• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Ceramic Quartz Coating

Vraagje over de Towel Wash.

Vandaag heb ik het voor het eerst gebruikt 25ml voor ong 8 doeken.
De doeken waren na afloop wel schoon en zacht alleen ik kan niet echt verschil ondervinden ten opzichte van normale wasmiddel.
Nou is het product vrij dun en ik heb het in het wasmiddel vakje gedaan, zijn er misschien mensen die het rechtstreeks in de trommel doen ? Zou dit beter zijn ?
 
Nieuwe Gyeon coating komt eraan!

GYEON quartz U.S.A. heeft net één van de nieuwste Gyeon producten gepresenteerd, de Gyeon Q2 ONE Coating.

Gyeon heeft haar productlijn verdeeld in drie segmenten zodat je precies weet welk product geschikt is voor jou. De glascoatingen zijn verdeeld in enthusiasts, professionals en Certified Detailers.

De Q² ONE valt in de eerste categorie 'entry level' dus is geschikt voor beginners. De coating staat net boven de Q² Cancoat wat betreft duurzaamheid. De Q² ONE is een vereenvoudigde versie van de Q² Prime en is dus makkelijker aan te brengen. De duurzaamheid van Q² Prime is wel nog steeds wat hoger.

De Q² ONE coating kit bevat:
- Q² ONE
- Q²M Cure
- Applicator
- 4 suede doekjes
- Handleiding

Gyeon heeft hiernaast de handleiding van elke coating geoptimaliseerd en bevat dus meer informatie!

Bron:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1951245448424988&id=1408341022715436
 
Nice!

Maar ik vraag me af in wat voor opzicht het makkelijker aan te brengen is dan Prime!?!

Lees ook vaak dat Cancoat makkelijker is dan prime.

Ik snap hier de ballen niet van... je doet het op een doekje, wrijft het op je auto en neemt het af..

Alleen bij Booster zeg ik dat is lastig aanbrengen, omdat je niet goed ziet waar je gebleven bent.

Zag ook dat er een geconcentreerde versie van Bath komt... dat is ook best interessant.
 
Laatst bewerkt:
Misschien een soort CanCoat, maar met meer hardheid/dikte

Het staat toch letterlijk in m'n reply... eerst lezen voordat je meteen op je toetsenbord begint te rammen...:rolleyes:

De coating staat net boven de Q² Cancoat wat betreft duurzaamheid. De Q² ONE is een vereenvoudigde versie van de Q² Prime en is dus makkelijker aan te brengen. De duurzaamheid van Q² Prime is wel nog steeds wat hoger.

De ONE is dus een nieuw product dat boven de Cancoat staat:

Goed.......................Beter......................Beste

Cancoat......ONE....Prime...................Mohs
 
en Mohs staat dus boven Prime?

Enige waar ik de Mohs boven de Prime vind staan is de prijs!

Ik vind het filmpje van een hoog "amazing discoveries" gehalte!

Een instapcoating voor de enthousiasteling, die je kan aanbrengen zonder schade te maken?!?

Wtf!! Was dat met eerdere varianten wel het geval dan? In het slechtste geval zou je een deel even moeten polijsten, het lijkt me dat dit bij de one ook het geval is.
 
Er zijn overigens meerdere wijzigingen mbt Gyeon producten:
- Prime gaat Pure heten
- Mohs is verbeterd. Beter afneembaar.
- Nieuwe verpakkingen voor Rim, Trim, View en Booster.
 
Er zijn overigens meerdere wijzigingen mbt Gyeon producten:
- Prime gaat Pure heten

Prima valt er uit voor zover ik gelezen heb en wordt vervangen door Pure.
Pure zou drogen in 1 uur tijd en heeft een langere standtijd als Prime (30k km/1.5jaar i.p.v. 20k km/1jaar)

Pure lijkt me dan wel een mooie coating voor mensen die geen garage hebben.
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Ik ook! Prima om voor een middag m'n tent op te zetten maar daar kan ik niet 24 uur in laten drogen.
 
Als die droogtijd echt maar een uur is dan zou ik daar heeeeel erg blij mee zijn.

In hun facebook post staat: "Fast curing formula, allowing top up as soon as 1 hour after application."
Zoals ik het begrijp kan je er dan Cure op doen om waterspotting te voorkomen.

Dat zou heel mooi zijn, want ik wil graag m'n auto coaten maar ik heb geen garage. Mijn ouders hebben wel een carport die ik eens kan gebruiken, dus dat zou een mooie oplossing zijn.

Hier heb ik de info gevonden:
https://www.facebook.com/gyeonquart...164358347031/2043847872512007/?type=3&theater
 
coatings die in deze prijsklasse vallen smeer je niet ff buiten op. ik heb makkelijk lullen met mn hal, maar buiten smeren is echt een no go hoor, hoe lullig het ook klinkt