• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kunststof B-stijl

@RoyR - Dat blijf ik ook zo f*ked up vinden van dat kunststof, dat het zo random is. :)

Heb je al een geprobeerd om het met APC+D en Melamije écht op te schuren als een malle? Bij mij komt er altijd een hoop zwarte/grijze bende vanaf, zelfs op vrij nieuwe bumpers en dergelijke.
Soms wil het kunststof hierna zich nog niet goed laten voeden, na lang schuren, en dan verwarm ik de boel of leg/zet het een tijd in de zon en doorgaan met reinigen nu de poriën open staan. Vaak laat het zich dan wél voeden.
Dun aanbrengen, inwerken, afnemen en herhalen. Zo heb ik wel eens AutoGlym/Turtle/etc. op bijv. 2 motoren vlekvrij kunnen aanbrengen, waar ik erg verbaasd over was. :)

Blift gokken en hopen natuurlijk.

Zou Trim dan niet iets zijn, kerel?
Ben wat huiverig met die melaminesponsjes! Geen zin om die bumper te beschadigen ;).

Gyeon Trim zou inderdaad een oplossing zijn. Alleen wordt t dan buiten aanbrengen... Of de bumper moet er makkelijk af kunnen.
 
@RoyR - Melamine doet vrij weinig, haal maar eens zo'n sponsje over je lak. :) Trim heb ik veelal gewoon buiten aangebracht. Uiteraard niet in de volle zon en goed voorbereiden. Liever vaker dun aanbrengen per hit, dan 1 of 2 keer dik smeren. ;) Spulletje blijft langer plakkerig en dan duurt het ook langer voordat het hard is én kan er toch rotzooi in waaien.


Greeetz
 
@RoyR - Melamine doet vrij weinig, haal maar eens zo'n sponsje over je lak. :) Trim heb ik veelal gewoon buiten aangebracht. Uiteraard niet in de volle zon en goed voorbereiden. Liever vaker dun aanbrengen per hit, dan 1 of 2 keer dik smeren. ;) Spulletje blijft langer plakkerig en dan duurt het ook langer voordat het hard is én kan er toch rotzooi in waaien.


Greeetz
Heb vorige week een zwarte veeg op de caravan weg gekregen met een melaminesponsje. Toch wel mooie doffe vlek. Daarna weg gepolijst.

Als ik tijd en zin heb zal ik die bumper eens van dichtbij bekijken ;)
 
@RoyR - Ooh, toch een doffe plek? Ik gebruik vrijwel altijd melamine bij kunststof op het exterieur en ben niet iets geks tegengekomen. Misschien toch te hard geboend en/of droog?

Kiek maar eens van dichtbij, haha! :p
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
@RoyR
Solution Finish is een mooi product voor trims. Helaas niet verkrijgbaar bij CCo_O
Heb nog halve fles Trim Revive. Dat eerst maar eens opmaken ;)
@RoyR - Ooh, toch een doffe plek? Ik gebruik vrijwel altijd melamine bij kunststof op het exterieur en ben niet iets geks tegengekomen. Misschien toch te hard geboend en/of droog?

Kiek maar eens van dichtbij, haha! :p
Ja. Was wel aluminium eh...
Vlekje is wel weg
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Of Autoglym bumper en trim gel. Is een vettig boeltje, maar de standtijd is super. Smeer deze 2x per jaar op het kunstof rondom de wagen en dat is voldoende om alles mooi zwart te houden. Zelfs op vuil kunstof al gesmeerd en werkte nog uitstekend.
 
Ik snap de "vrees" dat als een dressing niet goed pakt, dat de Trim dit ook niet doet. Echter denk ik dat in veel gevallen de hechting wel OK is, maar het hoe dan ook gewoon niet lekker met water om kan gaan. :)

Ik heb best wat dressing geprobeerd, waaronder die groenige gel van AutoGlym en dat is ook maar random hoe het werkt, zoals bij veel dressings i.c.m. verschillende kunststoffen.

Ik vergelijk het maar met bandendressing. Ook best random. ;)
 
Áls je Gyeon Trim gaat gebruiken, dan is het wel belangrijk dat de ondergrond goed schoon is.
Kan je niet op een onopvallend plekje op de bumper een melamine uitproberen?

Edit;
Laat je de Revive "opdrogen" of veeg je het na met een mf doek?

Kiek eens! Mijn eigen filmpje ;)
 
  • Leuk
Reactions: mdlange
@RoyR - Nice! :)

Wat mij opvalt, en dat kan ik nu goed toelichten aan de hand van het filmpje;

1) Als ik met APC+D en een melaminespons reinig c.q. ''schuur", dan zie je dat het kunststof egaal word en bijna tegen het uitgedroogde aan (lijkt?) zit. (Denk aan wetsanden van lakwerk; Als je dit helemaal dood schuurt en dit op laat drogen, zie je het helemaal droogtrekken. Maak je het weer nat, dus soort van voeden, dan is er weer glans)

Onderstaande foto laat zien dat de linker stijl ''opgeschuurd'' is en daarna alleen nat is gemaakt, géén voeding. Nu mag je dus verwachten dar het flink dorstig is en graag gevoed wilt worden. Op de


2) Op jouw bumper zie je dat je het product er eigenlijk IN moet wrijven en dus vaker over 1 plek moet om het te laten dekken. Daarbij zie je zelfs door de dressing heen oneffenheden. De bumper is dus niet schoon genoeg en ook niet dorstig genoeg. :D De foto hieronder laat zien dat de linker stijl gevoed is met Revive. Eigenlijk dekte ik het al met 1 haal. (Gebruikte teveel product, dus moest effe doorsmeren/wegsmeren. :p )


3) Ik weet niet of er geknipt is in het filmpje, maar het lijkt er nu op dat je het product ook niet in laat werken. De webshop geeft een curetijd van 5 minuten, de fles zelfs 20 minuten. Anyhow, ik geef het liever te lang de tijd om te hechten dan te kort. ;)



Wil graag even vermelden dat ik niet mijn gelijk wil halen, mocht dat zo overkomen, maar wil graag dat jij ook een mooi resultaat behaalt. Ik durf van mijzelf te zeggen dat ik de nodige auto's en hun fratsen wel behandeld heb en het werkt voor mij gewoon beter als gemiddeld op deze manier. :D

Ook is het verstandig om nog even te zeggen dat ik niet een gewone APC gebruik, maar dus de APC+D. Zodra ik dit op een melaminespons spuit, schuimt het al en na enkele halen is het schuim al verkleurd van het vuil/oude dressing/pindakaas.


Greeeetz
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
@RoyR - Nice! :)

Wat mij opvalt, en dat kan ik nu goed toelichten aan de hand van het filmpje;

1) Als ik met APC+D en een melaminespons reinig c.q. ''schuur", dan zie je dat het kunststof egaal word en bijna tegen het uitgedroogde aan (lijkt?) zit. (Denk aan wetsanden van lakwerk; Als je dit helemaal dood schuurt en dit op laat drogen, zie je het helemaal droogtrekken. Maak je het weer nat, dus soort van voeden, dan is er weer glans)

Onderstaande foto laat zien dat de linker stijl ''opgeschuurd'' is en daarna alleen nat is gemaakt, géén voeding. Nu mag je dus verwachten dar het flink dorstig is en graag gevoed wilt worden. Op de



2) Op jouw bumper zie je dat je het product er eigenlijk IN moet wrijven en dus vaker over 1 plek moet om het te laten dekken. Daarbij zie je zelfs door de dressing heen oneffenheden. De bumper is dus niet schoon genoeg en ook niet dorstig genoeg. :D De foto hieronder laat zien dat de linker stijl gevoed is met Revive. Eigenlijk dekte ik het al met 1 haal. (Gebruikte teveel product, dus moest effe doorsmeren/wegsmeren. )



3) Ik weet niet of er geknipt is in het filmpje, maar het lijkt er nu op dat je het product ook niet in laat werken. De webshop geeft een curetijd van 5 minuten, de fles zelfs 20 minuten. Anyhow, ik geef het liever te lang de tijd om te hechten dan te kort. ;)



Wil graag even vermelden dat ik niet mijn gelijk wil halen, mocht dat zo overkomen, maar wil graag dat jij ook een mooi resultaat behaalt. Ik durf van mijzelf te zeggen dat ik de nodige auto's en hun fratsen wel behandeld heb en het werkt voor mij gewoon beter als gemiddeld op deze manier. :D

Ook is het verstandig om nog even te zeggen dat ik niet een gewone APC gebruik, maar dus de APC+D. Zodra ik dit op een melaminespons spuit, schuimt het al en na enkele halen is het schuim al verkleurd van het vuil/oude dressing/pindakaas.


Greeeetz
Thanks voor het meedenken!
Ik heb bij dit filmpje inderdaad gelijk afgenomen. Maar heb het ook wel eens na een half uur afgenomen.

Kan hem inderdaad eens grondig aanpakken met een sponsje. En daarna preppen en dan trim revive.

Als het dan nog niet werkt. Gaat er gewoon Gyeon Trim op.
 
Heb even het hele stuk doorgelezen en ik blijf hem volgen. Ben heel benieuwd hoe lang die nu netjes blijft @RoyR.

Ik heb zelf nooit last gehad van de druipers bij het aanbrengen van AF Trim Revive, maar had wel de planning om Gyeon te gaan smeren voor de langere standtijd.
 
Misschien dat ik een beetje te voorzichtig ben, maar wanneer ik melamine gebruik, doe ik altijd mijn nitryl handschoentjes aan.

Melamine is kankerverwekkend via inademing, inslikking en ook via de huid. Die eerste twee mogelijkheden zullen niet snel gebeuren, maar voorkomen is beter dan genezen, dus daarom beter handschoenen aan...
 
@SlomeDuikelaar - Voor zover ik weet is er sprake van verhoogd risico bij het verwarmen van melamine-servies door warm voedsel/drank. Dan scheid het die stoffen af aan het voedsel.

Maar dan hebben we het over melamineformaldehyde, toch?