• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2 nieuwe Full Details bekeken * Part 1/2 * (Audi S4 Quattro V8)

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.943
193
34
Leersum (Utrecht)
Heya GlimKezen & GlansPoppen!

Gisteravond en vandaag 2 nieuwe projecten opgezocht. Het betreft een donkerblauwe Audi S4 Quattro V8 4.2 en een zwarte Porsche Carrera 911 GT3. Beide kunnen wel wat TLC gebruiken. Behoorlijk...

Beide kleuren zullen erg dankbaar zijn. Zwart en donkerblauw met chromen accenten. Mooi!

Audi S4

Op de foto en met de gedimde belichting in de garage lijkt de auto een plaatje! Behoorlijk wat glans en reflectie, maar dit verdoezeld vrijwel alles. -->

20160202_192256.jpg



Met een inspectielamp, of eigenlijk zelfs met het blote oog, vond ik enorm veel swirls en zelfs hologrammen -->

20160202_185114.jpg


20160202_191448.jpg


20160202_191500.jpg


20160202_191532.jpg


20160202_191608.jpg

20160202_191617.jpg


20160202_191628.jpg




Ik heb een testspot gemaakt en deze lekker uitgebreid om de klant te laten zien wat haalbaar was.
Mijn vermoeden was dat het een bikkelharde lak zou zijn, en daar was niks aan gelogen.
  • DAP 900V3
  • Raffini Foam Geel + Scholl S3 (Hit 1)
  • Raffini Foam Geel + Scholl S3 (Hit 2)
BEFORE -->
20160202_210655.jpg


20160202_210702.jpg



AFTER -->
20160202_212523.jpg


20160202_212616.jpg


20160202_212622.jpg


Dit was al een behoorlijk verschil. 2 goede hits zorgden al voor een resultaat waar een gemiddelde klant al blij van zou worden. Echter zag ik nog defecten die ik normaliter ook weg zou halen, op de diepere defecten na. Uiteindelijk heb ik nog een derde hit gedaan en afgeschaald met S30 op Foam Wit. Helaas was de batterij van mijn telefoon leeg... Een vierde hit zou ook nog mijn voorkeur hebben.

Na de derde hit en afschalen inspecteerde ik opnieuw het paneel met de inspectielamp. Opvallend was dat er uiteraard nog diepere krassen overbleven, maar dat als ik met de lamp langs het paneel ging, het lampje in de reflectie snel begon te flikkeren. Alsof het gehele paneel nog onder de krasjes zat.
Zoals je op onderstaande foto's kunt zien, is dat niet het geval.

Zou het kunnen zijn dat de metallic dit veroorzaakte?

Onbehandeld paneel -->

20160203_115626.jpg


3 hits + afschalen -->
20160203_115634.jpg


20160203_115645.jpg



Wat kan bepaalde verlichting toch een hoop defecten laten zien. Ik zag na een derde hit nog defecten zitten die behoorlijk storend waren, maar buiten zie je vrij weinig hier van terug.


Planning -->
  • Polijsten.
  • Nanolex Si3D of MOHS.
  • Lederen stoelen + bank behandelen.
  • ...alle andere standaard details.
Eventueel:
  • Velgen licht polijsten
  • Gyeon Rim
  • Kunststof reinigen
  • Gyeon Trim
  • Uitlaatsierstukken polijsten (Te ver heen voor Pro Polish)

Greetz
 
die kan inderdaad wel een hoop TLC gebruiken. Wordt een dankbare klus met waarschijnlijk een nog dankbaardere eigenaar
 
Mooi resultaat al voor zover zichtbaar, overtuig de klant ook ff van een goede bandendressing...zeker i.c.m. zwarte wielen...
Prachtige auto, vreselijke staat...jammer, hopelijk doet jou magic de auto meer eer aan.
 
@Altos - Uiteraard worden de banden ook onder handen genomen. Ik gebruik zelf de Tuf Shine - Tire Cleaner + Gyeon Tire en als de klant er een schepje bovenop wil, kan ik bijv. de Tif Shine - Tire Apearence Kit gebruiken.


Thanx
 
Ik heb altijd een voorliefde gehad voor snelle Audi's, en deze mag er ook zijn! Alleen de wielen vind ik niet echt geslaagd.
 
@Jansen - Er ligt een V8 in met ruim 300 PK. Lijkt mij ook niet zo langzaam, haha!

De velgen vind ik ook niet zo super. Naast de schade die aanwezig is, vind ik ze de auto afbreken. Straks is hij weer mooi blauw met chromen accenten, maar zijn de velgen zwart... Het mooiste, in mijn opinie, is licht gekleurde velgen. dikke spaken of misschien wat aparts. Ze zijn immers 20'' en mogen dan zeker opvallen!


Greetz
 
Deze Audi is inderdaad niet liefdevol behandeld!:eek:
Maar je kan je er mooi op uitleven en zal zeker goed komen!
Maar met een DAP kom je er wel.
 
Ziet er top uit! Verschil is echt duidelijk goed te zien.
Hoe was de lak? Zal ook wel lakker hard zijn geweest niet?
Had laatst een BMW Z4 met ook zo'n harde Duitse lak, kofferklep alleen was al 3 hits nodig.
 
Nou, ik begon met Geel + S3 en dat is voor mij mijn hardste combi. Bij de testspot mertke ik al dat het weer een typisch harde lak was, dus heb de testspot lekker breed gemaakt.

Gek genoeg, na 1 hit, waren er al behoorlijk wat swirls verdwenen. Dat had ik niet verwacht! Ok, het kost uiteindelijk meerdere hits, maar ik heb lakken gedaan waarbij dit na 2 hits nog niet weg was. (Met name een VW Lupo 3L)

Maar, wat een geweldige kleur om te doen! Chromen sierlijstjes erbij... super!


Greetz
 
Ziet er al een heel stuk beter uit!
Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Hopelijk is de auto technisch niet net zo afgetrapt als dat hij optisch onderhouden is.
Dan krijg je nog een hoop horror met dit type audi blok, haha.
 
Hey Glimkezen & GlansPoppen,

@Dibbuz

Ik heb een vraag wat betreft polijstmiddel; Ik gebruik momenteel S3 als mijn zwaarste product. Deze is naast de prima correctie ook door te werken tot een behoorlijke finish. Maar....

Aangezien ik bovenstaande Audi meerdere hits zal moeten geven, lijkt mij een polijstmiddel met een vaste korrel misschien wel beter/voordeliger omdat ik tijdens de eerste hit toch nog niets heb aan de finish van S3. Er volgen toch nog meer corrigerende hits...

Of zie ik dit nu wel heel krom?

Ik zou dan met een vaste korrel door kunnen gaan, zo'n 2 hits, gevolgd door 1 hit met S3 en deze doorwerken richting finish en daadwerkelijk finishen met S30...?


Greetz
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vraag wat betreft polijstmiddel; Ik gebruik momenteel S3 als mijn zwaarste product. Deze is naast de prima correctie ook door te werken tot een behoorlijke finish. Maar....
Aangezien ik bovenstaande Audi meerdere hits zal moeten geven, lijkt mij een polijstmiddel met een vaste korrel misschien wel beter/voordeliger omdat ik tijdens de eerste hit toch nog niets heb aan de finish van S3. Er volgen toch nog meer corrigerende hits...
Of zie ik dit nu wel heel krom?
Ik zou dan met een vaste korrel door kunnen gaan, zo'n 2 hits, gevolgd door 1 hit met S3 en deze doorwerken richting finish en daadwerkelijk finishen met S30...?Greetz

Je zou Meguairs M105 kunnen gebruiken, die korrel breekt niet af. Finishen kun je dan met M205 of een ander merk, de s3 is dan niet meer nodig. Andere opties die je nog kunt overwegen zijn Wolf's Chemicals WP-6G, 3M fast Cut of CG V32.
Persoonlijk vind ik de combi van de blauwe kleur met zwarte velgen wel aardig.
https://www.Carclean.com/product/Meguiar_s_Professional
/Mirror_Glaze_M105_Ultra_Cut_Compound_237ml_M10508_101787
.
https://www.Carclean.com/product/Wolf_s_Chemicals/Heavy_Cut_Polish_Cut_It_500ml_WP_6G_05_103339
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: PeterS
De CG V32 is veel te licht voor een VAG lak. Deze (compound) doet vrij weinig op harde lakken. Om deze reden ben ik van dit merk afgestapt kwa polijst middelen.

3M Fast Cut Plus is echt vloeibaar schuurpapier. Deze zelf nog nooit gebruikt met een rotary omdat ik met een flex DA al genoeg correctie had op een MB lak. Dit is wel een serieuze compound