• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte spikkels remstof verwijderen, hoe?

Als het blijft verkleuren dan is er in elk geval nog ijzer aanwezig, want teer reageert inderdaad niet met non-ferro. Maar misschien is het voor een deel teer en een deel ijzer, dat zou ook nog kunnen. Als ik jou was zou ik een teerverwijderaar kopen en kijken wat er gebeurt. Het is sowieso handig om te hebben, dus je doet geen miskoop in mijn ogen. Ik vind die van ValetPro goed (en goedkoop), maar ik heb geen ervaring met andere merken.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Non-ferro reageert niet op teer nee. Hoe vaak heb je de non-ferro nu per wiel gebruikt??
Kijk nog ff naar mijn vorige post #3 en zoals in vorige posts aangegeven.. Na rondjes non-ferro, teer verwijderaar gebruiken, zodat teer ook verdwenen is. Evt doe je daarna nog een rondje non-ferro. Als laatste stap kun je nog kleien en polijsten.

*edit* ik had de post van @Jansen gemist. Je ziet we delen zelfde mening ;)
 
Mij lijkt het wel ijzer... maar ik aan de binnenkant dat je de velg gewoon op de auto heb laten zitten?

Ik zou ze toch echt even verwijderen. Dat werkt toch een stuk fijner.

Je mag ook echt wel wat steviger gebruiken dan een kwast. En een beetje schrobben heeft zeker wel zin.

Als je de velg na zin heb, bescherm m dan even. Anders is het over een half jaar weer feest.
 
Velgen goed schoonmaken = zeker niet mijn hobby en echt veel werk.
1 enkel middel is vaak niet genoeg om een velg echt goed schoon te krijgen.
Ik gebruik:
Velgenreiniger
Wassen met shampoo
Non Ferro
Gyeon Tar
Dit herhaal ik net zo lang tot er een acceptabel resultaat is en zelfs dan zijn er nog wel eens plekjes vastzittende vervuiling en dan kleien (oudere reeds gebruikte clay ) wat echt veel verschil kan maken.
Dan liefst polijsten.
 
Aan teerspetters kan ijzer (remstof) blijven plakken. Misschien is het dus wel teer en reageert Non Ferro op het ijzer dat erin plakt.
Heb je anders al geprobeerd met klei? Neem een sterke klei, Dodo Juice Supernatural Medium Grade Clay is al behoorlijk sterk en dan is er nog de Supernatural Heavy Black Clay. En een goed glijmiddel, teerverwijderaars werken meestal niet goed samen met klei (de klei smelt erin) dus niet doen, PB Spray & Wipe of een echt klei glijmiddel. Mogelijk haal je daar resultaat mee.
 
met een coon.
Beetje rascistisch Michael!

Dat kan een blanke ook gewoon!

EC61BB97-66BD-4912-BD18-12C82CBABDBF.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: Jeroen en mdlange
Inmiddels nog wat rondes non-ferro en wat gepoets verder... De velgen zien er weer netjes uit, maar close up zijn er nogsteeds wel wat spikkeltjes te zien, dus die teer verwijderaar ga ik bijbestellen volgende keer als ik wat nodig heb an carclean. Ik ben van plan wat verder me te gaan verdiepen in detailen met onderandere de aanschaf van een DAP. Het is en blijft leuk om je eigen autotje te vertroetelen.

super leuk om te zien dat er op dit forum waanzinnig veel kennis gedeeld wordt op een leuke manier. Dus allemaal alvast ontzettend bedankt voor de hulp en aanbiedingen!

hier wat foto's van de velgen onder de auto:

IMG_20180314_081625_01.jpg

IMG_20180314_081642_01.jpg

IMG_20180314_081754_01_01.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ze zien er in elk geval nu prima uit!

Mocht de tar remover niet werken en de spikkels zijn toch ijzer dan kan je overwegen om de komende wasbeurten non-ferro te blijven gebruiken. Meestal is dat niet nodig bij het wassen, maar kan je prima toe met een goedkopere velgenreiniger (Meguiar's Wheel Brightener raad ik je aan) of zelfs helemaal geen velgenreiniger. In dit geval kan je het wel blijven gebruiken en dan zal, als het goed is, langzaam alle remstof van je velgen verdwijnen.
 
ja zeker. Ik heb uiteindelijk alles kunnen verwijderen met klei. Hiervoor heb ik de Dodo supernatural clay gebruikt met Poorboys spray n wipe als clay lube.

Maar elke klei en clay lube zal een prima resultaat geven.
 
Super, ging het er makkelijk vanaf? Ik heb wat van die klei uit China gehaald een paar maanden terug. Zou dat net zo goed werken?
 
ja die klei heb ik ook gehad. Werkt niet super fijn, maar het helpt zeker ja. Ik geloof dat ik bij één velg ook die blauwe klei van aliexpress heb gebruikt samen met water + sterk geconcentreerd autoshampoo. Dan heb je ook prima lubricatie om te kleien. Is niet ideaal, maar kan zeker en geeft waarschijnlijk een prima resultaat.

Daarna blijf je wel met behoorlijk wat zeep restanten zitten op je velg dus achteraf nogmaals een keer de velg wassen zal zeker nodig zijn.