Ja mooi! OEM blijft dan toch het mooist. Poedercoaten zou ik niet doen, gewoon een contant prijsje met lokale schadehersteller afspreken, dan zijn ze weer helemaal strak, of ergens een amper gebruikte set vinden.
Ik zie wel dat ze als steekmaat 4 x 110 opgeven, maar ik neem aan dat dit een tikfout is en het 4 x 100 mm moet zijn.Deze originele Seat velgen in 15inch vind ik wel heel wijs..
Bekijk bijlage 179383
Maar het is even de vraag of ze 4 nette hebben..
![]()
Velg Seat Mii 1.0 12V EcoFuel - 1SL601025A Lichtmetaal SEAT
Gebruikte Seat Mii Velg Artikelnummer 1SL601025A 1SL601025E Materiaal Lichtmetaal Merk onderdeel SEAT Garantie 3 mnd, Bouwjaar 2013, Classificatiecode A2, Jot 5,5 jot, Inch 15 inch, ET waarde 41, Wielbouten 4 Aangeboden door Schaap & Bronwww.onderdelenlijn.nl
Ze bestaan overigens ook in gewoon zilver. Achteraf opnieuw spuiten en/of poedercoaten kan altijd maar reken dan wel op 300-500 euro daarvoor.
Kortom, een setje origineel (optioneel) geleverde én nette velgen kan best wat kosten. Maar dan zit er wel wat onder wat hoort.
De kleur is precies wat ik zoek! Het ontwerp is geloof ik hetzelfde als er nu onder zit. Ze bieden één velg aan zoals ik het zie?Deze originele Seat velgen in 15inch vind ik wel heel wijs..
Bekijk bijlage 179383
Maar het is even de vraag of ze 4 nette hebben..
![]()
Velg Seat Mii 1.0 12V EcoFuel - 1SL601025A Lichtmetaal SEAT
Gebruikte Seat Mii Velg Artikelnummer 1SL601025A 1SL601025E Materiaal Lichtmetaal Merk onderdeel SEAT Garantie 3 mnd, Bouwjaar 2013, Classificatiecode A2, Jot 5,5 jot, Inch 15 inch, ET waarde 41, Wielbouten 4 Aangeboden door Schaap & Bronwww.onderdelenlijn.nl
Ze bestaan overigens ook in gewoon zilver. Achteraf opnieuw spuiten en/of poedercoaten kan altijd maar reken dan wel op 300-500 euro daarvoor.
Kortom, een setje origineel (optioneel) geleverde én nette velgen kan best wat kosten. Maar dan zit er wel wat onder wat hoort.
Deze vind ik toch echt te groot qua maat..of deze
![]()
≥ Volkswagen Up Origineel 17Inch Velgen — Banden en Velgen — Marktplaats
Te koop: Originele Volkswagen Up! Velgen – Model.Ik bied hierbij een set originele Volkswagen Up! velgen aan. Het past ook op seat mii en skodawww.marktplaats.nl
Liever 15”, dat vind ik net iets mooier.Aan de advertentie van die grijze velg te zien gaat het om 1 stuk. Ik kom ze verder ook niet tegen in die kleur, wel in zilver.
...maar wil je zelf ook een grotere 15" maat velgen of zie je je huidige 14" velgen in gunmetal kleur ook zitten?
In dat laatste geval kan je je eigen velgen ook laten spuiten of poedercoaten.
Wij hebben eens een set velgen bij EM-Wheels in Warmond laten opknappen, prima adres.

Wat een leukerd. Ik moet dat nog uitvogelen wat de ET waarde precies inhoudt.Probleem met velgen spuiten of poedercoaten is dat je ze al snel een week kwijt bent, en als je geen aparte winter- en zomerset hebt, kun je dus een week niet rijden, of je moet ergens een andere set scoren. Elke keer 1 velg doen, en reservewiel onder de auto schiet niet op, zal duurder zijn, en kans op verschil tussen de velgen.
@Het Zonnetje Je kunt ook nog andere originele VAG-velgen zoeken, mijn Cordoba had bijv. ook 15" en gekromde spaken, ET-waarde weet ik niet maar het zou me verbazen als dat niet bruikbaar zou zijn voor de Mii (die standaard blijkbaar ET 41 heeft, dus in principe zijn velgen met een ET tussen 36 en 46 geschikt. Daarbij zou ik liever een lagere ET zien (dan staat de auto iets breder op de wielen) dan een hogere ET. Hieronder een foto van die Cordoba waar je de velgen ook kunt zien: Bekijk bijlage 179412