• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gloss black marring probleem

ricardok90

Detailing addict
18 sep 2019
23
60
Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het stoeien met een motor cover van een harley. Het is hoogglans zwart en vermoedelijk poedercoat. Ik krijg het maar niet perfect, veel marring. De tank , spatborden gaan perfect met koch chemie m3.02 met hun zwart/paarse microcut pad.

Ik heb geprobeerd;

Rupes wit / wit
Rupes geel / geel
Scholl S30 / scholl oranje
Koch chemie m3.02 / zwart
Sonax np 03 06 / zwart

Geen van alle combi’s geeft het resultaat zoals op de tank of spatbord. Afnemen doe ik met schone gyeon baldwipe doeken. Ik werk met een flex pxe 80.

Wie heeft tips ?

Bijlagen

• IMG_2329.webp
    IMG_2329.webp
    110,9 KB · Weergaven: 60
  • IMG_2332.webp
    IMG_2332.webp
    113,5 KB · Weergaven: 55
  • IMG_2330.webp
    IMG_2330.webp
    132,6 KB · Weergaven: 55
  • IMG_2331.webp
    IMG_2331.webp
    194,7 KB · Weergaven: 56
Hallo @ricardok90, ik heb dezelfde primary case in zwart. Dit is idd poedercoat en een hel om te polijsten en afnemen. Neem je droog of nat af? Met nat bedoel ik met veel Prep of andere specifieke ontvetter? Delen als tank, spatborden zijn idd gespoten.
Dit is een bekend probleem met deze afwerking helaas en er zit niets anders op dan zonder druk polijsten en nat afnemen en dan coaten met een glascoating zodat vuil minder hecht en na foamen het vuil vast afvoert vóór de contact was.

Gelukkig ben ik niet de enige . Ik heb het afgenomen met gyeon prep, carpro eraser, koch panelwipe. Alle 3 zelfde effect. Ook met heel oppervlakkig afnemen. Het reageerd vreemd, het verwijderen van krassen had ik een rupes blauw nodig of scholl s3. Ik krijg het beste resultaat met een ultra zachte zwarte pad met m3.02 of sonax np.

Afnemen in kleine cirkels met een stukje van de doek, schoon stukje en wederom kleine cirkels, dat zou kunnen helpen. Gevoelige lakken die al krassen als je er naar kijkt, daar werkt dat ook vaak beter op. (Of bijv. sticky paint)

Ik heb zoiets wel eens gehad op een oude Chevy. Wat ik ook probeerde ik kreeg altijd dit resultaat. Zelfs te hard ademhalen maakte al krassen in deze lak.
Nat afnemen en een coating aanbrengen lijkt mij het veiligste. Maar houd er rekening mee dat het alsnog snel zal gaan krassen. Misschien is opnieuw laten spuiten een optie?

ik ga proberen het beste ervan te maken.. en dan qtechniq rim erop, in de hoop dat het een beetje marring opvult. Bedankt voor de tips

• Leuk
Reacties: Altos