• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte golf V

marcdtm

Detailing addict
28 sep 2011
73
55
69
Beste leden,

Een 2-tal weken geleden werd ik gecontacteerd door iemand met de vraag of ik hem wilde helpen bij zijn auto en hem ondertussen wat wijzer te maken in de detailwereld.
Dus werd er afspraak gemaakt voor zaterdag 22/6.

Ter plaatse aangekomen en na de kennismaking en een kopje koffie, ons beziggehouden met de auto.

Het betrof een zwarte Golf V met lichtere en zwaardere krassen, en swirls.

Eerst de velgen ingeneveld met wheelbrightener, afgespoten en daarna ironx zijn werk laten doen,
de trims ingespoten met poorboys apc ,afgeborsteld en afgespoeld

de wagen afgewassen met meguiars wash and wax

gekleid met klei van meguiars

daarna behandeld met ultimate compound van meguiars en met poorboys professional polish 2
daarna gewaxt met nxt wax 2.0 van meguiars

en als laatste getopt met een laagje poorboys nattys paste wax red limited edition.

De banden in de poorboys Wheel bright ’n gel gezet, en de trims behandeld met Ultimate protectant van meguiars.

DSC03271_zps4a89ceea.webp

DSC03272_zpseba54687.webp

DSC03274_zpsd34179ce.webp

DSC03275_zps084f9e20.webp

Iron x aan het werk op de velgen.

DSC03277_zps5442ad03.webp

DSC03279_zps5b1e95e3.webp

Foto van de staat van de motorkap

DSC03282_zpsd9900783.webp

Quick detailer erop, op een gedeelte althans

DSC03284_zpsbabc8a1e.webp

En de kleur van een nieuw stuk klei na dit gedeelte

DSC03285_zpsab1b3e13.webp

Nadien hadden de weergoden er anders over beslist en moesten we toevlucht zoeken in de garage van de buurvrouw die zo vriendelijk was geweest ons toe te laten haar garage te gebruiken.

Van de gelegenheid gebruik gemaakt om de eigenaar van de golf, Gorik, aan het werk te zetten en het interieur volledig te stofzuigen en de vensters te kuisen.

DSC03290_zps72b813e7.webp

DSC03291_zps681203d3.webp

DSC03318_zps6647e7e1.webp

Ondertussen kon de wax curen

DSC03293_zpsfb314499.webp

En dan kwam de stilaan de kleur tot haar recht.

DSC03300_zps5ee7f23d.webp

DSC03303_zpsd54b5a53.webp

DSC03304_zps8c5f30b5.webp

DSC03310_zps7175af11.webp

DSC03320_zpsb8c7e50f.webp

DSC03321_zps57a9a494.webp

DSC03325_zps52c3b8a4.webp

Gorik, doe de groetjes aan iedereen en bedank de buurvrouw nog eens dat we haar garage mochten gebruiken.

Bedankt iedereen voor het lezen en jullie commentaar

Marc

nu moet ik toch wel in het voordeel van de eigenaar spreken,:kado

de straat was opengebroken en dus gedeeltelijk verantwoordelijk voor de staat van de wagen,

Marc

De wagen is van mij :) en inderdaad, de wagen was schandalig vuil en dat was inderdaad gedeeltelijk de schuld van de wegenwerken. Hij was 2 weken geleden gewassen.
Intussen is de straat opnieuw dicht, dus geen excuus meer om de wagen vuil te laten worden :)
Marc, heel erg bedankt! Ik heb erg veel bijgeleerd en het was een heel fijne dag.
Mijn eerste bestelling zal deze week al volgen :D

Heel erg trots op m'n schone wagen nu :)
En die klei, die heeft erg afgezien op de motorkap en het dag :D

@GSM: ja, is een heel sympathieke dame
Het is trouwens de buurvrouw van mijn vader, waar we de wagen onder handen hebben genomen (door die wegenwerken bij mij thuis)
Daarom dus dat de straat er verdacht normaal bij ligt ;)