Vandaag op verzoek van mijn maatje de buitenzijde van een Alfa Romeo onder handen genomen van een klant die 25 dagen geleden was gekocht.
Op de eerste dag van aanschaf had de klant de binnenzijde al onder handen laten nemen door mijn maatje, ditmaal mocht ik me ontfermen over de buitenzijde omdat hij daar geen tijd voor had.
25 dagen geleden had ik de auto al even heel vluchtig buiten in de regen zien staan.
Er waren enkele schades maar deze zouden van te voren netjes worden opgelost door de spuiter waarna de auto voor een Full-Detail aan ons aangeboden zou worden.
De auto bij aankomst :
Hologrammen all over the place (aan beide zijdes) 8o
Weet niet welke schades er weggehaald zijn maar ik zie nogal wat punten die niet door ons weg zijn te detailen:weetniet :
Eigenlijk was hier het moment al aangebroken waarop ik alles wilde afblazen omdat er mijn inziens toch geen eer aan te behalen viel, maar uiteindelijk toch even doorgezet
Danny steekt even een helpende hand toe :
Wilma heeft de zwaar verweerde koplampen even onder handen genomen en ze gepolijst :
Voor
Na
Het eindresultaat :
Wat reflectieshots :
En wat beadingshots :
Gebruikte spullen / stappen :
- Wassen met 2 emmer systeem (Valma Wash & Shine)
- Afdrogen met droogdoek (Miracle Dryer)
- Clayen (Poorboys icm Last touch)
- Polijsten (Monello Mezzo, & Finale op oranje, groen & wit)
- Glazen (White Diamond, Lime Prime & Black Hole)
- Wax (Collinite 845)
- Banden & kunstof delen gevoed (Bold n Bright & Trim restorer)
- Ramen reinigen (Monello Finale & Meq's Glass Cleaner
Op de eerste dag van aanschaf had de klant de binnenzijde al onder handen laten nemen door mijn maatje, ditmaal mocht ik me ontfermen over de buitenzijde omdat hij daar geen tijd voor had.
25 dagen geleden had ik de auto al even heel vluchtig buiten in de regen zien staan.
Er waren enkele schades maar deze zouden van te voren netjes worden opgelost door de spuiter waarna de auto voor een Full-Detail aan ons aangeboden zou worden.
De auto bij aankomst :
Hologrammen all over the place (aan beide zijdes) 8o
Weet niet welke schades er weggehaald zijn maar ik zie nogal wat punten die niet door ons weg zijn te detailen:weetniet :
Eigenlijk was hier het moment al aangebroken waarop ik alles wilde afblazen omdat er mijn inziens toch geen eer aan te behalen viel, maar uiteindelijk toch even doorgezet
Danny steekt even een helpende hand toe :
Wilma heeft de zwaar verweerde koplampen even onder handen genomen en ze gepolijst :
Voor
Na
Het eindresultaat :
Wat reflectieshots :
En wat beadingshots :
Gebruikte spullen / stappen :
- Wassen met 2 emmer systeem (Valma Wash & Shine)
- Afdrogen met droogdoek (Miracle Dryer)
- Clayen (Poorboys icm Last touch)
- Polijsten (Monello Mezzo, & Finale op oranje, groen & wit)
- Glazen (White Diamond, Lime Prime & Black Hole)
- Wax (Collinite 845)
- Banden & kunstof delen gevoed (Bold n Bright & Trim restorer)
- Ramen reinigen (Monello Finale & Meq's Glass Cleaner