• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

zwarte spikkels blijven zitten na reinigen

FocusM

Detailing trainee
25 apr 2022
44
45
Gisteren nieuwe velgen gehaald voor de Focus, 1 maatje groter, gewoon omdat het kan.

Net lekker aan de poets geweest. HD eroverheen, wassen met shampoo, afspuiten met HD, ingespoten met cheap ass velgenreiniger, lekker aan de slag gegaan met de velgenborstels en kwastjes en ze zijn er flink van opgeknapt.

Helaas blijft er een soort aanslag in de voor van zwarte spikkels op zitten die ik niet weg krijg. Ik denk iets van aangebakken remstof ofzo? Ga ik dit weg krijgen en hoe? iemand tips
MCA0ArQBYgvs?encodeFailures=1&width=515&height=916.jpg
h7tMDJ6X2oLo?encodeFailures=1&width=515&height=916.jpg
1pWf1srE1bc?encodeFailures=1&width=1628&height=916.jpg
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Kleien kan inderdaad het verschil maken! Anders is het toch de aanhouder die wint vaak. Ik mis nog wel een aanzet met teer en lijmverwijderaar. Kan goed zijn dat er ook teerspetters in de weg zitten. Een goede velgenreiniger gaat je ook helpen. Ik las dat je op 5 minuten van CC woont :innocent:
 
Monello Non-Ferro !!!

Kleien kan, maar dan ga je vervuiling bewegen over een mogelijk kwetsbare lak
De Non-Ferro kan je gewoon opspuiten en zijn werk laten doen zonder dat je het aanraakt
Het is geen zware / diepe vervuiling dus ik denk dat je met 1 of 2 keer behandelen al resultaat hebt

Als Non-Ferro niet helpt kan het teer of ander vuil zijn en helpt teerverwijderaar of kleien
 
Ok..ik ben zo toch bij CC, check ik het met hun ook nog ff..kijken wat hun advies is. Thanks..ik ga ermee aan de slag!
 
ik zou ook beginnen met Non-ferro of andere ijzerverwijderaar. Je merkt het snel zat of dit effect heeft. Als het rood/paars kleurt dan doet het wat met de verontreiniging. Zo niet kun je ook nog een redelijk zure wielreiniger proberen, en daarna teer/lijm verwijderaar, maar ik denk dat je inderdaad op kleien uitkomt.

edit; mooie velgen ook trouwens!
 
  • Leuk
Reactions: FocusM
Bij CC hebben ze ff meegekeken en adviseerden ook non ferro. Zo gezegd zo gedaan. Eerst ff met de caramelschijf eroverheen voor de laatste resten lijn, en na een paar behandelingen met non ferro en wat klei zijn ze redelijk schoon.

Merkte wel dat de klei van mequiars niet lang hield met de non ferro.. ligt dat aan de mequiars klei of is dat standaart met de non ferro?

Zal zo ff een fototje posten!
20220504_125359.jpg
20220504_150011.jpg
20220504_150005.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou overigens voortaan eerst de teerverwijderaar gebruiken en daarna de ijzerverwijderaar. Soms heb je teerplekjes waar ook ijzerdeeltjes in zitten, en dan blijft het maar paars verkleuren, zelfs na een aantal keer schoonmaken. Als je eerst de teerverwijderaar gebruikt dan heb je dat probleem niet.