• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Ceramic Quartz Coating

@@Jasper,

De bordi, baldwipe en Lotus doek van nanolex zijn in mijn ogen van het zelfde laken een pak.. naja een doek ;)

Ze ontlopen elkaar niet veel tenminste.
 
Ik zou wel dure kopen... edgeless doeken zijn wel zo verschrikkelijk fijn voor een coating, en maakt het afnemen 100x fijner.
 
Nou ik heb bij de eerste keer gebruik van de cancoat de doeken die ik toen gebruikt heb gewoon gewassen en weer opgeborgen en was niks mee aan de hand. Ik heb de coating dan wel aangebracht met een applicator en suède doekje van Gyeon

3274A20F-082A-4EAB-B471-CC96C6CD35CF.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Nou ik heb bij de eerste keer gebruik van de cancoat de doeken die ik toen gebruikt heb gewoon gewassen en weer opgeborgen en was niks mee aan de hand. Ik heb de coating dan wel aangebracht met een applicator en suède doekje van Gyeon

Bekijk bijlage 104127
Precies t zelfde gedaan.
Doeken na gebruik gelijk in emmer water. En daarna gewassen.
Niks aan de hand.
 
  • Leuk
Reactions: @Jasper
Gebruik ook altijd nog dezelfde hoor. Controleer de doeken wel altijd even na de droger maar nog nooit iets geks gezien. Na de eerste laag (mits meerdere lagen) gelijk in de emmer en nieuwe/schone voor de tweede laag enzovoort.
1f5791a03ace59c54c4e2a0962ef426c.jpg
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en @Jasper
Toch ook als je de doeken meteen in het water gooit, zijn ze niet zo zacht als wanneer ze nieuw zijn.

En dat kan op sommige lakken funest zijn.

Heb je wel eens geprobeerd water op een doek te gooien die je voor een coating gebruikt heb? Je zal zijn dat de doek het water afstoot, waar het dat nieuw niet doet.

Dus “niks aan de hand” is ook weer niet helemaal waar.
 
Onderdompelen en een paar keer knijpen zodat ze het water opnemen. Daarna wassen en als ze uit de droger komen zijn ze nog altijd lekker fluffy. Nieuw is altijd beter, dat is met elke doek. Niets aan de hand inderdaad. Ook op de Ford (zachtere lak) niets aan de hand.

Maar als iemand zijn doeken wilt weggooien na gebruik van een coating. Zou ik zeggen, doen.
 
  • Leuk
Reactions: Rowen93 en Altos
Ik zeg niet dat ze weggegooid moeten worden, wamt je kan ze altijd voor andere doeleinde gebruiken.

En ik zeg niet dat je nieuwe moet gebruiken en ik weet ook dondersgoed dag het een grote kosten post is.

En ren gebruikte bordi vind ik waarschijnlijk nog steeds fijner voor een coating dan Eem nieuwe Nero.

Ik zeg alleen dat de coating wel iets met de doeken doet, en dat de doeken niet zo goed zijn als aan het begin.
 
De geur blijft er ook altijd in. Ik krijg het er niet uit. Het stoort me ook niet hoor, maar het viel me op.

Nu zei iemand anders dat en ik weet dat dat ook vaak word geroepen op clinic’s no offense, ieder zijn ding zeggen we maar. Sommige berekenen dit gewoon door in hun prijs, logisch dan natuurlijk. Als je dan alles optelt is een pot wax van €200,- vrij goedkoop

Met “niets aan de hand” bedoelde ik dat het echt geen nadeel hoeft te zijn als je ze herbruikt. (Mits je ze niet te lang laat drogen) in September samen met een forum lid van hier zijn nieuwe uni zwarte auto in twee lagen Mohs gezet. De auto was de corrigeren met een witte Monello pad en Scholl S30. Zacht dus. Maar mijn zelfde doeken (gebruikt) gaven geen probleem. Als je ze maar goed verzorgt.
 
Aangezien ik na Googlen op het branchkantoor van Gyeon op Huygensstraat 35 in Berkel en Roderijs uit kwam. Dacht ik ik post het net zo makkelijk hier. Wilde eerst dus een email naar Gyeon sturen met de volgende vraag,

Kan je Gyeon Bug & Grime remover op de Gyeon coatings gebruiken? @Tim @Dibbuz
 
Ik heb namelijk ruim 11 gemeten. Vandaar mijn vraag. Dan zou ik zeggen dat de Autoglym ook probleemloos gebruikt kan worden. Maja
1f85429d71bfa6cd312a2858559121ff.jpg


En de Autoglym TFR 1:30
0dd7bb79c93f4026d73dd090a93b366a.jpg


Ik heb alle waardes 2x gemeten om zeker te zijn. De Autoglym puur is ruim pH 12
693a700ed5544e43b556fd1dc0368626.jpg
 
Laatst bewerkt: