
Maar positief gezien is het wel een manier om te blijven doen wat je leuk vind ! :heart_eyes:

Kan haast niet wachten om hem hem te DAP-pen. Maar ik denk dat het meer zin heeft om het in het voorjaar te doen.
 
Netjes hoor! Zwart kan soms een p.i.t.a. zijn, maar vaak ook heel dankbaar! :)^
Zou de NXT niet (gedeeltelijk) de Black Hole weer verwijderd hebben? Bij mijn weten zit er een cleanertje in.
 
Ziet er goed uit, inderdaad bijhouden.
Zwart blijft een geweldige kleur!
Mijn zwarte volvo moet ook weer nodig gedaan worden, maar mijn vrouw heeft hem (te) vaak mee naar het werk.

Nogmaals: Prima resultaat en de volgende keer dappen!
 
DKBM, je hebt helemaal gelijk.
In de NXT tech wax zit inderdaad een cleanertje wat niet ten goede komt van de black hole. Ik had even niet nagedacht en toen ik 75% van de auto gedaan had begon een lichtje te branden...:idee
Des ondanks heeft de blackhole nog altijd goed zijn werk gedaan. Hij is nu veel dieper zwart dan voorheen.