Dag allen,
Vorige week had ik het genoegen om de BMW van een vriend van me onder handen te nemen. De auto is niet meer de jongste en dat was de gehele auto goed aan te zien. De lak was niet alleen vies, maar ook behoorlijk gehavend, de kunststof en rubberen delen waren vaal en het interieur was ook niet meer zo fris als het ooit was. Aan ons de schone taak om de auto nieuw leven in te blazen! Ik deed dit namelijk niet alleen, maar samen met de vrienden met wie ik ook de voorlaatste detail van een 650i heb gedaan.
Wat foto's van de staat vooraf:
De ventilatieroosters waren behoorlijk smerig
Na het wassen en decontamineren van de lak zag het er al beter uit, maar het weghalen van de vervuiling maakte ook de krassen beter zichtbaar.
Met name de kofferklep en plekken rondom de handgrepen waren flink gehavend.
Nadat de auto op de brug was gezet hebben we de lakdikte gemeten. Geen uitzonderlijke waardes, maar het leek erop alsof de motorkap ooit is overgespoten, want die lak was een stukje dikker dan de rest.
De motorkap was ook wat makkelijker te corrigeren dan de rest, dus die hebben we alleen met de DA aangepakt. De meeste andere delen zijn ook roterend met een wolletje gepolijst. Daarna is uiteraard afgewerkt met fijnere combinaties.
Gebruike machines:
Rupes Mini (2x)
Rupes 15 (2x)
Pro 900
Flex rotary
Gebruikte pads:
Blauwe wolletje van Rupes voor de rotary
Blauwe wolletje van Rupes voor de DA
Gyeon Compound+
Gele rupes pad
Sonax Perfect Finish
Nadien de auto ontvet met Nanolex EX en de auto in de Cancoat gezet. Hieronder wat foto's van tijdens en na het polijstwerk.
De lak onder de deurgrepen is aangepakt met wat compound op een MF doek en wat spierkracht.
Wat ik overigens altijd leuk vind om te zien is hoe je met elke polijststap verbetering ziet. Hieronder de rand langs het cabriodak: Vooraf, na 1 hit en na 2 hits met de Mini, wolletje en compound+. Niet perfect, maar een heel stuk beter!
Ik ga zo verder in de volgende post voor het interieur!
Vorige week had ik het genoegen om de BMW van een vriend van me onder handen te nemen. De auto is niet meer de jongste en dat was de gehele auto goed aan te zien. De lak was niet alleen vies, maar ook behoorlijk gehavend, de kunststof en rubberen delen waren vaal en het interieur was ook niet meer zo fris als het ooit was. Aan ons de schone taak om de auto nieuw leven in te blazen! Ik deed dit namelijk niet alleen, maar samen met de vrienden met wie ik ook de voorlaatste detail van een 650i heb gedaan.
Wat foto's van de staat vooraf:
De ventilatieroosters waren behoorlijk smerig
Na het wassen en decontamineren van de lak zag het er al beter uit, maar het weghalen van de vervuiling maakte ook de krassen beter zichtbaar.
Met name de kofferklep en plekken rondom de handgrepen waren flink gehavend.
Nadat de auto op de brug was gezet hebben we de lakdikte gemeten. Geen uitzonderlijke waardes, maar het leek erop alsof de motorkap ooit is overgespoten, want die lak was een stukje dikker dan de rest.
De motorkap was ook wat makkelijker te corrigeren dan de rest, dus die hebben we alleen met de DA aangepakt. De meeste andere delen zijn ook roterend met een wolletje gepolijst. Daarna is uiteraard afgewerkt met fijnere combinaties.
Gebruike machines:
Rupes Mini (2x)
Rupes 15 (2x)
Pro 900
Flex rotary
Gebruikte pads:
Blauwe wolletje van Rupes voor de rotary
Blauwe wolletje van Rupes voor de DA
Gyeon Compound+
Gele rupes pad
Sonax Perfect Finish
Nadien de auto ontvet met Nanolex EX en de auto in de Cancoat gezet. Hieronder wat foto's van tijdens en na het polijstwerk.
De lak onder de deurgrepen is aangepakt met wat compound op een MF doek en wat spierkracht.
Wat ik overigens altijd leuk vind om te zien is hoe je met elke polijststap verbetering ziet. Hieronder de rand langs het cabriodak: Vooraf, na 1 hit en na 2 hits met de Mini, wolletje en compound+. Niet perfect, maar een heel stuk beter!
Ik ga zo verder in de volgende post voor het interieur!
Bijlagen
Laatst bewerkt: