• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies over oranje / gele spikkels op witte lak.

Een paar berichtjes terug toon je een fles... ik denk alcohol? Waar te koop en hoe heb je de harde pitjes aangepakt?

Ik heb ze ook... met nagel lukt het ze soms los te wippen maar lijkt mij niet top zeker niet als er meerdere zijn... auto staat niet eens onder de bomen... aan de overkant staan deze wel.. dus misschien met wind op de auto.

Gr Arnold
 
Een paar berichtjes terug toon je een fles... ik denk alcohol? Waar te koop en hoe heb je de harde pitjes aangepakt?

Ik heb ze ook... met nagel lukt het ze soms los te wippen maar lijkt mij niet top zeker niet als er meerdere zijn... auto staat niet eens onder de bomen... aan de overkant staan deze wel.. dus misschien met wind op de auto.

Gr Arnold

De alcohol die ik heb gebruikt komt uit het ziekenhuis, maar je kan ze gewoon bij de kruitvat / Etos kopen. Dacht rond de 3 euro.

Ik merk wel dat hoe langer je wacht hoe lastiger de gele spikkels eraf gaan.
Ik doe nu de alcohol op een oude MF doek en wrijf dan zachtjes tot het weg is.

Als de spikkels niet makkelijk te verwijderen zijn met een MF doek dan knip ik een watje in kleine stukjes en doop deze in alcohol en leg ik ze een aantal minuten op de gele spikkel. Daarna er weer overheen met de MF doek.

Wel even een vers laagje wax eroverheen.
 
  • Leuk
Reactions: Arnold
Eventueel via google kan je zoeken naar IPA (en dan niet op de eerste bierlink drukken die je ziet staan ;)) dan zie je dat je rond de 3 tientjes een litertje of 3 kan kopen. Is dan 99,9% meestal. Bulk voordeel zeg maar. Is bv ook aan te lengen met gedemineraliseerd water 1:1 om als prep te gebruiken.

Greetz Emiel
 
  • Leuk
Reactions: Farson
je doet de alcohol op je MF doek en wrijft dan bv over het dak of hoe moet ik me dat voorstellen?
Als het effectief blijkt te werken dan zou ik volgende stappen willen volgen:
- afspuiten met HD-zodat meeste vuil weg is.
- met doek alcohol op de bevuilde plekken wrijven.
- afspuiten met HD en dan wassen met een wasmit en product.
- opnieuw afspuiten met HD en opdrogen met een droogdoek.
 
je doet de alcohol op je MF doek en wrijft dan bv over het dak of hoe moet ik me dat voorstellen?
Als het effectief blijkt te werken dan zou ik volgende stappen willen volgen:
- afspuiten met HD-zodat meeste vuil weg is.
- met doek alcohol op de bevuilde plekken wrijven.
- afspuiten met HD en dan wassen met een wasmit en product.
- opnieuw afspuiten met HD en opdrogen met een droogdoek.


Zelf gebruik ik de alcohol na het wassen en drogen (zeg maar als ik helemaal klaar ben) omdat ik dan vaak de plekjes pas goed zie. Maar je kan ook eerst de auto afspuiten vervolgens behandelen en dan de auto wassen.

Ik doe nu de alcohol op een oude zachte MF doek en wrijf dan zachtjes tot het weg is.

Als de spikkels niet makkelijk te verwijderen zijn met een MF doek dan knip ik een watje in kleine stukjes en doop deze in alcohol en leg ik ze een aantal minuten op de gele spikkel. Daarna er weer overheen met de MF doek. Schoonmaken met detailspray en daarna gooi ik er een vers laagje wax eroverheen.

Meestal als de spikkels er een lange tijd opzitten worden ze ook lastiger om te verwijderen.
 
  • Leuk
Reactions: zamot1891

Vergelijkbare onderwerpen