Hallo mede autodetail genieters,
Gisteren en vandaag gewerkt aan een zwarte Citroen C2 van een vriendin.
De laatste grote detailbeurt was alweer een jaar geleden en het werd toch weer eens tijd.
Auto gisteren opgehaald en gelijk aan de slag.
Het kleine racemonster ( in haar ogen ) bij aanvang:
1. De auto eerst goed afgespoten en daarna gewassen met Nanolex's Pure shampoo en Meg's washmitt.
De auto gedroogd met Meg's watermagnet en alle kiertjes ( kofferbak, deuren etc ) behandeld met APC
en flink geschrobd met Mothers detail brushes.
2. De banden en wieldoppen behandeld met Non Ferro en de Banden in Meg's tire dressing gezet en de
ruiten van binnen en buiten schoongemaakt met Nanolex glass cleaner.
3. Het interieur uitgezogen en het dashboard en alle kunststof schoongemaakt met Nanolex interieur cleaner.
`
4. De hele auto gekleid met DDJ Born Slippy en Meg's claybar.
Stukje dorpel:
5. Het viel me op dat de auto onder de kalkvlekken zat, tenminste zo leek het. Weet niet hoe hard het water in haar woonplaats is maar het viel gigantisch op.
Na een test spot was het nodig om de hele auto te doen met twee hits Nanolex heavy cut op yellow pad
en 1 hit met Nanolex finish polish op white pad.
Ik heb gelijk de koplampen en achterlichten meegenomen met polijsten.
Onderstaand wat lokale plekjes die erop zaten en op de 50/50 bij de motorkap foto zijn de watervlekken goed te zien:
Links is gedaan met 1 Hit op yellow en rechts de watervlekken.
Krasje in de deur.
Kras boven de wielkast.
Sleutel krassen bij de portier.
6. De hele auto in de M21 sealant gezet en alle trims gedressed.
Uitlaat nog gepolijst:
Dan nog de final shots:
Gisteren en vandaag gewerkt aan een zwarte Citroen C2 van een vriendin.
De laatste grote detailbeurt was alweer een jaar geleden en het werd toch weer eens tijd.
Auto gisteren opgehaald en gelijk aan de slag.
Het kleine racemonster ( in haar ogen ) bij aanvang:
1. De auto eerst goed afgespoten en daarna gewassen met Nanolex's Pure shampoo en Meg's washmitt.
De auto gedroogd met Meg's watermagnet en alle kiertjes ( kofferbak, deuren etc ) behandeld met APC
en flink geschrobd met Mothers detail brushes.
2. De banden en wieldoppen behandeld met Non Ferro en de Banden in Meg's tire dressing gezet en de
ruiten van binnen en buiten schoongemaakt met Nanolex glass cleaner.
3. Het interieur uitgezogen en het dashboard en alle kunststof schoongemaakt met Nanolex interieur cleaner.
4. De hele auto gekleid met DDJ Born Slippy en Meg's claybar.
Stukje dorpel:
5. Het viel me op dat de auto onder de kalkvlekken zat, tenminste zo leek het. Weet niet hoe hard het water in haar woonplaats is maar het viel gigantisch op.
Na een test spot was het nodig om de hele auto te doen met twee hits Nanolex heavy cut op yellow pad
en 1 hit met Nanolex finish polish op white pad.
Ik heb gelijk de koplampen en achterlichten meegenomen met polijsten.
Onderstaand wat lokale plekjes die erop zaten en op de 50/50 bij de motorkap foto zijn de watervlekken goed te zien:
Links is gedaan met 1 Hit op yellow en rechts de watervlekken.
Krasje in de deur.
Kras boven de wielkast.
Sleutel krassen bij de portier.
6. De hele auto in de M21 sealant gezet en alle trims gedressed.
Uitlaat nog gepolijst:
Dan nog de final shots: