• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tips voor velgen schoon krijgen

Jane46

Detailing rookie
30 jan 2026
7
2
Iemand een idee hoe ik deze aanslag eraf krijg?

Verschil is na commandant 5

Bijlagen

• IMG_2674.webp
    IMG_2674.webp
    138,2 KB · Weergaven: 74
  • IMG_2677.webp
    IMG_2677.webp
    270,1 KB · Weergaven: 75
Omdat ik het niet verder schoon kreeg ben ik met grit 800 en water aan t schuren gegaan. Zodat ik niet te veel lak weghaal geen idee of dit slim was.
Er zitten in 2 velgen een deuk dus dacht eerst allemaal laten richten zodat de spanning van de velg af is voordat ik ze los haal.

Maar wou ze inderdaad uitelkaar halen en dan beter gaan poetsen ook omdat tussen de boutjes t lak vrij dof is.

Na het polijsten ook een blanke lak aanbrengen wat is daar handig in?

En hoe bepaal ik welk middel ik gebruik en hoe glimmend ik het dan krijg?

Alvast bedankt voor alle hulp!

Veel velgen hebben een veel dunnere laklaag dan de auto, ik zou daar niet op durven schuren. Ooit een keer net aan door de blanke lak gegaan, en dat was dus op een velg met middelgrof polijstmiddel en handpad.

Bij standaard lm-velgen wordt de hele velg heet gestookt om te richten, maar ik weet niet hoe dat ze dat bij een deelbare velg doen. Misschien is het een optie om de velgen te richten en vervolgens te spuiten en dan van verse lak te voorzien, en na een paar weken uitharden van de lak de velgen voorzien van een coating/beschermlaag.

• Leuk
Reacties: RedCat
@Cordoba 2delige velgen richt je op dezelfde manier als een enkeldelige velg. Als je gaat richten krijg je dus een soort van brandvlek doordat je gaat stoken. Boutjes zou je eventueel kunnen insprayen met wd40 zodat het iets los komt. Let goed op bij het losdraaien van de boutjes, die willen na een aantal jaren soms best wel vast zitten waardoor de kopjes kapot kunnen gaan en dat wil je niet want dan ga je kosten krijgen. Deze set lijkt origineel? Mits deze origineel is gelden de bovenstaande die ik benoem. Wil je zo een set echt weer superstrak hebben zal je meer moeten investeren dan alleen een beetje poetswerk met alle respect.

• Leuk
Reacties: RoCo en Cordoba