• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toyota Corolla 2.0

Nu 1x nagevreven en ik merkte wel dat de matjes iets gladder worden dus morgen nog een keer nawrijven en kijken in hoeverre ik die toegevoegde “gladheid” storend vind.

En als je ze bv 1x wast met een sopje, wordt hij dan al wat ruwer? ff het "nieuwe" eraf zeg maar..

ps ik heb dit setje besteld bij Ali, ga het wel proberen bij de pook en het bedieningspaneel, dit op te plakken.. even kijken of het wat is ;)

@Ric325i - Ah, Preserve op rubberen vloetmatten is mij niet goed bevallen. (Of bijv. rubberen vloeren in bedrijfswagens i.p.v. matten)

Het werd bij vochtigheid al snel vlekkerig en inderdaad vrij glad na het aanbrengen, zeker wanneer het dan ook nog vochtig was. Gelukkig was deze gladde laag al snel weg, maar dan ook de voedende werking.

@Quantoxx ,Ik zag op YouTube dat @Tim (ik kon even niet zo gauw jouw eindconclusie meer terugvinden op YouTube maar goed wie weet wil je em nog delen) de rubberen matten van een Eend had behandeld met Gyeon preserve en aangezien ik dat spul ook heb staan maar eigenlijk net te veel vind glimmen op mijn dashboard leek het mij een goed idee om dan ook even de achterste matten te behandelen. Eerlijk gezegd zijn ze wel wat gladder dan de onbehandelde matten dus wie weet ga ik nog eens proberen wat @Mark1986 voorstelt.
Vooralsnog laat ik de voormaten nog onbehandeld en wie weet trekt het nog wat verder in het is immers nog geen najaar.

Even afwachten of mijn ervaring hetzelfde is als die van jou @Quantoxx .
Wat me trouwens verbaasde is dat in onderstaand YouTube (officieel Gyeon?) filmpje Gyeon preserve op exterieur delen wordt gebruikt. Ikzelf dacht dat het product alleen geschikt was voor interieur delen?

Laatst bewerkt:
En als je ze bv 1x wast met een sopje, wordt hij dan al wat ruwer? ff het "nieuwe" eraf zeg maar..

ps ik heb dit setje besteld bij Ali, ga het wel proberen bij de pook en het bedieningspaneel, dit op te plakken.. even kijken of het wat is ;)
Leuk setje en goed gevonden!
Mijn aanbod om evt mee te helpen om de binnenkant te polijsten staat nog steeds mocht je dat willen (alleen ga jij dan de Pxe bedienen en regel ik de koffie) ,bij mij blijft het pianolak interieur nog steeds mooi en vrijwel zonder krasjes. Wel let ik altijd goed op de doek die ik gebruik en aai ik eroverheen om evt stof te verwijderen.

• Leuk
Reacties: Mark1986
Ikzelf dacht dat het product alleen geschikt was voor interieur delen?
Dit idee had ik ook. Mede door mijn eigen ervaring met Preserve, waarbij bijv. de deurpanelen vlekken vertoonde toen het raam op een kier stond tijdens lichte regen én dat het op het exterieur een korte standtijd had. (En vlekte)

(Ook bij een degelijke voorbereiding)

@Tim ,de achermatten zijn bij mij ook na enkele dagen echt een stuk gladder (wel veel mooier zwart) dus ik zal het zeker niet op mijn voormaten gaan gebruiken. De Koch chemie variant (of toch verdunde Preserve) is wellicht nog iets om te proberen echter heb ik kasten en kisten vol met flesjes dus ik heb mezelf op rantsoen gezet zeg maar…
Had je toevallig nog dat filmpje in mijn eerdere post gezien waarbij ze ook Preserve op exterieur delen gebruiken?
Wat is jouw visie daarop (staat namelijk niet in de shop beschreven dus ik dacht dat het exclusief voor interieur delen was)?