• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail 1ste keer. "Tevreden" maar wat doe ik fout.

"veel" te snel vind ik wel meevallen. Ik ga iets langzamer maar maak 3x een dampatroon met 1x polijstmiddel. Deze tijd heb je ook omdat je sneller gaat. Iedereen doet het anders en volgens mij hebben we over het algemeen allemaal een goed resultaat. De enige "juiste" wijze bestaat niet, ook niet als jij of iemand anders dit altijd doet en dit voor jou goed werkt. (in het algemeen bedoeld)
Wel moet (zoals eerder genoemd) de polijstkorrel de tijd hebben om af te breken anders heeft, welke snelheid van bewegen dan ook, het polijsten geen of weinig nut.
 
  • Leuk
Reactions: Blade
@Quantoxx dat 'veel te snel' vind ik ook wel meevallen. Vanaf 03:00 laat hij een methode zien om polijstmiddel te verdelen over het te polijsten deel. Hierna voert hij de snelheid op en werkt het deel netjes af. De snelheid waarmee hij het deel voorts afwerkt, vind ik zeker niet te hoog.
 
Dan zal IK inderdaad een stuk langzamer bewegen. :) Ik vond het te snel omdat hij 1x een dambord doet en als hij willekeurig ergens een puntje zou zetten, dan raakt hij dit puntje welgeteld enkele seconden per run.

;)

Als ik zo snel zou bewegen, dan duurt het wel meerdere damborden voordat het polijstmiddel afgebroken is.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Het is ook een how to he... geen volledige detail.

Snap ik. :) Maar als je als leek zo snel beweegt en 1x een dambord doet, dan kom je op de medium en harde lakken niet echt ergens. ;) Ging mij ook om de TS die nu dezelfde snelheid aan zou houden als in het filmpje, 1x dambord en dan zou hij alsnog te snel bewegen. :)

Ik begrijp dat er verschillende manieren zijn.

Ik heb helaas nog maar zo'n 5 Skoda's gedaan en bij allemaal redde ik het nét niet of wel met 1 hit. (Rupes 21 - LC HD Blauw - Scholl S3) Daarom mijn idee dat als je met een DAP zo snel beweegt en 1x dambord doet, er niet genoeg correctie én finish is. :)
 
Daar heb je ook gelijk in @Quantoxx ...dat ga je niet redden op een gemiddelde Skoda (Ik spreek uit ervaring, 4 Skoda's gehad, 1nu nog steeds in bezit) vandaar dat ik dan de snellere beweging/meerdere damborden methode wil aanhouden, is persoonlijk wat je fijn vind.

De TS zal nu wel middels het filmpje en de reacties een beter beeld hebben van de mogelijkheden welke hij kan proberen.
Ook zijn de getoonde krassen (prima foto's overigens) er niet zomaar ff uit, deze zou ik lokaal geconcentreerd aanpakken en dan als 2e stap meenemen met de rest voor een gelijkmatige finish.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Zit nog eens te denken, @Altos, ik heb ook alleen maar Octavia's gedaan. Stations. Haha! Vond ze best wel aan de harde kant. Uiteraard geen VAG-hard, maar toch. :)