Oké, ik schaamde me diep de afgelopen dagen want ik reed rond in een vies Zonnetje.
Zie hieronder het beeldmateriaal:
En ook de vieze randen bij de voorruit waren nog trouw vies:
Maar gelukkig kwam ik vanmorgen om 7.30 uur to the rescue met mijn detailing spullen en schoonmaakdrang. De volgende foto spreekt voor zich:
Na de voldoening van de weer schone velgen, raakte ik helemaal gemotiveerd om de vieze randen bij de voorruit en de koplampen aan te pakken. Ik had Surfex en een heel handig kwastje gekregen van
@MTyn en dat kwam super goed van pas!
Ook hiermee nog even de mosranden bij de raamrubbers maar weer wat schoner gemaakt.
Daarna een goed wasje gedaan met BTBM en de inmiddels weer schone
Gyeon Washmitt die ik dit keer niet op de grond heb laten vallen.
Van de klusmannen aan de overkant van de straat heb ik ook nog een nieuwe taal geleerd, ik weet alleen niet welke. Ze waren druk aan het communiceren terwijl ze bezig waren op het dak. "Dakpannen" was voor mij het enige herkenbare woord in hun verhaal.
Daarna de
Gyeon Wetcoat aangebracht om de waxlaag te onderhouden. Omdat Het Zonnetje (nog!) niet gepolijst is, heb ik het idee dat de waxlaag toch minder goed houdt, ookal heb ik de lak wel voorbereid met kleien, cleanen etc. Al zal zijn woonplaats aan zee wellicht ook niet helpen.
Daarna Het Zonnetje gedroogd met de kleine Silk Dryer van
Gyeon en een grotere Evo. Ik vind het fijne droogdoeken. Ik heb er ook één van Meguiars maar dat is er zo een die heel zwaar wordt en ook 5 dagen nodig heeft om te drogen.
De randen zijn een stuk schoner!
Nog even wat gesmeerd met de Gummi, al wil ik de raamrubbers ook eens echt goed schoonmaken.
Al met al erg tevreden en tevens weer eraan herinnerd dat 3 weken geen wasbeurt, best lang is.
En zo stond hij te shinen met uitzicht op zee!
(even de detailing spullen uitladen, ik parkeer hem nooit in deze straat want dan staat hij pal op de zee).
En als beloning vond ik nog een gestorvene aan de binnenzijde bij de raamrubbers. Van binnenuit kan ik hem niet zien. Van buitenaf alleen vanuit een bepaalde hoek. Ik ga kijken of ik hem met de stofzuiger te pakken kan krijgen of anders met het kwastje.
Het was weer een leuke ochtend met Het Zonnetje!