• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte VW Polo (2e keer)

Teun

Detailing guru
18 jul 2008
2.050
190
Jullie konden al lezen over een diepe en lange kras die ik had weggewerkt op een zwarte Polo KLIK

Om nou 1 kant van de auto glimmend te hebben na het wetsanden raadde ik de eigenaar af, dus gelijk de hele auto maar detailen.
Niet 100% perfectie, maar netjes en weer goed beschermd in de wax.

Een aantal sfeerfoto's:
polowiek1.jpg

polowiek2.jpg

Vogelpoepjes, veel ingebakken boomhars, stof, en andere meuk. Voelt aan als schuurpapier
polowiek3.jpg

Veel swirls, een doffe lak
polowiek4.jpg

Het resultaat van het niet goed met de hand wassen; zonder de juiste voorbereiding gaan wassen resulteert in DIEPE krassen ondanks een harige 'the bone' wasspons van Cobra en Meguairs Goldclass shampoo. In dit geval was wassen in een moderne wasstraat veiliger geweest, en had de eigenaar zich de moeite van het met de hand wassen kunnen besparen. Dit soort plekken zaten over de hele auto.
polowiek5.jpg

polowiek6.jpg

Iets parkeerschade
polowiek7.jpg

You don't wanna know... ;)
polowiek8.jpg

Nadeel van werken zonder afstandbediening
polowiek9.jpg

Uitgebreid foamen/afspuiten met HD/wassen/drogen/kleien (Carclean paarse medium klei+dodo born to be slippy lubricant)/weer wassen en drogen.
polowiek10.jpg

Brinkman erbij, en nauwkeurig de auto in kaart brengen en per plek de aanpak bepalen.
polowiek11.jpg

Testspot op de motorkap met een 50/50 met rotary op witte kompressorpad (polishing) met Menzerna Intensive Polish - PO85RD 3.02 - Cut 3.5 - Gloss 3. 4 passes, en wipedown met M34. Dit gaf voldoende cut, en werkt al goed af.

Vervolgens hele auto hiermee als compound behandeld, en afwerken met DAP500 op groene lightfinishing pad van LakeCountry met Menzerna Super Finish (Nano) - PO106FA - Cut 2.5 - Gloss 5. Ik heb lichter in de vorm van Menzerna Final Finish - PO85RD - Cut 1.5 - Gloss 5, maar dat vond ik in dit geval niet de beste keuze.
Vervolgens het gedeelte waar een diepe kras was behandeld (zie voorgaande post) met Poorboys Blackhole glaze gedaan, maar de rest v.d auto niet ivm tijdsgebrek (kwam erg slecht weer aan). Gauw in 2 lagen Collinite 845 wax.

Het eindresultaat is een heel acceptabele auto zonder poespas.
polowiek12.jpg