• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte delen na 4 weken weer wit uitgeslagen!!

ik bedoel het is echt een goed werkend spulletje en het kost niet veel,maar als je dat vertouwd gebruik gerust wat anders hoor. Bij het 850 forum zijn er veel mensen die hun bumpers en stootstrips er mee behandelen naar grootte tevredenheid,wat gebruiken jullie hier graag daar ben ik dan wel benieuwd naar.
 
Sta voor alles (nou ja) open maarja de werking toch even verifiëren hè.
Ik gebruik momenteel Poorboy's Trim Restorer en voor de ECHT moeilijk plekjes heb ik naar volle tevredenheid een tester van Smartgel gebruikt.
 
DAF-44 zei:
Ik had hetzelfde probleem (net zoals bijna alle Golf III rijders) dat de zwaar verweerde trim onder de achterbumper met geen mogelijkheid zwart te krijgen was met Trim Restorer.
Uiteindelijk heeft Smartgel bij mij uitstekend geholpen. Een uitstekend middel voor moeilijke gevallen. Alleen is de prijs hoger als Trim Restorer.

Alleen is Trim Restorer een compleet ander product dan de SmartGel.

Wil je trouwens een goedkoop alternatief? Zelfde product:

https://www.Carclean.com/product/Chemical_Guys/New_Look_Trim_Gel_473ml_TVD_108_16_100930

100930.jpg


Alleen dan 19 euro (tegenover 32,- geloof ik). Iedereen weet inmiddels dat Smartwax een retail broertje is van Chemical Guys? Alle Smartwax producten vind je ook terug in de Chemical Guys lijn. Misschien met een ander kleurtje of een ander geurtje en soms misschien net even ietsje anders qua samenstelling, maar ik heb nog geen grote verschillen kunnen ontdekken (behalve de prijs dan).
 
Tim zei:
Alleen is Trim Restorer een compleet ander product dan de SmartGel.

Wil je trouwens een goedkoop alternatief?

Hoezo is het een geheel ander product? Het toepassingsgebied is toch hetzelfde?

Een echt goedkoop alternatief (naar het schijnt volgens Volvo850) is gekookte lijnolie :D

Tim zei:
Alleen dan 19 euro (tegenover 32,- geloof ik). Iedereen weet inmiddels dat Smartwax een retail broertje is van Chemical Guys? Alle Smartwax producten vind je ook terug in de Chemical Guys lijn. Misschien met een ander kleurtje of een ander geurtje en soms misschien net even ietsje anders qua samenstelling, maar ik heb nog geen grote verschillen kunnen ontdekken (behalve de prijs dan).

Met een Chemical Guys tester zou ik de overeenkomst eens kunnen testen dus ik hou me aanbevolen. Als ze werkelijk vergelijkbaar zijn dan ga je uiteraard voor de voordeligste.
 
De Chem Guys NLTG ,is best wel goed voor een dressing ,mooie beading ook.
Ook voor de banden werkt het lekker ,en is redelijk duurzaam ,en bijna geen spetters als het correct is aangebracht.
1 laag zetten ,5min laten intrekken ,goed opboenen met een handoek ,en daarna nog eens herhalen.
 
Smartgel en de CG New Look zijn dressings, ze trekken enigszins in, maar liggen voor het grootste deel op het oppervlak. Trim Restorer trekt in het kunststof om het te voeden, na gebruik van trimrestorer is het oppervlak niet vettig o.i.d. Wat vaak bij dressings wel het geval is. Vaak zal een dressing na een regenbui ook strepen geven op de plaatsen waar de dressing door de regen is uitgedund of weg is. Het kan zo zijn dat een bumper o.i.d. te uitgedroogd is om echt een perfect resultaat te geven met trim restorer, een dressing kan dan in dit soort gevallen uitkomst bieden, maar de behandeling zal ook waarschijnlijk vaker herhaald moeten worden bij bepaalde weersomstandigheden.
 
Xizer zei:
Trim restorer is een voedend product, Smartgel gewoon een dressing?

Correct, Trim Restorer is voornamelijk een voedend product.

De Smartwax Gel en de Chemical Guys variant hebben ook een voedend element, maar combineren dat met een dressing, waardoor het er anders uit ziet. Ik weet het niet zeker, zou het na moeten vragen, maar ik kan me voorstellen dat als optisch element meer gebruik gemaakt zal worden van bepaalde siliconen.
 
DAF-44 zei:
Met een Chemical Guys tester zou ik de overeenkomst eens kunnen testen dus ik hou me aanbevolen. Als ze werkelijk vergelijkbaar zijn dan ga je uiteraard voor de voordeligste.

Jij hebt de Smartdressing, ik kan je een proefje van de Chemical Guys variant opsturen. Dan kan het onafhankelijk getest worden. Je weet het nooit zeker (tot je de beide producten chemisch laat analyseren), maar ik verwacht dat de verschillen klein zullen zijn.

Het rolt in ieder geval naast elkaar van de band af :star
 
Altijd moeilijk te zeggen of producten uit dezelfde fabriek en dezelfde productielijn ook werkelijk hetzelfde zijn. Kan wel hoeft niet.

Ik wil het wel eens 50/50 vergelijken en ben zeker geïnteresseerd in een monster/tester.

Mijn bumpertje zal wel eerst even moeten verweren maar dat zal met het huidige weer eerder een kwestie van weken ipv. maanden zijn.

Stuur me maar een PM dan kunnen we even kijken hoe e.e.a. te regelen en of er nog kosten verschuldigd zijn.
 
Nog een vraagje: als je op je trims en strips wat van die witte restanten hebt zitten van de wax, wordt dat door PB Trim Restorer ook weggewerkt, of voedt die alleen de kunststof inclusief de witte plekken?
 
qatsanqat zei:
Nog een vraagje: als je op je trims en strips wat van die witte restanten hebt zitten van de wax, wordt dat door PB Trim Restorer ook weggewerkt, of voedt die alleen de kunststof inclusief de witte plekken?

Die worden slechts voor korte duurt gemaskeerd door de TR. Dit soort plekken moet je even behandelen met APC + Tripe duty detail brush of een andere soortgelijk borsteltje.
 
Even een vraagje mbt gebruik van apc en trim restorer.

ik deze producten al een paar keer gebruikt op de auto, maar iedere keer laat het vlekken achter op de lak, hoe ga ik dat tegen?
naderhand behandelen met detailerspray ofzo?

wanneer gebruik je deze producten in het stappenplan?
 
niels,
ik gebruik de trimrestorer als 1 na laatste,spray het op een badstof padje en verwerk het zo op het kunststof,vervolgens veeg ik er een keer met een microfiber doek overheen,anders vind ik het iets te veel glanzen. als laatste loop ik de auto een keer na met QDplus,alleen voor de geur al
de apc gebruik zowat helemaal in het begin,omdat er soms veel drek los kan komen
 
Dit zal misschien niet helemaal in goede aarde vallen hier maar ik heb bij oude auto's vaak het volgende gedaan met ongespoten bumpers:

;) naar de supermakt gereden en daar een fles zonnebloemolie gehaald voor € 0,94
Bumpers goed wassen en drogen dan insmeren en goed uitboenen geweldig resultaat voor weken :)^

Eerlijk is eerlijk als het warm gaat worden ruikt het soms even als in een friettent.
 
Op zich een leuk en goedkoop idee, maar zonnebloemolie heeft geen UV bescherming en is denk ik meer een dressing (letterlijk en figuurlijk ;) ) dan een restorer. Ik ga toch liever voor een product wat er echt voor bedoeld is, dan huis, tuin en keuken middeltjes. :ja
 
Bij de opel corsa zitten ook twee grijze strip op het dak. Deze heb ik gewoon met SSR 2.5 - 1 - en de black hole meegenomen en dat ziet er strak uit. Het is volgens mij ook geen kunstof zoals bijvb. de bumpers.

Geen idee hoe dat hier is.
 
Poorboy's TR is naar mijn inzien ook een dressing. Het heeft bij mij nog nooit het kunststof 'hersteld'. Ook krijg ik wel is strepen als het regent.
Meg's ASD is naar mijn inzien niks anders....