• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Zwarte Citroen C2

Michel Kuijpers

Detailing guru
13 apr 2015
1.867
173
40
Brunssum
Hallo mede autodetail genieters,

Gisteren en vandaag gewerkt aan een zwarte Citroen C2 van een vriendin.
De laatste grote detailbeurt was alweer een jaar geleden en het werd toch weer eens tijd.
Auto gisteren opgehaald en gelijk aan de slag.
Het kleine racemonster ( in haar ogen ) bij aanvang:
upload_2016-7-30_17-40-57.png


1. De auto eerst goed afgespoten en daarna gewassen met Nanolex's Pure shampoo en Meg's washmitt.
De auto gedroogd met Meg's watermagnet en alle kiertjes ( kofferbak, deuren etc ) behandeld met APC
en flink geschrobd met Mothers detail brushes.

2. De banden en wieldoppen behandeld met Non Ferro en de Banden in Meg's tire dressing gezet en de
ruiten van binnen en buiten schoongemaakt met Nanolex glass cleaner.

upload_2016-7-30_17-43-41.png


3. Het interieur uitgezogen en het dashboard en alle kunststof schoongemaakt met Nanolex interieur cleaner.
upload_2016-7-30_17-44-30.png
`
4. De hele auto gekleid met DDJ Born Slippy en Meg's claybar.
Stukje dorpel:

upload_2016-7-30_17-45-33.png


5. Het viel me op dat de auto onder de kalkvlekken zat, tenminste zo leek het. Weet niet hoe hard het water in haar woonplaats is maar het viel gigantisch op.
Na een test spot was het nodig om de hele auto te doen met twee hits Nanolex heavy cut op yellow pad
en 1 hit met Nanolex finish polish op white pad.
Ik heb gelijk de koplampen en achterlichten meegenomen met polijsten.
Onderstaand wat lokale plekjes die erop zaten en op de 50/50 bij de motorkap foto zijn de watervlekken goed te zien:
upload_2016-7-30_17-48-6.png

Links is gedaan met 1 Hit op yellow en rechts de watervlekken.
upload_2016-7-30_17-48-44.png

Krasje in de deur.
upload_2016-7-30_17-49-3.png

Kras boven de wielkast.
upload_2016-7-30_17-49-19.png

Sleutel krassen bij de portier.

6. De hele auto in de M21 sealant gezet en alle trims gedressed.
Uitlaat nog gepolijst:
upload_2016-7-30_17-50-7.png


Dan nog de final shots:

upload_2016-7-30_17-50-40.png

upload_2016-7-30_17-51-11.png

upload_2016-7-30_17-51-40.png

upload_2016-7-30_17-52-19.png
 
Zopas van wiki ontdekt, dat mijn DS-je de opvolger hiervan is, (verder reikt mijn 14 maanden citroen kennis overigens ook niet hoor)

Toch blijven die spontane buien het meest geniaal! vooral als het vrouwen en auto's betreft, verwacht je meestal niet. Blijkbaar is ze er wel trots mee :joy:
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Toch blijven die spontane buien het meest geniaal! vooral als het vrouwen en auto's betreft, verwacht je meestal niet. Blijkbaar is ze er wel trots mee :joy:[/QUOTE]

Zeg dat, toen ik de radio aanzette kwam ik erachter dat er dus ook een dikke subwoofer inlag :joy:
 
Toch blijven die spontane buien het meest geniaal! vooral als het vrouwen en auto's betreft, verwacht je meestal niet. Blijkbaar is ze er wel trots mee :joy:

Zeg dat, toen ik de radio aanzette kwam ik erachter dat er dus ook een dikke subwoofer inlag :joy:[/QUOTE]
Haha nice:cool: Tja girls just wanna have fun zeggen ze toch?:p
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Hahaha ik las initieel verkeerd en dacht dat dit de auto van 'je vriendin' was ipv van 'een' vriendin en vond het maar vreemd dat je geen idee had hoe hard het water daar was, er een subwoofer in lag en dat die wagen zo vuil was na een jaar. ;)

Mooi werk zo hoor, inderdaad een lekker formaat en mooie kleur!
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Zie er weer strak uit!!
Heb je na de Nanolex Interieur Cleaner ook alles nog gevoed?
Ik lees hier namelijk veel verschillende meningen over.

Ik heb zelf laatst ook de Nanolex Interieur Cleaner gebruikt en vindt het echt een heerlijk product, ruikt lekker en het ziet er gelijk zo netjes uit dat je het voeden zou vergeten. Of zelfs overslaan.
Het is mij wel geadviseerd om alles te voeden na het gebruik van de Nanolex.
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
@Pietaah ik heb niks meer gevoed, heb ik bij geen enkele auto gedaan.
Ik vind de finish echt perfect zoals die achterblijft. Heb er ook nooit klachten over gehad en ik heb niet het idee dat het enige gevolgen heeft. In mijn auto gebruik ik het wekelijks en het blijft in goede conditie
 
@Emi de v8 wordt nog gedaan zodra deze passend is gemaakt. Denk dat de auto er dan gewoon omheen wordt gebouwd :cool:

Het was in ieder geval weer een blijde hereniging
 
Laatst bewerkt: