• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

Ja mooi! OEM blijft dan toch het mooist. Poedercoaten zou ik niet doen, gewoon een contant prijsje met lokale schadehersteller afspreken, dan zijn ze weer helemaal strak, of ergens een amper gebruikte set vinden.

• Geweldig
Reacties: Het Zonnetje
Deze originele Seat velgen in 15inch vind ik wel heel wijs..

Bekijk bijlage 179383

Maar het is even de vraag of ze 4 nette hebben..

Ze bestaan overigens ook in gewoon zilver. Achteraf opnieuw spuiten en/of poedercoaten kan altijd maar reken dan wel op 300-500 euro daarvoor.
Kortom, een setje origineel (optioneel) geleverde én nette velgen kan best wat kosten. Maar dan zit er wel wat onder wat hoort.
Ik zie wel dat ze als steekmaat 4 x 110 opgeven, maar ik neem aan dat dit een tikfout is en het 4 x 100 mm moet zijn.

• Leuk
Deze originele Seat velgen in 15inch vind ik wel heel wijs..

Bekijk bijlage 179383

Maar het is even de vraag of ze 4 nette hebben..

Ze bestaan overigens ook in gewoon zilver. Achteraf opnieuw spuiten en/of poedercoaten kan altijd maar reken dan wel op 300-500 euro daarvoor.
Kortom, een setje origineel (optioneel) geleverde én nette velgen kan best wat kosten. Maar dan zit er wel wat onder wat hoort.
De kleur is precies wat ik zoek! Het ontwerp is geloof ik hetzelfde als er nu onder zit. Ze bieden één velg aan zoals ik het zie?

Aan de advertentie van die grijze velg te zien gaat het om 1 stuk. Ik kom ze verder ook niet tegen in die kleur, wel in zilver.

...maar wil je zelf ook een grotere 15" maat velgen of zie je je huidige 14" velgen in gunmetal kleur ook zitten?
In dat laatste geval kan je je eigen velgen ook laten spuiten of poedercoaten.

Wij hebben eens een set velgen bij EM-Wheels in Warmond laten opknappen, prima adres.

Als je je eigen velgen wil laten spuiten/poedercoaten: een buurman heeft nog een stel velgen met winterbanden voor een Citigo liggen, die kun je er dan onder de Mii leggen als je eigen velgen opgeknapt worden.

Die gun metal velg is een ander ontwerp dan je nu hebt, en ik zie dat ontwerp ook wel in zilver (net als je huidige velg):
dit is het model van de gunmetal maar dan in zilver: (een soort waaier vorm voor de spaken)
d8cef3f8867462ebef5403fd630759d8~v162164797.webp

dit is je huidige model: (steeds dubbele spaken met een evenwijdige spleet ertussen, en dus geen toelopende gap)
8b7e03babb37b87ad97ebb6a8abf9d51~v160224576.webp

• Geweldig
Aan de advertentie van die grijze velg te zien gaat het om 1 stuk. Ik kom ze verder ook niet tegen in die kleur, wel in zilver.

...maar wil je zelf ook een grotere 15" maat velgen of zie je je huidige 14" velgen in gunmetal kleur ook zitten?
In dat laatste geval kan je je eigen velgen ook laten spuiten of poedercoaten.

Wij hebben eens een set velgen bij EM-Wheels in Warmond laten opknappen, prima adres.
Liever 15”, dat vind ik net iets mooier.

@Cordoba jaaaa je hebt helemaal gelijk, ik twijfelde ook al. Ik vind die waaier vorm dus niet zo mooi, nu in de foto zie komt dat weer boven.
Het ontwerp van mijn huidige velgen vind ik dan mooier. Alleen ik heb liever 1 maatje groter, ik denk dat dat mooier is.
Wat een goed aanbod van de Citigo velgen voor als ik de mijne zou laten spuiten. Ik denk niet dat ik dat ga doen, maar wie weet!

Probleem met velgen spuiten of poedercoaten is dat je ze al snel een week kwijt bent, en als je geen aparte winter- en zomerset hebt, kun je dus een week niet rijden, of je moet ergens een andere set scoren. Elke keer 1 velg doen, en reservewiel onder de auto schiet niet op, zal duurder zijn, en kans op verschil tussen de velgen.

@Het Zonnetje Je kunt ook nog andere originele VAG-velgen zoeken, mijn Cordoba had bijv. ook 15" en gekromde spaken, ET-waarde weet ik niet maar het zou me verbazen als dat niet bruikbaar zou zijn voor de Mii (die standaard blijkbaar ET 41 heeft, dus in principe zijn velgen met een ET tussen 36 en 46 geschikt. Daarbij zou ik liever een lagere ET zien (dan staat de auto iets breder op de wielen) dan een hogere ET. Hieronder een foto van die Cordoba waar je de velgen ook kunt zien: 17042010430.webp

• Geweldig
Oh jongens wat was het een heerlijke dag om te detailen. Het Zonnetje vol geladen en op naar de wasbox!
IMG_1118.webp

Daar aangekomen lekker gewassen en de Wetcoat kwam ook maar weer tevoorschijn.
IMG_1117.webp

Tijdens het wassen heb ik nog een mooie vieze rand ontdekt die tussen/onder de rand van de voorruit zit. Ik denk dat daar weinig aan te doen is?
IMG_1119.webp
Ik had mezelf iets meer tijd gegeven dus toen kon ik ook weer eens de buitenspiegels, binnenspiegel en de ruiten extra schoonmaken met Mothers Revision waarvan ik nu zie dat hij uit het assortiment van CC is.
IMG_1122.webp
Eigenlijk bij alles denk ik: dit zou ik vaker moeten doen. En je verzint het niet maar er kwam ALWEER iemand naar me toe:

Hij: “hé ik zie dat je foto’s maakt, ga je de auto verkopen?”
Ik: ….keek hem aan in stilte.
Kennelijk zei mijn blik voldoende, want:
Hij: “oh. Niet dus.”

Hij zocht een leuke auto om in het dorp mee rond te rijden, en vond Het Zonnetje daar heel geschikt voor. Ik glunderen.
Toen heb ik hem een visitekaartje van Het Zonnetje gegeven en gezegd: “En veel plezier bij Carclean!” Hij moest er wel om lachen, ik ook. Al was het niet zijn beste openingszin :joy:
IMG_1120.webp

IMG_1121.webp

Ook weer veel wasbox horror gezien. Je lak afnemen met een raamwisser? Tuurlijk. Je auto afspuiten met de HD recht op de lak gericht op 10 cm afstand? Logisch. 1 emmer? Lekker efficiënt.

Maar het ALLER ergste zag ik bij het apparaat van de bandenspanning. Dat had ik eigenlijk liever niet gezien, geloof ik.
De slang gewoon HUP achter de auto langs naar de andere zijde, niet onder de auto door, ook niet enigszins langs de onderzijde, nee gewoon via de zijkant, de achterruit, eigenlijk gewoon via al het lakwerk naar het ventiel.
Oef.

Het was een mooie dag samen.
IMG_1123.webp

• Leuk
Reacties: Jellezz
Probleem met velgen spuiten of poedercoaten is dat je ze al snel een week kwijt bent, en als je geen aparte winter- en zomerset hebt, kun je dus een week niet rijden, of je moet ergens een andere set scoren. Elke keer 1 velg doen, en reservewiel onder de auto schiet niet op, zal duurder zijn, en kans op verschil tussen de velgen.

@Het Zonnetje Je kunt ook nog andere originele VAG-velgen zoeken, mijn Cordoba had bijv. ook 15" en gekromde spaken, ET-waarde weet ik niet maar het zou me verbazen als dat niet bruikbaar zou zijn voor de Mii (die standaard blijkbaar ET 41 heeft, dus in principe zijn velgen met een ET tussen 36 en 46 geschikt. Daarbij zou ik liever een lagere ET zien (dan staat de auto iets breder op de wielen) dan een hogere ET. Hieronder een foto van die Cordoba waar je de velgen ook kunt zien: Bekijk bijlage 179412
Wat een leukerd. Ik moet dat nog uitvogelen wat de ET waarde precies inhoudt.