• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte Jaguar XF make over....(veel foto's)

Tiporon

Detailing addict
15 mrt 2009
685
68
62
Vandaag een niet alledaagse wagen over de vloer gekregen.
Een Jaguar XF van +/- 3 jaar oud in zwarte metaallak die volgens de eigenaar om de twee weken werd gewassen door een professioneel autowasbedrijf.
Bij ontvangst direct enkele foto’s genomen en toch wel hier en daar kleine beschadigingen vastgesteld en ook stond de wagen vol swirls maar niets dramatisch.
DSC_0153.webp

Enkele "voor"foto's van zijn toestand
[
DSC_0166.webp

DSC_0165.webp

DSC_0163.webp

DSC_0158.webp

En enkele foto's van de velgen...:(
DSC_0159.webp

DSC_0155.webp

Het interieur mag niet ontbreken
DSC_0202.webp

DSC_0200.webp

DSC_0196.webp

DSC_0203.webp

Bij deze poetsjob kreeg ik hulp van Corsawim en hierbij bedank ik hem om mee deze helse job te doen bij deze topzomerdag.
De velgen zijn met Wheel brightener gereinigd en later met meg’s metal polish behandeld en in de PB wheelsealant gezet.
DSC_0170.webp

DSC_0169.webp

Eindresultaat van de velgen.
DSC_0235.webp

De lak hebben we eerst met klei van Meg’s en Mothers bewerkt .
De “firma” heeft haar werk goed gedaan daar er weinig vuil van de lak kwam.
DSC_0172.webp

DSC_0171.webp

Hierna even een testspot gedaan waarmee we de swirls zouden aanpakken.
En gelukkig viel dit goed mee!
De swirls verdwenen met de DAP als sneeuw door de zon(bij 37°....) met gebruik van een witte pad met SSR1!
DSC_0173.webp

Dus de poes haar lak is zijdezacht….
Alleen hadden we last van veel stofvorming en misschien was dit te wijten aan de hoge temperatuur…
DSC_0177.webp

Resultaat na de SSR1 behandeling
DSC_0183.webp

DSC_0180.webp

DSC_0179.webp

En dat je met SSR1 in volle zon kan werken is vandaag bewezen....
DSC_0184.webp

Na de SSR-behandeling hebben we eens gekeken welke Glaze in aanmerking kwam voor een mooie wetlook en zowel de White Diamond als de Black hole gaf een goed resultaat.
De regel van WD voor lichte kleuren en BH voor donkere kleuren is geen vuistregel!
We hebben dan maar de Black hole gebruikt en resultaat was dat de wetlook echt naar boven kwam.
Bijkomend resultaat was dat de zwarte metaalkleur haar flake goed prijs gaf.
Enkele BH -pics....
DSC_0185.webp

DSC_0175.webp

Na de Black hole hebben we de lak verzegeld met collinite 915.
Daar de temperatuur rond de middag de 37° bereikte werd dit een race tegen de klok.
Corsawim bediende de DAP en ik liep met de Microvezeldoek achterna….
DSC_0193.webp

DSC_0192.webp

DSC_0191.webp

En nog een typisch Collinitje....;)
DSC_0188.webp

Na deze behandeling hebben we het interieur aangepakt en dit was op enkele vlekken na nog in goede conditie.
De vlekken hebben we aangepakt met APC en met de Gold Class All-Surface Interior Brush gereinigd.
Daarna met de stofzuiger gereinigd(Tim ,maak werk van die groupsbuy van de extractor…)
Het leder werd door onze corsawim aangevallen met apc om deze te reinigen.
Daarna werd de PB leatherstuff bovengehaald en de lichtbeige fauteuils waren weer als nieuw!
De ruiten werden met de NXT reiniger van Meg’s behandeld en dit geeft toch elke keer weer een voldoening.
Enkele interieurfoto's...Man wat is dit een mooie wagen:ja
DSC_0230.webp

DSC_0228.webp

DSC_0227.webp

DSC_0226.webp

DSC_0222.webp

Als afrondertje hebben we de uitlaten nog eens aangesproken met meg’s metal polish.
DSC_0205.webp

De radiatorrooster was matgrijs en na een behandeling met PB spray and wipe plus een kilo engelengeduld kwam de glitter weer te voorschijn!
Waarom geen metal polish….
Omdat het hier om puur plastiek gaat….
DSC_0207.webp

DSC_0208.webp

DSC_0206.webp

DSC_0212.webp

Hier nog enkele sfeerbeelden na een zweterige dag …:love
DSC_0218.webp

DSC_0215.webp

DSC_0214.webp

DSC_0221.webp

DSC_0233.webp

DSC_0232.webp

En Corsawim spiegelde dat het goed was:-)^
DSC_0236.webp

Hopelijk was het niet te lang ...maar wij hebben er van genoten:jippie
 
Hier het ultieme bewijs dat de poorboys SSR produkten te verwerken zijn bij extreme temperaturen in volle zon :-)^
 
sign0173.webp
Echt een super resultaat heren! Respect. Bijna weer nieuw, zowel binnen als buiten. Hulde! Toppie.
 
We hebben hem inderdaad mooier afgeleverd dan dat er veel uit de showroom komt.
Resultaat is dat we binnenkort nog eentje mogen doen....:-"
 
Dat ziet er geweldig uit.

Zijn de velgen niet gespoten, dat jullie er toch Metalpolish op gebruiken ?
Voor het rooster is Foam on a stick een uitkomst (voor de tweede dan)

Veel plezier met de volgende.

Hans
 
Het resultaat is echt super.Ik heb vaker met black hole gewerkt en dacht ik dat het niets is toevoegde.Bij deze auto is dat zeker wel het geval.Top job:-)^
 
WAUW, een schitterend resultaat. Het moet echt een hell of a job geweest zijn om met die hoge temperaturen te moeten werken. Niets dan respect en lof over jullie bereikte resultaat. De Jag ziet er prachtig uit. :-)^

Maar inderdaad wel fijn om te lezen dat ondanks die hoge temperaturen het werken met Poorboys producten als SSR1 of Black Hole dit geen probleem was.

Complimenten voor de nette write up en de foto's, kijk al uit naar de volgende show off.
 
cor707 zei:
Het moet echt een hell of a job geweest zijn om met die hoge temperaturen te moeten werken.


En je krijgt er een flinke rode kop van:lol Enjah heb dit ook mogen ervaren vorige week met de detail van een Explorer8o
 
Prachtig resultaat, mooie diepe glans met dito reflectie. Knap dat jullie in een relatief korte tijd dit resultaat bereikt hebben. Wat een klus dat radiatorrooster. Deze auto ziet eruit zoals een bijzondere poes eruit moet zien; glimmend van trots en tot in de puntjes verzorgd.
 
Erg mooi resultaat zeg. En ook flink tijd besteedt aan alle details :).

De eigenaar zal zich wel af gaan vragen waarom hij hem ooit naar een prof. bedrijf heeft gestuurd.
 
Bedankt voor jullie lovend commentaar. Ondanks de hitte was het prettig werken. Ik heb het nu al een paar keer mogen ervaren dat met twee werken een stuk toffer is.
Krassen waar je even overeenkijkt ziet de ander dan weer wel en je kan intussen nog een praatje houden....de tijd vliegt zo vooruit. Zulke grote wagens afwerken op één dag is anders quasi onmogelijk.
Eigenlijk sta je mekaar nooit in de weg; op den duur werk je als een goed geoliede machine :-)^
Op de vraag waarom we voor de gelakte velgen nog metalpolish gebruikt hebben; na het wassen met wheelbrightener en het kleien met consumentenklei bleven er nog enkele hardnekkige zwarte puntjes over die netjes verdwenen met die polish.
 
Bedankt voor de mooie complimentjes...:love
Dit geeft ons de moed om zo verder te doen.
Een dik jaar geleden waren we vestokte Meguiar's users en in tussen hebben we een wereld zien open gaan...:ja
 
Very nice!! Waarom de Meguiar's All Metal Polish op de velgen gebruikt? Om remstof/krasjes weg te halen? Velgen lijken mij gewoon blanke lak te hebben?
 
Dibbuz zei:
Very nice!! Waarom de Meguiar's All Metal Polish op de velgen gebruikt? Om remstof/krasjes weg te halen? Velgen lijken mij gewoon blanke lak te hebben?

Bedankt; het antwoord op je vraag heb ik reeds beantwoord in m'n vorige post ;-)