• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swirls en slechte polijstbeurt

Frankm135i

Detailing rookie
11 jun 2019
4
15
Beste allen,

Een paar weken geleden heb ik ook mijn (tweedehands) zwarte BMW M135i in ontvangst mogen nemen, waarbij de eigenaar de auto zelf gepolijst heeft. Helaas was dit voor de jongen een van zijn eerste keren en dat is dan ook te zien wanneer de auto in de volle zon staat. Daarnaast heb ik hier en daar swirls op de auto zitten en nog wel wat krassen, niet al te diep maar zeker zichtbaar wanneer je dicht (30 cm) op de auto staat.

Daarnaast heeft de auto door de polijstbeurt van de dealer overal polijstresten (witte stukjes polijstspul) welke ik al deels weg heb weten te poetsen, maar hier en daar nog steeds aangekoekt zitten. Wat is een goede manier om deze weg te krijgen? Gewoon een microvezel doek iets nat aanbrengen of ben ik nu aan het vloeken bij de experts?

Ik heb onlangs een afspraak gemaakt voor een full-detailing beurt (in- en exterieur) met twee-staps polijsting bij een detailler. Alleen ben ik benieuwd of de prijs van 375,- euro niet te weinig is en ik zometeen een auto terugkrijg die amateuristisch is gepolijst? Dat weet je natuurlijk nooit, maar zouden jullie een indicatie kunnen geven?

En daarnaast wat denken jullie? Zal een twee staps polijsting voldoende zijn?

Alvast bedankt.

Frank

thumbnail_image1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Daarnaast heeft de auto door de polijstbeurt van de dealer overal polijstresten (witte stukjes polijstspul) welke ik al deels weg heb weten te poetsen, maar hier en daar nog steeds aangekoekt zitten. Wat is een goede manier om deze weg te krijgen? Gewoon een microvezel doek iets nat aanbrengen of ben ik nu aan het vloeken bij de experts?

Ik heb onlangs een afspraak gemaakt voor een full-detailing beurt (in- en exterieur) met twee-staps polijsting bij een detailler. Alleen ben ik benieuwd of de prijs van 375,- euro niet te weinig is en ik zometeen een auto terugkrijg die amateuristisch is gepolijst? Dat weet je natuurlijk nooit, maar zouden jullie een indicatie kunnen geven?

En daarnaast wat denken jullie? Zal een twee staps polijsting voldoende zijn?
Ik zou met een sterke prewash (Nanolex bv) en met heet water de auto wassen proberen om de polijstrestanten weg te wassen.
Bij een onbekende auto is het nooit van tevoren te bepalen hoeveel polijstrondes je nodig hebt om de auto strak te krijgen. Je kan een inschatting maken maar thats it. Bij een voor mij nieuwe auto ga ik niet uit van 2 rondjes veelal zit er toch meer werk aan zoals bv locaal diepere krasjes wegwerken.

Maar hoe lang ben je de auto kwijt voor interieur/exterieur?
 
  • Leuk
Reactions: Frankm135i
Top, dankjewel voor je tip van de prewash! Ah dus om hem echt goed en zonder swirls te krijgen moeten er wel meerstaps, dan twee, polijsting plaatsvinden?

Ik lever de auto vrijdagochtend om 9 uur af en ik kan 'm op zaterdag rond het middaguur weer ophalen, dus hij zal er ongeveer 12/13 uur mee bezig zijn. Een lijstje met wat onder de full detailing valt is:
- Wassen en drogen, inclusief velgen en wielkasten
- Kleien en lak vrjimaken van teer e.d.
- Twee staps-polijsten
- Reinigen motorcompartiment
- RVS uitlaat reiniging
- Waxen van auto en velgen
- Nano seal van de lak
- Glaze coating over de wax
- Stofzuigen, reinigen en op kleur brengen binnenkant (hemel, raamstijen, deurpanelen, dashboard en scharnieren)
 
-nano seal van de lak? Auto (en velgen)kwam toch in de wax te staan?
Vraag die jongen eens wat hij dan precies voor producten gaat gebruiken dan weet je wat namelijk.
-glaze coating over de wax?
Ik begrijp deze niet helemaal ook hier voor zou ik vragen wat ie nou precies van plan is.
Oké je bent em dus 2 dagen kwijt en het is niet onmogelijk maar blijft krap qua tijd lijkt mij.

De grote vraag is of polijsten in 2 stappen genoeg is (maar goed ik heb ook niet naast de auto gestaan) waar ik bang voor zou zijn dat er na deze stappen een soort All in one nano seal glaze (klinkt wel mooi) wax met fillers aangebracht gaat worden waarbij men waxoil achtige beloftes doet over het product terwijl eigenlijk...het net niks is.

Vraag die jongen wat meer info want wellicht is het een vakman want dat kan ook he! Je weet het niet.
 
Glaze coating over de wax
Hier haak ik af..
Een coating over een wax...serieus? :eyes:

@Tim, waar blijft de facepalm smiley?

Edit:

Net even de betreffende website bekeken.

**** **** **** maakt bij elke behandeling ]uitsluitend gebruik van de hoge kwaliteit producten van Surf City Garage, van hoogwaardige Ph neutrale Shampoo bij de wasbeurt tot de uitgebreide detailing poetsbeurt met o.a. Carnauba wax, de beste uit Brazilie die zorgt voor een langdurige glans en bescherming van de lak.

:joy:

Edit 2:

Je hebt het over een bedrag van € 375 euro.

Een full in en exterieur detail kost volgens de betreffende website 275 euro. Wat krijg je nog meer voor die 100 euro?

Edit 3:

De hele website staat vol met tegenstrijdigheden.
Waarom kost een (basis) exterieur behandeling 85 euro (waaronder polijsten van de lak) en een losse scratch repair behandeling 25 euro waarbij ze ook de auto polijsten?

Knap staaltje "door de bomen het bos niet meer zien" behandelingen.
 
Laatst bewerkt:
Een glaze óver een wax i.p.v. eronder :scream: Wat zou die glaze nog doen op de wax? Misschien de niet goed uitgebufte stukjes maskeren?

Overigens valt bij je foto voor iedere detailer direct op dat er een grijze waas over lak ligt, die grijze waas is meestal een teken dat er aardig wat swirls aanwezig zijn. Ik ben wel benieuwd naar de site met dat tutti-frutti-detail-menu.
 
Ik had het bedrijf al ge-Googled toen ik je andere post las. Vandaar dat ik al adviseerde om even wat alternatieven op te zoeken. :p

Alles op de website klinkt alsof het een jochie is die op zaterdag lekker mocht poetsen op papa's auto, inmiddels vluchtig wat stappenplannen heeft doorgelezen en nu dus volwaardig detailer is van het ''Pro Detailing Center''.

''Ik ben geen poetsert, maar een echte detailer. Daar zit verschil in, kijk maar naar mijn stappenplan...''

De Combi van Glaze over een Nana Seal, dat klinkt krom omdat het alleen namen van het product zijn en niet het type product. Zo is de Seal eerder een glaze-achtig iets en de glaze een soort All-in-One.
Iemand die weet wat hij kan en doet met polijsten, die smeert er daarna geen verhullende glim-bende overheen. ;)
 
Je hebt het over een bedrag van € 375 euro.

Een full in en exterieur detail kost volgens de betreffende website 275 euro. Wat krijg je nog meer voor die 100 euro?

De full detail is met een 1-staps polijsting (275,- euro), de twee-staps polijsting zou mij 100 euro extra kosten.

Overigens valt bij je foto voor iedere detailer direct op dat er een grijze waas over lak ligt, die grijze waas is meestal een teken dat er aardig wat swirls aanwezig zijn.

Ah, dus dat wordt een pittige polijstbeurt! Dan maar naar een betere poetser die wat meer kost.. vertellen we de prijs niet aan de vriendin! ;)

Ik heb ook even het betreffende bedrijf bekeken. Wellicht levert hij kwaliteit, maar ik ben daar niet gerust op.

Yess, ik ga vanmiddag de afspraak afzeggen en opzoek naar een andere detailler. Ik heb helaas zelf niet het geduld om mijn auto 2 dagen lang te poetsen en niet de ruimte om dit degelijk in te doen.


Hartelijk dank voor de reacties en de tips, ik denk dat jullie mij een kat in de zak hebben voorkomen! Nu ga ik even de rest van het forum doorzoeken voor goede poetstips nadat hij weer helemaal netjes is.