• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte delen na 4 weken weer wit uitgeslagen!!

Als het metalig is zou ik met de Professional Polish aan de slag gaan! Daarna sealen / waxen! (Dus inderdaad behandelen als gelakt product)
 
sjoerdnijhuis zei:
Als je dat nu ff eerder had gemeld Sven ;) had ik m wel mee willen sturen :!.. :D

Hij werkt goed op plastic maar niet op rubbers.

Naja, we zien elkaar toch nog wel. ;)

Maar voor rubbers vind je de Poorboy's TR weer beter dan Wolfgang Vinyl & Rubber Protectant begrijp ik?
 
Nou eigenlijk had ik het over BlackWoW ;) maar dat is dan weer geen product voor de rubbers rond je ramen:!
Daar komt de Trim Restorer veel beter uit de test.

Wolfgang heb ik niet geprobeerd... maar die had jij?? :weetniet
 
Oh, spraakverwarring... :grinning:

Ik dacht dat je de Wolfgang bedoelde. ;)

Van Black Wow heb ik inderdaad wisselende berichten gelezen, vandaar dat ik met Wolfgang op de proppen kwam. Ik heb 'm (nog) niet, maar gezien de resultaten van hun Tire Gel - en dit volgens hetzelfde principe lijkt te werken - zou het best eens een goed alternatief kunnen zijn. (BTW: het stukje wielbak (kunststof) waar ik de Tire Gel heb getest ziet er nog steeds prima uit).

Vraag me onwillekeurig af of er erg veel verschil in samenstelling is (qua werkzame bestanddelen) tussen kunststof/rubber conditioner en banden gel.
 
Vandaag eindelijk weer eens tijd gehad om m'n auto een goede schoonmaakbeurt te geven.

Heb de auto flink en grondig gewassen, voorzien van een verse wax laag. De binnenkant goed schoongemaakt.
En uiteraard ben ik bezig geweest met de trims om ze weer goed zwart te krijgen.

Hieronder het resultaat, naar mijn mening is het weer goed zwart. Hopelijk blijft het nu ook wat langer zwart dan voorheen.

Hoe heb ik het gedaan: na het wassen heb ik alles grondig ontvet met APC, daarna heb ik ze een paar keer behandeld met polytrol (had ik nog staan en werkt goed) dit is een product om polyester weer van kleur te voorzien als het wit uitgeslagen is. daarna ben ik ze blijven insmeren met back to black van mothers. En daarna nog een paar keer trim restorer erop gesmeerd van PB.
Ik weet het het is een hoop middelen over elkaar heen, maar als het resultaat maar goed blijft.

Foto's met mijn telefoon gemaakt.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Foto's met mijn camera gemaakt.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ik hou jullie op de hoogte.

Gr. Jeroen
 
Jeroen, als dat 'harde' lijsten zijn, zou ik ze gewoon even demonteren, goed ontvetten, een matje scotch-bright van 3M erover heen halen en er een laagje zijdeglans zwart op zetten met spuitbus. Ben je er voorgoed vanaf. :cool:
 
Vooral veel blijven ontvetten.... :sob: Iets wat ik dus persoonlijk niet zou doen. Gewoon goed schoonmaken met een doek, en dan PB Trim erop. Meerdere malen herhalen en enigzins dik erop doen. Anders ff aanbrengen met een kwastje ofzo. Ik vetrouw niet zo op ontvetters...tenzij het een natuurproduct is, zoals groene zeep. Die APC lijkt ook "safe".

En rubbers drogen nou eenmaal sneller uit, Trim restorer is ook geen wonder middel. Je dak komt veel licht op, water, vuile e.d.

is gewoon een kwestie van bijhouden.
 
Je kan de zwarte/grijze (kunstof delen)ook behandelen met gekooktelijnolie dat gaat een reactie aan met depolymeren waardoor de kleur weer helemaal terug komt en ook waxresten verdwijnen.Het wordt niet kleverig en je kan het het beste doen in de volle zon.
 
Ik had hetzelfde probleem (net zoals bijna alle Golf III rijders) dat de zwaar verweerde trim onder de achterbumper met geen mogelijkheid zwart te krijgen was met Trim Restorer.
Uiteindelijk heeft Smartgel bij mij uitstekend geholpen. Een uitstekend middel voor moeilijke gevallen. Alleen is de prijs hoger als Trim Restorer.
 
Smartgel staat bij mij inderdaad ook nog op het lijstje. Het enige dat me tegen houd is de prijs, hij is nog duurder dan de BW! 8-())

Pindakaas op je trims smeren schijnt inderdaad ook te werken. Zal waarschijnlijk iets te maken hebben met de oliën die erin zitten. Ik zelf heb het nog niet geprobeerd en ben eigenlijk ook niet van plan om het te gaan proberen... :D
 
DAF-44 zei:
Ik had hetzelfde probleem (net zoals bijna alle Golf III rijders) dat de zwaar verweerde trim onder de achterbumper met geen mogelijkheid zwart te krijgen was met Trim Restorer.
Uiteindelijk heeft Smartgel bij mij uitstekend geholpen. Een uitstekend middel voor moeilijke gevallen. Alleen is de prijs hoger als Trim Restorer.

Weet je hoe ik dat bij mijn golf doe? Strip goed wassen met shampoo (zelfde als de auto) ontvetten met apc, goed laten drogen! en als die droog is, spuit ik hem doorweekt in met NXT Tech protectant, wat eigenlijk voor het interieur is? ik vind dat spul beetje vettig aanvoelen, daarom ben ik hem hiervoor gaan gebruiken. Lekker laten opdrogen, en als het droog/bijna droog is, nog een keer inspuiten, en beetje mooi uitwrijven met sponsje (of iets dergelijks) en weer laten drogen.

Bij mij werkt dit perfect, ze ogen 2 tot 3 weken perfect, en als het minder wordt, gewoon weer ff dik erop spritzen, en weer laten drogen. heb het nu 2 maanden niet gedaan, en nu zijn ze weer grijs, denk volgende week weer ff bovenstaande herhalen, en dan rijd ik in nijmegen weer rond met de zwartse strips in de verre omtrek.

Keyword hier is NIET ZUINIG ZIJN MET DAT SPUL
 
Ik heb het ook op de verweerde spiegels van een Punto gedaan en eh:ja :party: en het ziet er al een paar maanden mooi uit.Daarbij je hebt al een liter lijn olie voor 4,95:party:
 
Xizer zei:
Smartgel staat bij mij inderdaad ook nog op het lijstje. Het enige dat me tegen houd is de prijs, hij is nog duurder dan de BW! 8-())

Pindakaas op je trims smeren schijnt inderdaad ook te werken. Zal waarschijnlijk iets te maken hebben met de oliën die erin zitten. Ik zelf heb het nog niet geprobeerd en ben eigenlijk ook niet van plan om het te gaan proberen... :D
Straks rijden we nog rond met hagelslag of leverworst op de banden ...w^^w


P.S. Smartgel is ook in kleine 50ml testers te koop. Ik heb het alleen nodig voor één trim onder de achterbumper. Met die tester kan ik wel een tijdje vooruit.
 
volvo850 zei:
Ik heb het ook op de verweerde spiegels van een Punto gedaan en eh:ja :party: en het ziet er al een paar maanden mooi uit.Daarbij je hebt al een liter lijn olie voor 4,95:party:

Zijn daar op de lange duur geen nadelen aan verbonden?