Hallo allemaal,
Kon hier niet echt een definitief antwoord over vinden. De zoekresultaten kwam ik voornamelijk uit op topics over een 1 emmer methode. Dus excuses als het wel al ergens staat.
Bij de 2 emmer methode heb je een emmer voor je water+sop en eentje voor het spoelen. Duidelijk.
Advies is vaak voor nog een 3e emmer i.v.m. de wielen. En zodoende heb ik ook zelf 3 emmers gekocht bij CC, 1 voor water+sop, 1 voor spoelen en 1 voor de wielen.
Maar nu komt wellicht de domme vraag… hoe gebruik je de 3e emmer?
Online kom ik namelijk verschillende vormen tegen van een 3 emmer methode:
Ik deed dus optie D) omdat ik denk/dacht dat dit geen probleem zou zijn. Minder krasgevoelig dan lak bijvoorbeeld en heb ik geen kans op scherp remstof in mijn goeie emmers. De andere opties lijken mij nu echter wat logischer maar welke dan?
Kon hier niet echt een definitief antwoord over vinden. De zoekresultaten kwam ik voornamelijk uit op topics over een 1 emmer methode. Dus excuses als het wel al ergens staat.
Bij de 2 emmer methode heb je een emmer voor je water+sop en eentje voor het spoelen. Duidelijk.
Advies is vaak voor nog een 3e emmer i.v.m. de wielen. En zodoende heb ik ook zelf 3 emmers gekocht bij CC, 1 voor water+sop, 1 voor spoelen en 1 voor de wielen.
Maar nu komt wellicht de domme vraag… hoe gebruik je de 3e emmer?
Online kom ik namelijk verschillende vormen tegen van een 3 emmer methode:
- A) 3e emmer wordt gebruikt als spoelemmer voor de wielen, maar je haalt dus je sop uit de eerste emmer (is er alleen dan toch geen mogelijkheid dat je remstof etc in je schone sop krijgt?)
- B) 3e emmer heeft ook sop en deze is alleen voor de wielen. Je spoelt dus dan af in de 2e emmer (eventueel met verschonen van water na het wassen van de wielen?)
- C) 3e emmer is een extra spoelemmer, waarbij je in 2 verschillende emmers spoelt alvorens terug te gaan na je emmer met sop (minder kans op remstof in je 1e emmer met sop dan bij A).
- D) De 3e emmer is eigenlijk een 1 emmer methode voor alleen de wielen. Dus sop+spoelen. (Deze kom ik niet online tegen maar was achteraf heel dom ‘mijn’ methode)
Ik deed dus optie D) omdat ik denk/dacht dat dit geen probleem zou zijn. Minder krasgevoelig dan lak bijvoorbeeld en heb ik geen kans op scherp remstof in mijn goeie emmers. De andere opties lijken mij nu echter wat logischer maar welke dan?