• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies (slechte?) polijst beurt.

BertS

Detailing rookie
2 jan 2012
9
0
Hallo,

Ik heb me op dit forum aangemeld omdat ik advies nodig heb over een polijst beurt die ik uit heb laten voeren.

Het zit zo:

Afgelopen week heb ik mijn wagen naar een auto poetser gebracht om deze te laten polijsten en poetsen. Er zaten wat oppervlakkige krasjes in de lak en de auto zat vol met de welbekende wasstraat kringen (swirls?). Dit was volgens de poetser allemaal wel uit de lak te polijsten op een paar krasjes na, want deze kon je voelen met je nagel.
Eenmaal ik de auto terug had leek het op het eerste gezicht erg mooi (er scheen immers enkele dagen geen zon) en ik was zeer tevreden. Echter na een paar dagen bekeek ik de lak eens in de volle zon, en wat blijkt, de lak is nog vrijwel in de zelfde staat als voor de polijst beurt.
Ook zit op de kunststof delen resten van het een of ander (wax?) welke ik er niet af krijg.

Ik heb meneer een mail gestuurd en het verhaal uit gelegd, als reactie daarop kreeg ik een verhaal dat ik de eerste was met deze klacht en dat het niet beter kon.

Ik heb een paar foto's van de lak gemaakt (van de plekjes die volgens hem makkelijk weg gepolijst konden worden) en hiervan wou ik graag jullie mening of het beter kan of niet. Zodat ik een reactie terug kan sturen.

Lak%201.jpg
Lak%202.jpg
Lak%203.jpg
Lak%204.jpg
Lak%205.jpg
Lak%206.jpg

Hieronder ook nog even de twee mailtjes:



Hallo,

Ik kreeg je via de telefoon niet te pakken (geen bereik?) , dus stuur ik maar even een mailtje.

Vorige week heb ik mij Opel Tigra bij jou gebracht om deze te laten polijsten en poetsen.

Op het eerste gezicht was ik hier zeer blij mee! De oppervlakkige krasjes waren niet zichtbaar en de auto stond mooi in de wax.

Echter na een paar dagen bekeek ik de lak eens in de volle zon, en wat blijkt, de lak is nog vrijwel in de zelfde staat als voor de polijst beurt.

Mijn vraag is dan ook, is de lak uberhaupt wel gepolijst? Of is dit misschien niet goed gebeurt?

Ik heb wat foto's van de lak bijgevoegd. Hierop zijn duidelijk de oppervlakkige krasjes te zien, zelfs de kringen in de lak van de wasstraat zitten er nog in!

Ook zit op de kunststof delen resten van het een of ander (wax?) welke ik er niet af krijg.


Graag jou reactie hierop.

--
Met vriendelijke groet,

Bert S********





Hallo Bert,

Bedankt voor je mail.
Ik vind het jammer te horen dat je niet tevreden bent. Eerlijk gezegd ben je de eerste die niet tevreden is.

Uiteraard heb ik de auto gepolijst.
Ik heb eerst een testspot gemaakt om tot de juiste keuze van polijstmiddel te komen.
Dit is een Heavy Cut polijstmiddel geworden. Hiermee heb ik de hele auto gepolijst.
Het resultaat zag er goed uit.
Ik heb je van te voren aangegeven dat ik waarschijnlijk niet alle krassen er uit zou kunnen krijgen, blijkbaar liggen de krassen te diep om ze allemaal weg te polijsten. Een beter resultaat als dit kan ik helaas niet krijgen.

Die vlekken op de kunststof delen kan ik niet verklaren en heb ik ook nog nooit eerder gehad..

Ik hoop zo passend te hebben geïnformeerd.

Mvg

*** ******




Ik hoop dat jullie mij wat kunnen adviseren.


Alvast bedankt!
 
hmm,

lijkt mij raar dat hij zulke witte plekken nooit gehad heeft.

want dat is toch het geen wat erg vaak voorkomt als je met wax bezig bent en een beetje enthousiast veegt.
En daarna je kunststof niet na behandelt.
 
Jammer, maar helaas.

Op de eerste twee foto's zie je duidelijk de lichte schade nog zitten
Dat kunnen waskrasjes zijn maar ook polijstkrasjes na onzorgvuldig gebruik van een te zwaar middel
Juist die fijne krasjes zijn te verwijderen met een licht polijstmiddel en een finishingpad

De vlek op de spiegel is overduidelijk een afdruk van een pad met polijstmiddel.
Jet kunt twee dingen doen;
- teruggaan veel discussie hebben en hopen dat het goed komt, of
- langsgaan bij een forumlid en het samen opknappen

In elk geval is het te verhelpen (dooor iemand die de moeite neemt om het goed te doen)

Hans
 
Ik weet niet of je in Groningen zelf woont (i.v.m. de afstand), maar je mag gerust eens bij mij langskomen. Ik ben ook nog maar een beginner, maar een beter resultaat dan dit moet makkelijk kunnen.
 
Welkom Bert. Over het resultaat kan ik kort zijn; ik denk dat iedere detailer hier op dit forum een beter resultaat bereikt zou hebben. Als jouw "poetsert" aangeeft dat het niet beter kan, dan moet hij zich eens herbezinnen op zijn functie.
Ik zou er geen genoegen mee nemen maar je moet wel afwegen of je er die energie in wilt steken, je bent hier nu toch aangemeld dus ik zou zeggen: rondlezen, beetje sparen, bestellen en zelf aan de gang.
 
pff...wat een ru**er zeg,.die vent. Zijn vast forumleden in de regio groningen die je verder kunnen helpen.
 
Dat is natuurlijk balen , je auto wegdoen om deze er netjes te laten uitzien en dan zoiets terugkrijgen.

Als ik het zo lees (mails) is er wel degelijk gepolijst op de lak (maar hoe en is er afgebouwd ? of zelfs niet...)

Je hebt je hier aangemeld omdat volgens jou (en waarschijnlijk ook wel door ons) het resultaat niet je dat is.

Ik neem hierbij aan dat je er eigenlijk niet veel zin in hebt om dit alles zelf te doen , dat is een keuze natuurlijk, niet iedereen wil en kan zoveel tijd steken in het poetsen van zijn /haar wagen.

Wat je kan doen is beleefd teruggaan en je geld terugvragen of tenminste een deel te recupereren(niet afgebouwd met polijsten) . Ik neem aan dat je na al het lezen hier , ondertussen al zal weten dat je immers moet "afbouwen".

Kijk ff rond hier en spreek desnoods af via pm om langs iemand te gaan om samen het probleem op te lossen.

De uitleg van "kan niet beter ,en de eerste met deze klachten" is natuurlijk een smoes en er zullen misschien wel meer mensen klachten hebben gehad , maar dat weet jij niet .

In het geval van deze "detailer"(niet dus) , kan ie veel mensen wat wijsmaken , jou niet dus en maar goed ook , het doet niet goed aan de "sektor" zou ik maar zeggen zo.

Er komt wel een oplossing uit de bus , en wie weet krijg je zo zelf wel het poetsvirus te pakken (niet dodelijk maar wel erg verslavend :D , en DUUR :ja )
 
BlackPassat zei:
Ik zou er geen genoegen mee nemen maar je moet wel afwegen of je er die energie in wilt steken.
Nou ben toch wel van plan om wat terug te krijgen hoor, of her poetsen of geld.


BlackPassat zei:
je bent hier nu toch aangemeld dus ik zou zeggen: rondlezen, beetje sparen, bestellen en zelf aan de gang.
Ik moet zeggen dat ik redelijk gefascineerd ben met wat je kunt bereiken met wat poetsmiddel en wat zweet, maar ik denk niet dat het iets voor mij is dat auto poetsen. Ook heb ik er niet echt de ruimte voor (woon in de stad).
 
ik schreef het toch al : (en ik had gelijk :-" ) :

Ik neem hierbij aan dat je er eigenlijk niet veel zin in hebt om dit alles zelf te doen , dat is een keuze natuurlijk, niet iedereen wil en kan zoveel tijd steken in het poetsen van zijn /haar wagen.
 
Ik zal als ik jou was gewoon je centen terugvragen, opnieuw laten poetsen word het alleen maar erger van niet beter. Ik weet niet waar je in Groningen ergens woont maar als je hulp nodig hebt met wat dingen kan ik je best helpen. Stuur me maar een PM als je belang erbij hebt.
 
Ik denk ook dat ik een deel van mijn geld terug ga vragen.

Aangezien ik wel tevreden ben over het schoonmaken van de binnen en buitenkant wil ik hier best voor betalen natuurlijk, dus als ik de helft terug krijg lijkt me dat niets meer dan redelijk.

Heeft hij geen verlies op zijn grondstoffen en heb ik het bedrag terug voor het polijsten.

Ik houd jullie op de hoogte!
 
Tja, duidelijk eersteklas prutswerk.
Zoals anderen al aangaven in dit topic, kunnen de meeste forumleden hier dit (makkelijk) beter.
De witte plekken lijken mij ook resten polijstmiddel doordat de persoon in kwestie verzuimd heeft dit plastic af te plakken met tape.

Ik zou ook gaan voor het terugkrijgen van je geld en niet voor een vervolgbeurt. De poetsert heeft al laten zien er weinig sjoege
van te hebben, dus een tweede rondje zal waarschijnlijk niets oplossen.

Ik neem trouwens aan dat dit gedaan is door een zelfbenoemd detailer met iets teveel zelfvertrouwen en veel te weinig kennis
en ervaring en niet door een bedrijf.
 
Soepergrover zei:
Ik neem trouwens aan dat dit gedaan is door een zelfbenoemd detailer met iets teveel zelfvertrouwen en veel te weinig kennis
en ervaring en niet door een bedrijf.
Het gebeurt allemaal thuis in een garage maar officieel is het wel een bedrijf volgens mij (kvk en btw nr e.d.).
 
Gewoon ingaan op het aanbod van Wouter B. Die woont iets onder 't Stad en kan zeker weten betere resultaten behalen dan die prutser ehhh poetser waar jij je Tigra hebt gebracht.
 
Als ik de foto's zo zie dan gaat het om een Tigra B (2004 - 2009) ?

Deze heeft een redelijk normale lak en die swirls zijn dan ook prima te verwijderen met bijv. de Monello of Poorboys polijstmiddelen.
Zoals ik het zie heeft deze persoon gewoon of de verkeerde spullen of de verkeerde methode toegepast.
De poetser geeft aan dat hij een heavy cut polijstmiddel heeft gebruikt, als dat al zo zou zijn geweest dan zou de auto voor de behandeling er helemaal ondergezeten hebben ?
P1100136Small.jpg


Na de polijstbeurt met het "heavy cut" polijstmiddel zou de auto ook minimaal nabewerkt moeten zijn met een finishing polish. Ik kan alleen maar hopen dat deze poetser excentrisch heeft gepoetst en niet met een rotary (flex) in de weer is geweest anders heb je over een paar dagen (als de olieen weg zijn) nog een paar mooie aandenkens ben ik bang.
Ik sluit me helemaal met supergroever aan en zou zeker niet terug gaan voor een herkansing. De kans dat hij nog zwaardere combi's (en onnodig) risico's gaat nemen lijkt me redelijk hoog en uiteindelijk ben jij daar straks de dupe van.

Ik ben trouwens ook erg benieuwd wat hij exact aan de auto heeft gedaan en hoe lang je de auto daarvoor kwijt bent geweest.
 
Juffer1 zei:
Als ik de foto's zo zie dan gaat het om een Tigra B (2004 - 2009) ?
Klopt!

Juffer1 zei:
Deze heeft een redelijk normale lak en die swirls zijn dan ook prima te verwijderen met bijv. de Monello of Poorboys polijstmiddelen.
Zoals ik het zie heeft deze persoon gewoon of de verkeerde spullen of de verkeerde methode toegepast.
De poetser geeft aan dat hij een heavy cut polijstmiddel heeft gebruikt, als dat al zo zou zijn geweest dan zou de auto voor de behandeling er helemaal ondergezeten hebben ?
Er zaten her en der wat oppervlakkige krasjes zoals op de foto (stuk of 10 denk ik?) en 1 diepere kras (van 2 a 3 cm) waarbij de witte grondlak te zien is, hiervan snap ik dat deze er niet uit te polijsten is.

Voor de rest zat vrijwel de hele auto onder de "swirls".

Juffer1 zei:
Na de polijstbeurt met het "heavy cut" polijstmiddel zou de auto ook minimaal nabewerkt moeten zijn met een finishing polish. Ik kan alleen maar hopen dat deze poetser excentrisch heeft gepoetst en niet met een rotary (flex) in de weer is geweest anders heb je over een paar dagen (als de olieen weg zijn) nog een paar mooie aandenkens ben ik bang.
Ik heb geen flauw idee wat ie heeft gebruikt eerlijk gezegd.
Maar op zijn site staan tal van foto's van tevreden klanten dus dat gaf mij genoeg "vertrouwen" in de werkmethode.

Aan wat voor fantastische aandenkens mag ik denken dan?


Juffer1 zei:
Ik ben trouwens ook erg benieuwd wat hij exact aan de auto heeft gedaan en hoe lang je de auto daarvoor kwijt bent geweest.
Wat er exact gebeurd is weet ik niet, maar ik was de auto van 09.00 tot 15.00 kwijt ongeveer.
 
Ik ben nog redelijk nieuw met het detailen van mijn auto, maar alleen met kleien, wat licht polijstwerk, waxen en doen van de binnenkant ben ik anderhalve dag totaal bezig geweest. En dan was mijn auto in een hele goede staat.

Ik zou als advies meegeven om iemand van hier inderdaad te laten helpen als je het zelf niet kan of wil. Durf wel te zeggen dat het resultaat beter zal zijn dan wat je nu hebt.
 
Zojuist weer een mail gestuurd en gelijk reactie terug ontvangen:


Hallo *** *****,

Over het schoonmaken van de binnen en buitenkant ben ik zeker wel tevreden begrijp me niet verkeerd, alleen het polijsten heeft niet het effect wat ik hiervan verwacht. Ik heb hiervan al meerdere voorbeelden gezien waarbij de lak wel heel strak is geworden en ook de wasstraat kringen er uit gepolijst zijn. Het kan dus wél.

Ik heb op een internet forum waar veel hobbyisten én veel professionele detailers zitten een anoniem topic geopend voor wat advies. Hieruit kwam naar voren dat het polijsten waarschijnlijk niet goed (genoeg) gebeurd is.

Ik zal wat reacties quoten:

------------------------------------------------------------------------------------
[lijkt mij raar dat hij zulke witte plekken nooit gehad heeft.

want dat is toch het geen wat erg vaak voorkomt als je met wax bezig bent en een beetje enthousiast veegt.
En daarna je kunststof niet na behandelt.]

------------------------------------------------------------------------------------
[Op de eerste twee foto's zie je duidelijk de lichte schade nog zitten
Dat kunnen waskrasjes zijn maar ook polijstkrasjes na onzorgvuldig gebruik van een te zwaar middel
Juist die fijne krasjes zijn te verwijderen met een licht polijstmiddel en een finishingpad

De vlek op de spiegel is overduidelijk een afdruk van een pad met polijstmiddel.

In elk geval is het te verhelpen]
------------------------------------------------------------------------------------


Ik wil graag het volgende voorstellen:


Aangezien ik wel tevreden ben over het schoonmaken van de binnen en buitenkant wil ik hier best voor betalen natuurlijk, dus als ik de helft terug krijg van het bedrag dat ik heb betaald lijkt me dat niets meer dan redelijk.

Heb jij geen verlies op de grondstoffen en heb ik het bedrag terug voor het polijsten wat niet goed gebeurd is.

--
Met vriendelijke groet,

Bert S******






Hallo Bert,

Bedankt voor je kritische noot.
Zoals ik al melde heb ik dit nog nooit eerder meegemaakt en heb ik eigenlijk alleen maar tevreden klanten.
Misschien ligt het aan het polijstmiddel ,misschien aan de lak.

In ieder geval wil Ik wil best nog een keer proberen om met een lichte compound en een finishing pad proberen om de swirls eruit te krijgen.
Dan moet je nog even bij me langs komen. Als je dit niet wilt moet je je rekening nummer maar even doorgeven, dan stort
ik de helft terug.

Ik hoor graag van je.

Groet,

*** ******



Hierna heb ik beleeft gevraagd om de helft terug te storten en heb hem bedankt voor de nette afhandeling van deze zaak.

Een nette afhandeling van een niet zo nette polijst beurt.


Jullie allemaal bedankt voor de hulp.

Ik ga me nu eerst op dit forum wat verder verdiepen in de wereld van het auto poetsen!
 
Je zou bijna zeggen dat dit de 'before' foto's zijn want als dit het eindresultaat moet betekenen dan heeft ie ze wel weg makkelijk verdiend :(