Vandaag een niet alledaagse wagen over de vloer gekregen.
Een Jaguar XF van +/- 3 jaar oud in zwarte metaallak die volgens de eigenaar om de twee weken werd gewassen door een professioneel autowasbedrijf.
Bij ontvangst direct enkele foto’s genomen en toch wel hier en daar kleine beschadigingen vastgesteld en ook stond de wagen vol swirls maar niets dramatisch.
Enkele "voor"foto's van zijn toestand
[
En enkele foto's van de velgen...
Het interieur mag niet ontbreken
Bij deze poetsjob kreeg ik hulp van Corsawim en hierbij bedank ik hem om mee deze helse job te doen bij deze topzomerdag.
De velgen zijn met Wheel brightener gereinigd en later met meg’s metal polish behandeld en in de PB wheelsealant gezet.
Eindresultaat van de velgen.
De lak hebben we eerst met klei van Meg’s en Mothers bewerkt .
De “firma” heeft haar werk goed gedaan daar er weinig vuil van de lak kwam.
Hierna even een testspot gedaan waarmee we de swirls zouden aanpakken.
En gelukkig viel dit goed mee!
De swirls verdwenen met de DAP als sneeuw door de zon(bij 37°....) met gebruik van een witte pad met SSR1!
Dus de poes haar lak is zijdezacht….
Alleen hadden we last van veel stofvorming en misschien was dit te wijten aan de hoge temperatuur…
Resultaat na de SSR1 behandeling
En dat je met SSR1 in volle zon kan werken is vandaag bewezen....
Na de SSR-behandeling hebben we eens gekeken welke Glaze in aanmerking kwam voor een mooie wetlook en zowel de White Diamond als de Black hole gaf een goed resultaat.
De regel van WD voor lichte kleuren en BH voor donkere kleuren is geen vuistregel!
We hebben dan maar de Black hole gebruikt en resultaat was dat de wetlook echt naar boven kwam.
Bijkomend resultaat was dat de zwarte metaalkleur haar flake goed prijs gaf.
Enkele BH -pics....
Na de Black hole hebben we de lak verzegeld met collinite 915.
Daar de temperatuur rond de middag de 37° bereikte werd dit een race tegen de klok.
Corsawim bediende de DAP en ik liep met de Microvezeldoek achterna….
En nog een typisch Collinitje....
Na deze behandeling hebben we het interieur aangepakt en dit was op enkele vlekken na nog in goede conditie.
De vlekken hebben we aangepakt met APC en met de Gold Class All-Surface Interior Brush gereinigd.
Daarna met de stofzuiger gereinigd(Tim ,maak werk van die groupsbuy van de extractor…)
Het leder werd door onze corsawim aangevallen met apc om deze te reinigen.
Daarna werd de PB leatherstuff bovengehaald en de lichtbeige fauteuils waren weer als nieuw!
De ruiten werden met de NXT reiniger van Meg’s behandeld en dit geeft toch elke keer weer een voldoening.
Enkele interieurfoto's...Man wat is dit een mooie wagen:ja
Als afrondertje hebben we de uitlaten nog eens aangesproken met meg’s metal polish.
De radiatorrooster was matgrijs en na een behandeling met PB spray and wipe plus een kilo engelengeduld kwam de glitter weer te voorschijn!
Waarom geen metal polish….
Omdat het hier om puur plastiek gaat….
Hier nog enkele sfeerbeelden na een zweterige dag …
En Corsawim spiegelde dat het goed was^
Hopelijk was het niet te lang ...maar wij hebben er van genoten
Een Jaguar XF van +/- 3 jaar oud in zwarte metaallak die volgens de eigenaar om de twee weken werd gewassen door een professioneel autowasbedrijf.
Bij ontvangst direct enkele foto’s genomen en toch wel hier en daar kleine beschadigingen vastgesteld en ook stond de wagen vol swirls maar niets dramatisch.
Enkele "voor"foto's van zijn toestand
[
En enkele foto's van de velgen...
Het interieur mag niet ontbreken
Bij deze poetsjob kreeg ik hulp van Corsawim en hierbij bedank ik hem om mee deze helse job te doen bij deze topzomerdag.
De velgen zijn met Wheel brightener gereinigd en later met meg’s metal polish behandeld en in de PB wheelsealant gezet.
Eindresultaat van de velgen.
De lak hebben we eerst met klei van Meg’s en Mothers bewerkt .
De “firma” heeft haar werk goed gedaan daar er weinig vuil van de lak kwam.
Hierna even een testspot gedaan waarmee we de swirls zouden aanpakken.
En gelukkig viel dit goed mee!
De swirls verdwenen met de DAP als sneeuw door de zon(bij 37°....) met gebruik van een witte pad met SSR1!
Dus de poes haar lak is zijdezacht….
Alleen hadden we last van veel stofvorming en misschien was dit te wijten aan de hoge temperatuur…
Resultaat na de SSR1 behandeling
En dat je met SSR1 in volle zon kan werken is vandaag bewezen....
Na de SSR-behandeling hebben we eens gekeken welke Glaze in aanmerking kwam voor een mooie wetlook en zowel de White Diamond als de Black hole gaf een goed resultaat.
De regel van WD voor lichte kleuren en BH voor donkere kleuren is geen vuistregel!
We hebben dan maar de Black hole gebruikt en resultaat was dat de wetlook echt naar boven kwam.
Bijkomend resultaat was dat de zwarte metaalkleur haar flake goed prijs gaf.
Enkele BH -pics....
Na de Black hole hebben we de lak verzegeld met collinite 915.
Daar de temperatuur rond de middag de 37° bereikte werd dit een race tegen de klok.
Corsawim bediende de DAP en ik liep met de Microvezeldoek achterna….
En nog een typisch Collinitje....
Na deze behandeling hebben we het interieur aangepakt en dit was op enkele vlekken na nog in goede conditie.
De vlekken hebben we aangepakt met APC en met de Gold Class All-Surface Interior Brush gereinigd.
Daarna met de stofzuiger gereinigd(Tim ,maak werk van die groupsbuy van de extractor…)
Het leder werd door onze corsawim aangevallen met apc om deze te reinigen.
Daarna werd de PB leatherstuff bovengehaald en de lichtbeige fauteuils waren weer als nieuw!
De ruiten werden met de NXT reiniger van Meg’s behandeld en dit geeft toch elke keer weer een voldoening.
Enkele interieurfoto's...Man wat is dit een mooie wagen:ja
Als afrondertje hebben we de uitlaten nog eens aangesproken met meg’s metal polish.
De radiatorrooster was matgrijs en na een behandeling met PB spray and wipe plus een kilo engelengeduld kwam de glitter weer te voorschijn!
Waarom geen metal polish….
Omdat het hier om puur plastiek gaat….
Hier nog enkele sfeerbeelden na een zweterige dag …
En Corsawim spiegelde dat het goed was^
Hopelijk was het niet te lang ...maar wij hebben er van genoten