• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte strepen op witte lak

Buddow

Detailing rookie
21 aug 2025
1
2
Op de metallic witte Renault Zoe van mijn vrouw zitten regelmatig zwarte strepen op het achterportier. Na het wassen (in de wasstraat, jaja) blijven deze eigenlijk altijd achter. Ik begrijp niet zo goed hoe dit komt. Volgens haar komt dit niet door vuil onderweg. Toch ziet het er min of meer uit als krassen. Enige wat ik kan bedenken, is dat er rubber van de banden slijt en dat dit op deze deur een soort vuile afzetting geeft. Maar het zit alleen aan de linkerzijde.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt en of we er iets aan kunnen doen?

Hieronder een foto voor en na het wassen. En een andere auto om te bewijzen dat niet alles bij ons door de wasstraat gaat ;)
IMG20250820090636.webp
IMG20250821133129.webp

Bijlagen

• IMG20230728201733.webp
    IMG20230728201733.webp
    375,5 KB · Weergaven: 14
Rubber van banden die zich in strepen afzet kun je denk ik wel uitsluiten. Dat lijkt me wat vergezocht.
Als een andere auto dit veroorzaakt zou hebben, zou ik verwachten dat de strepen helemaal horizontaal zouden zijn en niet zo gebogen.
Lijkt het of de strepen op de lak zitten of zijn het krassen in de lak? Kan het zo op de foto niet zo goed zien.

Mijn verbeelding zegt dat het van een handvat van een kinderfietsje zou kunnen komen. Net zoiets als zwarte strepen op de vloer van de gymzaal.
Als dat zo is zou het vrij eenvoudig te verwijderen moeten zijn met een paint cleaner of detailing klei.

• Leuk
Reacties: Cordoba
Ik denk in dezelfde richting als @Jagr maar gezien de verschillende hoogtes, denk ik niet aan een stuur van step/fietsje. Ik denk eerder aan iets van een tas of zo met rubber delen daarop. Als de auto ergens geparkeerd staat, heeft iemand zich met een tas ofzo langs de auto geperst, terwijl er wat weinig ruimte was. Misschien zelfs de bestuurster zelf omdat het alleen op het achterportier zit.