• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tijd om wat tips te vragen met nul ervaring.

Monello lancia is niet op voorraad dus maar even wachten.
Ik kom net deze wax tegen. Soft99 Extreme Gloss Black Hard Wax. Heeft iemand hier ervaring mee. Aangezien ik lees dat deze echt voor een shine zorgt ben ik er wel benieuwd naar. Handig na de black hole glaze en ipv de collinite 845?
 
Laatst bewerkt:
Goedavond poetsers,

Vandaag een leuke setje kunnen bemachtigen 2dehands. Zijn niet de spullen die ik perse zou kiezen maar voor een leuke prijs toch het een en ander in huis gehaald.
Gyeon silk dryer
Gyeon bald doekjes
Gyeon polish doekjes
Gyeon soft doekjes
Gyeon waffle doek
Gyeon iron remover
Gyeon tyre
Gyeon glass
Gyeon wetcoat
Gyeon compound polish en primer
PB Spray and wipe weinig over maar kon ik wel lekker testen.
Autofinesse trim dressing
DJ BTBM shampoo
Monello ibrada wax limited edition nr54
Blaster sidekick
Monello tas

Sommige producten op de helft en andere toch aardig vol. De pistache geurende wax is zgan.

Dus ik vandaag testen op mijn oudere mercedes c220 zilvergrijs van 2007. Alles ging toch echt ok. Lekker de velgen schoongemaakt met ironremover en met compound de zwarte strepen eruit gepoetst met de hand.
Daarna met 2bucket methode van meguiars de auto gewassen. Eerst even het meeste water weggeblazen met de Blaster daarna gedroogd met de silk dryer en PB spray en wipe. Werkt grandioos. Gyeon tyre op de banden. Wat een smurrie is dat spul zeg. Kunstof en rubbers met autofinesse trim dressing. De ruiten met Gyeon glass. En de auto is weer helemaal fris. Ik heb er geen wax op gesmeerd aangezien ik nog een pad nodig heb.
Wat ik ervan vond?
DJ BTBM shampoo is super glad en haalt veel vuil weg. Zeer tevreden ermee.
De Blaster is ook een super ding. Meeste water van liggende delen gimg toch prima weg. Ik weet dat de Blaster meer voor kieren en deurgrepen enzo zijn maar zo werkt het ook prima.
De silk dryer icm met PB spray en wipe is gewoon perfect.
Gyeon tyre ja wat moet ik daarvan vinden. De banden krijgen hun natuurlijke kleur terug. De sprayfles lekte een beetje dus dat werkte niet echt ideaal. Ik heb een beetje op een spons gespoten en wrijven op de banden. Is dit zo goed?
Autofinesse trim dressing vond ik ook wel zn ding doen maar na een tijdje zag ik toch strepen op de kunstof. Doe ik wat verkeerd?
En de Gyeon glass maakt de ruiten gewoon schoon. Samen met de Gyeon waffel doek.

Gyeon wetcoat heb ik niet uit geprobeerd. Het zit in een flacon van 4 liter als ik me niet vergis, en heb geen sprayflesje dus andere keer uitproberen. Graag wil ik wel weten hoe dit spul werkt en waar en wanneer kan ik het allemaal voor gebruiken.

Al met al een geslaagde dag aangezien ik toch leerende ben. Ik heb vandaag lekker kunnen uitproberen op mijn oudere auto. En de volgende keer pak ik de zwarte Touran uit de kast.
Een vriend van me reed langs en wou natuurlijk meteen zijn auto laten wassen. Het bekende cliche verhaal. Ik heb sowieso aangeboden om zijn auto aan te pakken. Maar eerst even wat testen en oefenen op mijn eigen autos. Hij heeft een prachtige Mercedes c220 van 2015 dus eerst even ervaring opdoen.

Nu nog wat spullen bij CC kopen en ik denk dat ik wel tevreden zal zijn met een begin collectietje.
 
Lekker bezig! En nu ben je verslaafd o_O aardig lijstje met mooie producten! Voor de tyre dressing zijn bijcarclean speciale aplicators te koop. Werken hiervoor perfect en dan is het geen klieder zooitje.

Gyeon wetcoat werkt wel mooi. Na het afspoelen op een natte auto per paneel insprayen en gelijk afspoelen! Instant bescherming/beading en Sheeting! Ik gebruik het sinds kort voor de velgen. Snelle en handige manier van beschermen.
 
Ja ik zal eveb kijken op CC. Het is niet zozeer het aanbrengen van de Gyeon tyre maar omdat het flesje lekte was het een lekker boel geworden.
Gyeon wetcoat als ik het goed begrijp is dat wanneer de auto al beschermd is. Dus niet wanneer je wil glazen en waxen.
Voor de velgen en ruiten ga ik het idd ook voor gebruiken.
En of ik verslaafd ben phoee. Theorie basis is denk ik wel onder de knie. Nu dus de ervaring opdoen en alles "implementeren".
Morgen ga ik de binnenkant schoonmaken. Denk dat ik daarvoor de Blaster goed kan gebruiken om alle vuil in kiertjes en naden weg te blazen en daarna natuurlijk stofzuigen. En dan met PB spray en wipe alles afnemen.
En nu een vraag: Kan ik autofinesse trim gebruiken voor mijn dashboard enzo?
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Ja ik zal eveb kijken op CC. Het is niet zozeer het aanbrengen van de Gyeon tyre maar omdat het flesje lekte was het een lekker boel geworden.
Gyeon wetcoat als ik het goed begrijp is dat wanneer de auto al beschermd is. Dus niet wanneer je wil glazen en waxen.
Voor de velgen en ruiten ga ik het idd ook voor gebruiken.
En of ik verslaafd ben phoee. Theorie basis is denk ik wel onder de knie. Nu dus de ervaring opdoen en alles "implementeren".
Morgen ga ik de binnenkant schoonmaken. Denk dat ik daarvoor de Blaster goed kan gebruiken om alle vuil in kiertjes en naden weg te blazen en daarna natuurlijk stofzuigen. En dan met PB spray en wipe alles afnemen.
En nu een vraag: Kan ik autofinesse trim gebruiken voor mijn dashboard enzo?
Ik zou Wetcoat niet op je voorraam gebruiken, kans op klapperende ruitenwissers. Je kan het ook gebruiken als de auto niet beschermt is,de standtijd is dan iets korter. Ik zou de Autofinesse niet binnen gebruiken maar daar gewoon een interieur product,deze bijvoorbeeld: https://www.carclean.com/nl/autoglym-vinyl-rubber-care-500ml.html
 
20210304_130748.jpg

Mijn eerste bestelling bij CC...:)
 
Mooi begin van de collectie!

Uuuh, neem je foto's in een sauna of is de lens gewoon vies? :p Op beide foto's zie je een lijn vanaf midden-onder, afbuigend naar rechtsboven.
 
  • Grappig
Reactions: RoyR
Al een mooie verzameling zo, netjes zichtbaar en keurig opgeruimd een lekker gezicht en erg handig zo.
 
Dank voor de reacties..
@Kees-sw Ik zat er inderdaad aan te denken om niet te waxen met deze limited edition. Maar aan de andere kant 1 keertje mag toch wel.. Ik heb de wax overgenomen en ik denk dat er nog zeker 90 tot 95 procent erin zit. Ziet er aardig vol uit. Verder heb ik deze ook getest op een stukje en was ook zeer makkelijk aan te brengen en te verwijderen.
Ik weet niet welke versie ik heb. Zie foto.
Ik zat er ook om over na te denken om hem te verkopen maar daar heb ik nog geen beslissing over genomen.
IMG-20210303-WA0008.jpeg

Update: ik zie het al.. deze heeft een oplage van 250. De andere van 20.. die heb ik dus niet
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
@Hean Ja dat klopt. Gaat zo snel die virus. Ach ja wat moet ik zeggen alleen dat mn vrouw me raar aankijkt is al leuk genoeg. En straks inderdaad met het lekkere weer lekker bezig zijn voornamelijk in het weekend dan. Eerst mijn autos aanpakken dan die van de rest.
 
  • Leuk
Reactions: Hean