• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte Jaguar XF make over....(veel foto's)

Dibbuz zei:
Very nice!! Waarom de Meguiar's All Metal Polish op de velgen gebruikt? Om remstof/krasjes weg te halen? Velgen lijken mij gewoon blanke lak te hebben?
De Meguiar's All Metal Polish is een produkt dat je ook op gelakte velgen kan gebruiken en zeer vriendelijk is voor je velgen...

miikey zei:
Jaguar heeft wel een erg zachte lak dan? SSR1 met wit voldoende voor alle swirls??8-o
Dat was ik inderdaad vergeten te zeggen.
Die poesjeslak is inderdaad redelijk zacht daar we eerst een testspotje gedaan hebben met de SSR1 en tot grote vreugde moesten vaststellen dat we niet zwaarder moesten gaan.
Nu waren het ook geen superswirls zoals we al hadden aangehaald

miikey zei:
Jaguar heeft wel een erg zachte lak dan? SSR1 met wit voldoende voor alle swirls??8-o

inderdaad, erg zachte lak....dus gemakkelijk te bewerken :ja
Op sommige plekken, met wat diepere krassen, hebben we met dezelfde combi wel een tweede pas moeten doen.

mooi resultaat en een mooie auto..

velgen had je wellicht ook met SSR 1 kunnen doen...

het plastic chroom had je ook met een normaal chroom poets middel kunnen behandelen. het voordeel van een chroompoetsmiddel is dat het de porien opvult en zodoende wordt oxidatie voorkomen.

Ze zeggen dat een hond een baas en een poes personeel heeft. Dit personeel heeft daarvoor wel heel mooi werk afgeleverd! :-)^ Top! Ik vind het zelf ook nog steds leuk om te zien hoe de Black Hole flakes in de lak helemaal ophaalt. Nadeel is wel dat je soms het idee hebt stof te zien, terwijl het de lichtinval op de flakes is :)

Jullie schrijven dat de auto door een professioneel bedrijf wordt gewassen. Als ze echt zo professioneel zouden zijn, hadden er m.i. niet zulke swirls ingezeten. Vanwaar de overstap naar jullie, als ik zo vrij mag zijn?

DKBM zei:
Ze zeggen dat een hond een baas en een poes personeel heeft. Dit personeel heeft daarvoor wel heel mooi werk afgeleverd! :-)^ Top! Ik vind het zelf ook nog steds leuk om te zien hoe de Black Hole flakes in de lak helemaal ophaalt. Nadeel is wel dat je soms het idee hebt stof te zien, terwijl het de lichtinval op de flakes is :)

Jullie schrijven dat de auto door een professioneel bedrijf wordt gewassen. Als ze echt zo professioneel zouden zijn, hadden er m.i. niet zulke swirls ingezeten. Vanwaar de overstap naar jullie, als ik zo vrij mag zijn?
Dat bewust "professioneel"bedrijf gebruikt eerst de hogedrukreiniger en daarna een.....SPONS]-0
Als je het maar verkocht krijgt......

Mooi resultaat. Toppie.
Respect voor het werken met die temperaturen.
Jullie zullen ook wel droogdoeken voor jullie zelf nodig gehad hebben. Hi hi hi.

Wat een geweldig resultaat!
Ongeloofelijk!
Ehh... waar meld ik me aan om dit ook te verkrijgen met mijn Brik Met Wielen?

Vriend van mij heeft ook een Jaguar. Een X-type. Werkelijk schitterende auto van nu bijna een jaar oud.

Hij is er heel zuinig op en hij wast enkel en alleen door de hogedrukspuit te hanteren en geen wasborstel of zo, want hij wil heel voorzichtig zijn met zijn mooie nieuwe auto...

Resultaat na bijna een jaar is dat de auto dus helemaal onder de swirls zit!

Voor mij is dit een (helaas) prachtig voorbeeld dat een hogedrukspuit het op de lak aanwezige zand wel van de lak af blaast, maar dat het zand tijdens het afspuiten ook meteen ernstig aan het krassen gaat!

Dus spons en zeem zijn absoluut slecht, maar alleen afspuiten is het zeer zeker ook niet.

Ik zeg allemaal aan de foam!!

Aficior

Vandaag de eigenaar tegengekomen van de Jag en hij is enorm tevreden.
Ook vroeg hij of ik het zomerweer volgende keer weer wou bijvoegen.....:-b
Mijn verhaal over het "dikke"regendruppel-gevoel heeft hij nog niet kunnen testen.

DSC_0232.webp

Dit vind ik nog de mooiste foto van het resultaat, heeel erg mooi!! :-)^ :-)^