• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2 emmer methode

Wasbeermeneer

Detailing rookie
20 mrt 2010
78
0
Als ik de auto was met de twee emmer methode: 1 emmer met shampoo en 1 emmer met alleen water, krijg ik ook schuim in de spoel emmer. De emmer met shampoo en de emmer met alleen water zijn dan nauwelijks te onderscheiden. is dit normaal?? of doe ik wat verkeerd??
 
Heb ik ook, is vrij normaal opzich.

Maar de ene is bij mij koud, de ander warm. BTBM schuimt ook een stuk minder trouwens, dan is het duidelijker.
 
ik heb ook 2 verschillende kleuren emmers maar qua inhoud bedoel ik. Met de juiste dosering die bij de producten staan verschijnt er nog steeds best veel schuim in de spoel emmer ( heb geen grit guards)
 
Als je de mitt of "wat je gebruikt" eerst uitknijpt voordat je 'm uitspoelt, zal de inhoud van de spoelemmer schoner blijven.
Niets mis met een shampoo die blijft schuimen tijdens gebruik.

Hans
 
Ik spoel m'n mitt altijd eerst uit met de tuinslang alvorens hem te dompelen in de spoelemmer. Mischien wat omslachtig maar zo wel de minste kans op swirls.
 
ok, dus als je gaat wassen, de mitt in de shampoo, wassen, de mitt uitknijpen naast de spoel emmer, de mitt in de spoelemmer en met je hand schoonmaken, uitknijpen boven de spoelemmer en dan nieuw water met shampoo pakken??
 
Ja zo is dat, eerst uitknijpen naast de emmer voor het spoelen en na het spoelen.
Je zal ook zien dat je spoelwater niet meer zo verzadigd word als voorheen, wat logisch is omdat het grofste vuil naast de emmer terecht komt.
Het zal de kans op swirls nog een stuk kleiner maken.
 
Zoals al aangehaald gewoon de handschoen beetje uitwringen voor je spoelt maar ook niet te geweldig om de de handschoen te sparen.
Voor de rest doet dat beetje schuim geen kwaad aan het resultaat
 
Hier nog een quote uit een ander topic :cool

mk-us zei:
Nadeel van te hard wringen is dat je dan het vuil lekker diep wegstopt in de mitt en er niet uit haalt .... daarna lekker in je sopje .... vuil komt naar boven .... lekker krassen op je lak .... #@$#@^%R$E weer alles voor niks gedaan ]d~^
 
Vond het zelf de meest logische verklaring :)
Toevallig gisteren met 2 gritguards gewerkt en doorzichtige emmers, was goed te zien dat in beide emmers toch echt een beetje vuil onder de guard lag >>> ze gaan er echt komen dus !
 
En mocht je nu toch het verschil niet meer kunnen zien; De shampoo emmer naast de auto, de uitspoel-emmer achter je (als je begrijpt wat ik bedoel). Beetje jip-en-janneke, maar het werkt wel.
 
Ik knijp de washmitt na het spoelen NAAST de emmer uit i.p.v. er boven of er in.
Zo komt er in mijn ogen vrijwel geen vuil in het spoelwater.






meuh
 
Introduceer de 3 emmer methode:lol

Nee garpje, maar ik wring mijn wash mitt niet uit, maar geef hem er buiten de spoel-emmer van langs met de tuinslang. Dit zeker bij bijvoorbeeld het wassen onderaan de deuren. Daarna even jotteren in de spoelemmer, zacht uitwringen, en dan de sop-emmer in.

Grtzz, Raoul
 
+1 doe hetzelfde: Ik spoel m'n mitt altijd eerst uit met de tuinslang alvorens hem te dompelen in de spoelemmer. Mischien wat omslachtig maar zo wel de minste kans op swirls.
 
@ boelewapper: die 3-emmer methode is niet ongewoon voor me.
Als ik echt tijd zat heb doe ik het steeds zo.

In de 3de spoelemmer vind je dan zelden tot nooit nog wat vuil onder de gritt guard.
 
Twee verschillende emmers gebruiken. Ik gebruik gewone emmers. Spons of handschoen na het soppen een paar keer op en neer in het spoelwater dompelen en dan pas uitknijpen. Hierna weer in de 'sop'emmer dopen en de auto wassen. Ik was de auto in rechte banen (niet rondraaien) en druk vooral niet te hard. Zo krijg je geen swirls.