• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Afspoelen tussen elke stap?

MAXZOR

Detailing addict
18 aug 2018
15
55
Hallo,

Ik heb mijn auto's vroeger altijd zelf gewassen maar nooit op de juiste manier. Ik ben van plan dit nu wel te doen en heb na het lezen van verschillende tutorials nog wel wat vragen.

Na het wassen van de auto spoel je deze af met een tuinslang. Maak je hem dan weer helemaal droog alvorens te kleien?

En na het kleien weer helemaal afspoelen en drogen?

Dan is het de bedoeling om te polijsten met een dap900. Moet ik tussen de verschillende stappen polijsten schoonmaken met ontvetter of is dit puur nadat je helemaal klaar bent om te checken of er nog krassen zichtbaar zijn?

En wat moet ik nu precies afplakken. Rubbers en plastic sowieso. Ook stukjes metaal om de ramen heen? Glas? Koplampen? Achterlichten?

Thanks voor de hulp alvast!
 
Ik foam en was de auto. Drogen doe ik niet, ik ga er meteen achteraan kleien.

Na elke stap polijsten even de lak ontvetten met Nanolex EX of Gyeon Prep. Hiermee kun je zien of de swirls ook echt weg zijn. De oliën in polijstmiddelen kunnen de boel enigzins verhullen.

Ik plak alle trims af zoals ongespoten kunststof, rubbers enz. Metaal, glas, koplampen en achterlichten polijst ik gewoon mee zoals ik ook de lak doe.
 
+1 voor @nicknameless.

Ik was overigens ook niet tussen kleien en polijsten en ontvet alleen na elke polijststap om te zien of een extra stapnodig is of ik kan afschalen. Daarna nog een rondje ontvetten en dan waxen.
 
Chrome strips krijgen geen krassen van polijsten, sterker als er wat krasjes opzitten zullen die krassen eerder verdwijnen dan dat er krassen bij komen. Waar je wel op moet letten: strips met scherpe randjes waar je pad achter kan blijven hangen, kan happen uit je pad trekken, met onbalans tot gevolg. Het ligt er ook aan hoe de chroomstrips geplaatst zijn. Ik geloof van de eerste serie van de O3 waren er exemplaren waar de chroomlijst langs de bovenrand van de portieren niet goed zat, als je daar met een pad op je machine achter blijft hangen, wordt je echt niet blij.
 
@m@rio, nee gelijk heb je ik ga het nu gelijk door van het wassen naar het kleien dan afspoelen en drogen en daarna polijsten.

Denk dat ik dan sowieso wel goed zit met een droogdoek.

@Cordoba, aha!