• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte krassen op witte auto

md74

Detailing rookie
17 mei 2018
4
2
Hallo allemaal,

Afgelopen weekend is iemand tegen mijn achterkant van mijn Ford Fiësta aangereden terwijl mijn auto geparkeerd stond. Het was waarschijnlijk de auto die achter mij stond (fileparkeren), maar geen briefje of niks helaas. Hij is dus niet heel hard tegen mij aangereden, maar er zitten wel aardig wat zwarte krassen op mijn witte auto.
Nu is mijn vraag of er middeltjes zijn om de zwarte lak van mijn auto af te krijgen? Het zijn bijna allemaal kleine krasjes, op een diepere zwarte na.
Dus daarnaast; hebben jullie tips om zelf de zwarte verf uit de diepere kras te krijgen en om deze op te vullen?

Dit zou heeel erg gewaardeerd worden, aangezien ik niets van auto's e.d. weet

Bedankt alvast!

IMG_20180517_103002721_HDR_opt.jpg
IMG_20180517_102958664_HDR_opt.jpg
 
Hoi, welkom op[ dit forum. Het is handig om je voor te stellen en aan te geven waar je woont
Misschien kan er iemand bij jou in de buurt even meekijken

Als je kunt voelen dat het er op ligt, is beter dan dat het diep aanvoelt ;)
Wat er op ligt kan je vaak met een polijstmiddel wel weghalen
Mogelijk is het vooral rubber of zacht kunststof wat op jouw witte lak is achtergebleven
 
Hi RedCat,

Dankje voor je snelle reactie!

Ik ben Marjolein en ik woon in het mooie Arnhem :) Ik ben in het weekend ook vaak in de omgeving van Muiden te vinden, dus daar in de buurt zou ook fijn zijn.

Er is wel echt iemand tegenaan gereden, ik zal straks even checken maar ik geloof dat de meeste krassen er wel in zitten. Hoe kan ik dit checken? Als ik er met mijn vinger overheen ga en ik voel niets zit hier erop, anders erin?

Ik vermoed dat het het nummerbord is wat de schade heeft veroorzaakt, aangezien de auto die toen achter mij stond zilver was (kan ik niet met 100% zekerheid zeggen uiteraard)
 
Ja bij een aantal ligt het erop (voornamelijk onderste foto) en bij een aantal blijft m'n nagel hangen (voornamelijk bovenste foto)
 
Is dit niet gewoon de grondverf die er door is door de krassen ?
Je zou eventueel lichtjes met spoeltinner kunnen proberen (komt uit de carrosserie wereld) of die zwarte verf er afgaat ?
Maar als het krassen zijn, dan zit er niets anders op dan herlakken of spotrepair te laten uitvoeren...
 
Ik heb recent een witte Fiesta gepolijst waar dit nog veel erger was. (Schaaf/krassen op de voorbumper)
De eigenaresse was flink beroerd van de op het oog ernstige schade, maar ook tot mijn verbazing verdween het snel als sneeuw voor de zon. ;)
Dat klinkt goed haha, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Is dit niet gewoon de grondverf die er door is door de krassen ?
Je zou eventueel lichtjes met spoeltinner kunnen proberen (komt uit de carrosserie wereld) of die zwarte verf er afgaat ?
Maar als het krassen zijn, dan zit er niets anders op dan herlakken of spotrepair te laten uitvoeren...
Ik heb spoeltinner eventjes gegoogled, maar is dat niet net zo agressief als terpetine oid?
 
Gepolijst. :D Ik meen mij te herinneren met een zachte pad + fijn polijstmiddel. (Lake Country - HD Oranje + Scholl Concepts - S30)

Ik had de eigenaresse verteld dat de gelige gloed over de auto hoogstwaarschijnlijk weg zou gaan en de auto weer Frozen White zou worden. Dat was ook het geval en ik moest toen de hele auto doen. Maja, weinig budget, dus alleen met een finishing combi de auto gedaan.
 
  • Leuk
Reactions: Mc_knijver
Allereerst wat óp de lak zit, krijg je er vrijwel zeker af met kleien en als polijsten nodig is, moet je daarvoor eerst ook kleien. Als er iemand in de buurt is, die je kan helpen met kleien, ben je al een stuk op weg. Jaren terug bij mijn nichtje was er ook een auto langs de witte achterbumper van haar auto geschampt, en zat er een dikke zwarte streep op, die er met wassen niet afging. Wat klei meegenomen om de bumper te kleien, en 99% van de zwarte streep was al verdwenen. In plaats van dat je op 10 meter afstand al schade op de bumper zat, zag je dat nu pas op 50 cm afstand.