• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Lancia Foamer

Ik werk ook altijd op een droge auto.
Meteen wassen, durf ik hier (nog) niet. Aangezien we in een nieuwbouwwijk zitten en hier nog altijd teveel stof rondwaait.
 
Bedankt voor de tips!

Heb inderdaad de knop meer naar de plus gedraaid en kan nu heerlijk normaal om de auto lopen. Het schuim is ook bijna net zo stevig/dik.

groeten Quint
 
wil ook graag gaan foamen maar weet niet in wat voor staat mijn hd is dus ben bang dat foamlans koop mn hd ermee stopt.
denk dat ik de gok toch maar een keer waag
 
ja ik wil nog zoveel nieuwe dingen joh
andere velgen met banden
verlagingsset
nieuwe DAP900
foamlans
uitbreiding collectie detail spullen

en dit is maar wat me zo in me op komt
 
ja ik wil nog zoveel nieuwe dingen joh
andere velgen met banden
verlagingsset
nieuwe DAP900
foamlans
uitbreiding collectie detail spullen

en dit is maar wat me zo in me op komt

Beetje per beetje dan kom je er wel. Ik ben alvast zéér tevreden over mijn foamlans. En eigenlijk valt het wel best mee. 70 euro en 5l Artico foam erbij!
 
ja het bedrag valt wel mee hoor maar dacht gisteren dat mn HD er mee stopte joh
heb mn velgen onder de auto vandaan gehaald en helemaal schoon gemaakt en in de sealant gezet
en ineens stopte die er zomaar mee en na paar keer stekker los en water er opnieuw opgezet deed die het ineens weer
dacht echt van zul je net zien dat nu ik het gezegd heb precies kapot gaat
 
Volgens mij zijn er maar een 2 maten sproeier en wordt schuimdikte hier niet mee bepaalt. Bij een te klein gaatje slaat een hoge hogedruk niet aan omdat er te weinig afname is waardoor het gaatje een beetje opgerekt moet worden.

het gaatje, tja het is in principe niet voor de schuimlaag maar voor de hoeveelheid water, met andere woorden als er te veel water door het gaatje gaat dan kan er geen volledige druk opgebouwd worden, dus je moet goed kijken naar hoeveel liter water er doorgevoerd wordt.

ik ben met de cip(karcher) van een grotere naar een kleinere sproeier gegaan omdat de HD steeds afsloeg omdat er meer water doorging dan er aangevoerd kon worden, uit mijn hoofd van 125 naar 110, en nu gaat het wel goed.

en voor de dikte van het schuim is het experimenteren met de verhouding en hoe ver je de knop instelt.
 
Hmm, ik heb 2 weken geleden de monello lancia besteld en ik heb nu 4 auto's gewassen met 1 flesje het is nochtans een mooie schuimlaag maar dit klopt precies niet met andere mensen hun ervaring. Ik heb nochtans een a5 dus geen kleine auto... hoe kan dit?
 
Dus wat is er precies aan de hand?

De TS geeft aan dat hij mooi schuim krijgt maar dat de fles te snel leeg is.

Bedoel jij dat je wel geen mooi schuim krijgt, maar rustig 4 auto's kan doen met één fles?
 
Bedoel jij dat je wel geen mooi schuim krijgt, maar rustig 4 auto's kan doen met één fles?

Ik krijg denk ik wel mooi schuim. Maar hoe komt het dat bij iedereen leeg is na 2 of 3 minuten en ik heb al 4 auto's er mee gedaan. Dan klopt er toch iets niet? Ik heb normaal een foto toegevoegd.
 

Bijlagen

  • 20170824_082654.jpg
    20170824_082654.jpg
    198,6 KB · Weergaven: 178
Dan zou ik niet klagen :p

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit nog niet ben tegen gekomen, behalve als je een sterkere verhouding gebruikt dan 1:10. Met 1:4 kan ik met de meeste foams ook meerdere auto's doen.

Dus:

- Welke verhouding gebruik je?
- Heb je toevallig heel zacht water?

Verder is er geen reden om je zorgen te maken denk ik. Dit valt in de categorie: Mijn vriendin/vriend is een supermodel, maar de meeste mensen hebben veel minder mooie partners; doe ik iets fout?
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Haha :joy:

Ik heb inderdaad wel 1:4 gebruikt. Volgende keer eens 1:10 proberen. Ik gebruik regenwater maar ik weet niet als het hard of zacht is :no_mouth: kun je zien op de foto als het schuim een goede dikte heeft? En moet ik het kraantje op - of + zetten voor meer schuim?
 
Regenwater is erg zacht, dus dat is 1 factor. Let er wel op dat je het goed filtert, anders kan je foamlans misschien verstopt raken.

Als ik jou was zou ik 1:10 proberen en iets meer naar de '-' draaien voor ietsjes dikker foam. Ik ben niet zo'n fan van heel dik schuim. Ziet er leuk uit, maar het zakt ook heel snel van je auto in mijn ervaring. Dit is ongeveer wat ik ideaal vind qua dikte.
20170416_121451.jpg
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Ik heb ook de Monello-foamlans voor Nilfisk. Het schuim dat er bij mij uitkomt is redelijk ok, maar niet echt stevig. Druipt wel mooi en langzaam van de wagen. Naast de + en - kan je ook vooraan nog iets opendraaien. Wat heeft dat van invloed?
 
Ik heb ook de Monello-foamlans voor Nilfisk. Het schuim dat er bij mij uitkomt is redelijk ok, maar niet echt stevig. Druipt wel mooi en langzaam van de wagen. Naast de + en - kan je ook vooraan nog iets opendraaien. Wat heeft dat van invloed?

De mate van valse lucht die de lans mag aanzuigen. Dus naar de " - " betekent dat hij maximaal uit de fles mag zuigen. :) Dus hij mag veel sop uit je flessie sabbelen.
 
Ik heb ook de Monello-foamlans voor Nilfisk. Het schuim dat er bij mij uitkomt is redelijk ok, maar niet echt stevig. Druipt wel mooi en langzaam van de wagen. Naast de + en - kan je ook vooraan nog iets opendraaien. Wat heeft dat van invloed?

Afhankelijk naar welke kant je draait krijg je een bredere spuitnevel of een echte straal...