• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi TT 1.8T 8N coupe & Audi A2 1.4 8Z

Omdat ik niet weet wat er precies voor olie in gegaan is ga ik bij de volgende beurt voor 5w30 (geen longlife) en vervangen van de oliezeef (preventief). Overigens heeft de TT elke 15000 km een beurt gehad en de laatst 4 jaren elk jaar een beurt (om de +/-3000km)
 
Gisteren is (binnen de garantie) de startmotor gereviseerd, deze bleef af en toe bij kouder weer heel even hangen nadat je de sleutel losliet. Nu is de auto mechanisch helemaal in orde, op een klein irritant rammeltje na in het interieur, maar hievoor moet ik mijn aircounit uitbouwen, dus een keer een half dagje voor inplannen.. Is het ventilatortje wat de binnentemperatuur meet en hierop de climate control aanpast was zo nu en dan beetje rammelt, deze dus nog even vervangen of schoonmaken.
 
Klein beetje WD-40 inspuiten, ben je er ook vanaf! Komt wel vaker voor bij climate controle units van Audi. Even met een lampje door het roostertje schijnen om het midden van de ventilator te vinden, WD-40 spuiten met het rietje aan de spuitkop: klaar!
 
kijk, dat is nog weer eens een goede tip, ga ik vanavond eens even naar kijken, spuitkopje moet je dan natuurlijk wel verder doorsteken of niet? Anders zit je unit van binnen vol met wd40, dat kan er nooit goed voor zijn natuurlijk
 
Even met een zaklampje het ventilatortje lokaliseren, en dan er een beetje WD-40 opspuiten. Met het rietje uiteraad door het roostertje heen.
 
Gisteravond geprobeerd met WD40 de ventilator geluidsarm te maken, is gedeeltelijk gelukt, is nog niet helemaal naar mijn zin. Wordt toch een keer helemaal uit elkaar halen en schoonmaken/vervangen.

Wel nog iets anders moois gescoord, als het goed is volgende week ophalen, een hoogglans zwarte V6 grill origineel audi

_DSC3441.jpg
 
Pianolak idd, is op deze foto niet heel goed te zien maar goed, ziet er stukken beter uit als het "plastic" zwart
 
Dat is erg mooi ja. Goed in de C-Quartz of RejeX zetten en klaar ben je. En ik maar aan het klooien met de smartgel:

ttsh2.jpg


(onderste roosters zijn inmiddels gespoten)
 
Vorige week toen de auto verlaagd is zijn er nog wat bijna in een onweerbui terecht gekomen foto's gemaakt, niet door mezelf anders waren ze niet zo geslaagd geweest ;)

526717_275385992552950_100002446551229_576046_938890014_n.jpg


13small.jpg


12small.jpg
 
Met de lampjes heb ik niks meer gedaan, moet ik nog een keer naar kijken, maar thuis nog genoeg klusjes liggen en om 2200 in het donker ga ik daar ook niet meer aan beginnen
 
Mooie foto's aan het eind Emiel, ik vind de combi met de velgen erg fraai. Eigenlijk zou ik ze ook onder de golf willen zoiets, maar heb net een nieuw setje dus misschien volgend jaar.
 
Zo, gisteren de hele avond bezig geweest met de voorkant van de auto. Eerst de oude grillen allemaal verwijderd, dus de hoofdgrill en de 3 kleine onderin. Aangezien de nieuwe grill in hoogglans is wou ik de onderste 3 ook in hoogglans uiteraard. Deze dus eerst geschuurd en ontvet, in de grondlak gezet, en 3x hoogglans zwart eroverheen. Dit allemaal tussendoor, met 30minuten drogen tussendoor.

De bumper verder schoongemaakt met APC, ook alle randjes waar normaal de grill tegenaan zit, je ziet er niks van maar goed, als het er toch uit is..

de begin situatie:
IMG_3139.jpg


ondeste grill gespoten in hoogglans en het kapje wat er achter zit opgeschuurd en matzwart gespoten, dan is die ook weer netjes:
IMG_3142.jpg


Daarna de grote grill erin, deze daarna schoongemaakt en in de mothers FX wax gezet.
IMG_3140.jpg


Vanmorgen de grilletjes terug geplaatst:
IMG_3145.jpg


IMG_3146.jpg


close up van de ondergrill:
IMG_3147.jpg