• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte Fiesta

Tommie

Detailing rookie
28 nov 2008
8
0
Yo de manne , heb even een vraagje? Ik heb een zwarte Ford Fiesta S . AL 3.5 jaar in mijn bezit.Na al die jaren heb ik hem wel al eens gewaxt met het 3 stappen plan van het bekende merk....! Nu zijn er zoveel merken dat ik het licht niet meer door het bos zie. Welke producten zouden jullie mij aanraden? Van voorbereiden tot afwerking. De lak is goed onderhouden , wel wat waskringen in de lak.
mvg Tom
 
Zoals mijn voorganger al aantoont staat er in de handleidingen heel wat info..Speciaal voor mensen die nog niet zoveel ervaring hebben.
Goed ik veronderstel dat je vooral Meguiars hebt gebruikt ,ben je er niet tevreden van of wil je gewoon eens wat anders proberen..?

Merken gericht kan ik Poorboys aanraden voor iemand die niet al teveel wilt uitgeven..Zou je iets specialers willen ,dan kan je gaan voor Wolfgang of Dodo Juice..

Even kort samenvatten :
-Shampoo ,Washmitt ,Droogdoek
-Kleikitje
-Cleaner & Glaze
-Sealant en/of Wax
-Goede microvezel doeken en pads
-Detailerspray

Oh en Welkom..!:)^ Het wordt altijd op prijs gesteld als je jezelf even voorstelt in het juiste Topic..
 
Mijn excuses dat ik me niet meteen heb voorgestel.Maar ik heb het net even gedaan.
Ik ben tevreden van de producten die ik momenteel heb maar wil toch even iets anders proberen daarom mijn vraag .
Wat raden jullie aan?
Hoe je een auto wast enzo weet ik wel maar er zijn zoveel proucten dus wil ik wel eens weten welke zeker aan te raden zijn.

MVG
 
Wat wil je precies bereiken en hoe wil je dit bereiken? Wil je swirls verwijderen met een machine, of wil je het uitsluitend bij het handmatige stappenplan houden? Ik heb vorige week een topicje gemaakt met producten van Meg's en van Poorboys die je nodig hebt voor het 5-stappenplan. Deze topic vind je hier.

Wil je machinaal gaan heb je natuurlijk ook nog een machine, pads voor hierop en polijstmiddelen nodig.
 
Ik zou de swirls wat minder zichbaar willen hebben? Ik weet dat het met de hand wat moeilijker gaat dan machinaal. Op jouw topic heb ik al een paar mooie poetsproducten gezien die het betellen wel de moeite zijn denk ik.
 
Wil je ze verwijderen of wil je ze wat camoufleren? Als je ze verwijderd wilt hebben ontkom je niet aan machinaal polijsten. Je kunt ze ook camoufleren, dit is natuurlijk wel maar tijdelijk. Kijk eens naar de Blackhole van Poorboys. Dit is een glaze ( voedend product voor je lak ) die fillers bevat. Deze fillers maskeren de swirls gedeeltelijk. Voor een langere levensduur van je Blackhole zou ik na de Blackhole de auto nabewerken met een sealant zoals de EX-P. En vervolgens natuurlijk toppen met een wax.
 
Ja camoufleren is voldoende voor mij. Ik weet dat er niet meer op zit als ik het met de hand doe. Tis toch niet zo een grote wagen dus vindt ik dat niet erg om alles met de hand te doen :grinning: . Ik ga alles eens noteren wat jullie mij aanraden en dan een selectie maken en bestellen. Zowel wax als sealants , doeken , .... alles dus :)^ Dus hoe meer jullie mij aanraden hoe beter :ja
 
Ondanks dat Black Hole fillers bevat, valt de hoeveelheid fillers nog wel mee. Wil je echt een product met fillers, kijk dan eens naar de Autoglym Super Resin Polish ;)
 
stimpy68 zei:
Ondanks dat Black Hole fillers bevat, valt de hoeveelheid fillers nog wel mee. Wil je echt een product met fillers, kijk dan eens naar de Autoglym Super Resin Polish ;)

Oké staat genoteerd , Is it product dan zoveel beter?
 
Euh... tja... beter? Als je van fillers houdt wel ;) Sommige mensen zweren er bij. Maar ik ben niet zo van het verbergen van swirls, ik heb ze gewoon liever niet. Maar als je doel is om het minder zichtbaat te maken in plaats van ze te verwijderen, dan is SRP een goed product. Heb het zelf niet, maar heb er genoeg over gelezen op diverse internationale detailing fora.
 
Oké deze komt dan ook op het lijstje , Sorry voor al de vragen enzo ... ! Maar zoals de meeste hier wil ik het beste voor de wagen.
 
Inderdaad zoals Stimpy zij ,je lees er veel over op detailingworld ,daar zijn veel mensen er heel enthousiast over.
Ik zou het dan nog toppen met een goede wax. Iets als Collinite ,of een Dodo..!:)^