• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alternatief voor Natural Look

Heb deze post vergeten zie ik.

+1 voor Tembaco

Ik heb zelf geen Natural Look of dergelijke producten, puur de Spritz. Ik neem aan dat niemand iedere 2 weken zijn dashboard doet met Natural Look. En APC heeft geen voedende eigenschappen. Dus dan is Spritz fijn.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
@Ric325i Wat matter is prima, ik heb ook de autoglym maar die gebruik ik nu voor onder de kap...dat blinkt veel te veel!
 
Al een wat ouder topic maar zat deze te lezen omdat ik zoek naar een vervanger voor AG vinyl&rubbercare. De opmerkingen hier dat het enorm glimt kan je voorkomen door het aan te brengen met een mf pad en dan nawrijven met een mf doek. In mijn vorige auto uit 2004 werkte dat perfect, de plastic delen zagen er echt beter uit zonder te glimmen. Voor mijn huidige, nieuwe auto, ga ik op zoek naar eens wat anders...
 
@Stitch15

Natural Look blijft mijn favoriet voor het interieur. (Mede dankzij de heerlijk geur!) :)

AutoGylm - V&RC was tijden mijn go-to, maar hiermee een dashboard doen, zelfs bij goed inwerken en afnemen, was een no-go vanwege het glimmen én dat deze iets meer doet dan alleen voeden. (Maakt ook donkerder)

(AutoGlym voor de motorruimte is ook super! :p Schoonmaken en alles insprayen, motorkap dicht en lekker in laten trekken, nawrijven)

Voor het exterieur gebruik ik momenteel Autofinesse - Revive.
 
@Quantoxx dat glimmen herken ik echt niet, maar misschien heeft het dashboard materiaal/structuur daar ook wel weer invloed op.
Over NL twijfel ik erg vanwege de berichten over vlekken als het nat wordt. Een voorlopige kandidaat is voor mij nu AF Spritz....
 
Die van waxaddict is de meest matte die ik ken.

Wat ook handig is, je kunt ook een luchtverfrisser van waxaddict gebruiken om je dashboard af te nemen. Werkt hetzelfde als de interior detailer, maar ruikt anders en sterker.
 
@Stitch15 - Jup, is een vaker genoemd probleem. Maar, net als het minder laten glimmen van de AutoGlym, is goed reinigen, aanbrengen én afnemen na tijd om in te trekken, heel belangrijk om glimmen of vlekken te voorkomen.

Ik rook in de auto en heb vrijwel altijd mijn raam open. Recent heb ik het gehele interieur weer gedaan met Naturel Look en heb na het rijden in een regenbui (en dus druppels op het interieur) geen vlekken gezien. :)
 
Nou begin ik toch weer te twijfelen, NL of AF Spritz.... ben over het algemeen wel te spreken over de PB producten... misschien dan maar eens een sampeltje bestellen om te proberen. Keuzes, keuzes, keuzes.....
 
AF Spritz lijkt me ruim voldoende voor een nieuwe auto. Al ligt het eraan of die auto plastic van categorie Volkswagen Up of categorie Volkswagen Passat heeft, om een idee te krijgen.
 
Purple staat ook op de "misschien" lijst;)

Ben wel tevreden over de Scholl Purple.
Aangeschaft (op aanraden cc) omdat de Natural Look niet voorradig was. Zie (nog) geen reden om voor natural look te gaan. Purple vlekt niet, ruikt prettig en is erg, erg zuinig in gebruik.
 
  • Leuk
Reactions: Emi