• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

“Bij de luxe kentekenplaat wordt het kenteken in de plaat geperst en tegelijkertijd worden er gaatjes in de plaat geponst. De kunststof letters, cijfers en streepjes worden zo één voor één op de plaat gelegd en vastgeklikt. Daarom zijn deze platen gemaakt met dikke, opgelegde letters.”

IMG_5251.jpeg

IMG_5252.jpeg
IMG_5253.jpeg



Nog leuk productie filmpje: Linkje
 
Laatst bewerkt:
Leuk om te zien, dank je voor de link. Één van mijn eerste bijbaantjes was bij een automaterialengroothandel. Daar moesten we zelf de platen persen. Wat overigens dikke vette ellende was ivm het in spiegelbeeld plaatsen van de letters en cijfers.

Luxe platen konden toen alleen besteld worden.
 
  • Leuk
Reactions: GeBas en Ester
Ligt vaak aan de vestiging waar je zit @Drifter ik kan hier naar dezelfde leverancier/keten en op de ene locatie kan ik wachten en de andere haalt ze bij de andere vestiging en kan ik ze een dag later halen. Je raadt dus wel waar ik dan voor kies
Dat snap ik dan zeker. Dat baantje was bijna 25 jaar terug, ik weet niet of het toen ook al mogelijk was om die apparatuur te kopen. We deden heel veel luxe platen voor de lokale dealers.
 
Ik heb bij Ype Kramer in Leeuwarden ooit luxe platen gekocht. Besteld en naar buiten gegaan om mijn platen eraf te halen. Eerste keer dus duurde even maar kan nooit meer dan 20-30 minuten zijn geweest. Toen ik klaar was waren de platen ook klaar.
 
Ik ging ook naar de lokale automaterialen zaak die RDW erkend was. Even wachten en op de parkeerplaats met geleend gereedschap de platen wisselen.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Vandaag de rest van Het Zonnetje in de wax gezet. Lak voorbereid met foam, handwas, knuffels, klei, Prof Polish en Prep.

Tijdens dit proces kwam een mede wasbox-bezoeker mij vragen wat ik eigenlijk aan het doen was. Hij had nog nooit gehoord van het kleien van een auto.
Één van zijn betere zinnen: "Mooie auto. Hij is zeker net gespoten?"
- (ik glunderen). "Nee hoor, is mijn eigen poetswerk".
- Hij: "oh en hoe oud is de auto...?"
- ik: "hij wordt in april 10 jaar!"

Man bleef toch wat verbaasd achter... Hoe komt haar auto nou aan die glans...

Resultaat na de 845:
P_20240306_135723_1.jpg
 
Project luxe kentekenplaten is lopende.
Het Zonnetje is natuurlijk overal schoon, behalve onder de kentekenplaathouders.
Graag dit stil houden :rolleyes:

P_20240306_153320.jpg

P_20240306_152421.jpg

Nu moet dit natuurlijk schoon.
APC en een oude doek?

Luxe kentekenplaten zijn klaar!
Medewerker (weer dezelfde, die mij ook de showplaat had gegeven) vroeg of ik mee wilde lopen om te zien hoe ze gemaakt worden.
Ja, natuurlijk :grinning:
Heb ook nieuwe houders.
Nu eerst nog even de metalen plaatjes achterop de platen lijmen, 6 uur laten drogen, en dan de boel bevestigen.