• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2 nieuwe Full Details bekeken * Part 1/2 * (Audi S4 Quattro V8)

Dat is mooi klote man. Ik zou niet weten wat je hieraan zou kunnen doen, maar ik wens je veel succes!
 
Thanx @Jansen !

Deze klus is aardig vervelend aan het worden, haha! :p

Aan de ene kant heb ik behoorlijk moeten bikkelen bij het polijsten. Er waren op de meeste panelen 2-3 hits nodig met mijn BF21 en lastige plekken met de DAP al snel 4-5 hits. Daarna nog afschalen.
Aan de andere kant is de lak onnozel gevoelig en trek ik zelfs met Senza Bordi's nog wel wat swirls.
Weer een andere kant is dat het allemaal lijkt op sticky paint waar ik al helemaal niet blij van word.

Al met al is het een klus waarbij ik mezelf behoorlijk in de vingers snij, maar dat soort dagen hebben we allemaal wel eens. Het is nu zoeken naar een oplossing, ook al is de klus inmiddels totaal niet leuk meer.

Ben wat meer info aan het opzoeken over sticky paint en de dingen die ik tot nu toe heb gelezen komen aardig overeen met de dingen die ik ervaar.


Greetz
 
Met sticky paint heb je zeker te maken. Echter zou je andere polijst middelen moeten gebruiken om hier van af te komen. Echter heb je dit mooi kunnen oplossen met de PB.

Heb de doeken nu zelf ook (Senza Bordi's) maar nog niet gebruikt. Echter denk ik dat je op zulke zachte lakken een doek met langere fibers miet gebruiken.
 
@tembaco Van wat ik me kan herinneren van de topics hier op het forum over gevoelige lak is dat doeken met lange vezels meer frictie hebben en dus eerder swirls/marring veroorzaken dan doeken met gesloten vezels.
 
Is wel effe stressen op die moment...

Op welk standje zet jij je BF21?
Met de cutting pads zet ik die op standje 4 (met redelijk wat druk), bij finishing pads op 6 (zeer lichte druk)
Zet je misschien te veel druk waardoor je pads te warm worden en je compound blijft plakken?

Ook bij afnemen geen druk zetten, maar ik ga er maar van uit dat je dat al weet ;)

Ben benieuwd hoe het afloopt man, die defecten komen er toch niet zomaar in tijdens de nacht?
 
@tembaco Van wat ik me kan herinneren van de topics hier op het forum over gevoelige lak is dat doeken met lange vezels meer frictie hebben en dus eerder swirls/marring veroorzaken dan doeken met gesloten vezels.

Kan wel zijn. Voor dit soort situaties is helaas ook geen beschrijving uit een boekje voor. Het is proberen. Echter heb ik hele andere ervaring ermee. De motorkap van de laatste CLK cabrio bv die ik had gedaan was overgespoten en ook über zacht. Met mijn normale mf doeken wreef ik er de swirls achter mijn doeken aan in. Ook op de voorschermen. Dit was ook een van de reden van Mohs. Echter gebruikten ik een merk wat ik een niet te noemen merk met een lange vezel en dit werkte erg goed.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Ik heb precies hetzelfde probleem op mijn VW Passat. Echt een extreem harde lak.
Maar als ik dan alles weer afneem (Sensa Bordi en andere Monello doeken)heb ik weer swirls/marring erop. Extreem gevoelig dus.

Heel irritant....
 
Thanx voor de feedback, mensen!

Gelukkig kan ik probleem #1 oplossen door de ingetrokken polijstmiddelen weer te verwijderen met een cleaner.

Volledig krom, maar het is een oplossing.

Voor de marring/swirls die ik met de Senza Bordi's maak, zou ik dus ook de lange zijdes van de Peluche Verde kunnen proberen?


Nog een vreemd bijkomend feit: Ik nam tijdens het polijsten de lak af met een Peluche Verde en liep het na met Prep en een Senza Bordi. Later met 2 Bordi's. Hiermee kreeg ik de auto helemaal strak, zoals op het eerder gepostte filmpje, maar na opnieuw volledig ontvetten en een nachtje staan, reageert de lak nóg vreemder. VAAG!

Vandaag word een flesje Mezzo bezorgd waarmee ik de waas het minst erg achterlaat. Dan zal ik met de DAP een cleaner zo dun mogelijk aanbrengen, heeeeeel rustig afnemen en daarna met Prep opnieus heeeeel voorzichtig afnemen. Dan de MOHS.

Wish me luck!


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Altos en Ferdy
祝你好運
emoji1303.png
 
Heel veel succes hiermee.
Ik werk momenteel ook aan een auto met keiharde lak, waarop defecten zeer lastig te corrigeren zijn, maar marring ook weer zo ontstaat. Werd er ook gek van in begin.
Ik neem vooral zeer zachtjes af en verschoon waanzinnig vaak mijn doeken. Poorboys World Mega doeken. Met lange zijde zeer zachtjes polijstmiddel afnemen en daarna met korte zijde nawrijven. Ook weer zeer zachtjes. Zo lukt het mij.
En polijstmiddel goed uitwerken, maar niet te lang. Ik gebruik daarbij de Monello lijn.
De wasmachine heeft zijn handen vol aan mijn wassen iedere keer.
 
Laatst bewerkt:
@Aficior - Thanx voor je feedback.

Ik ga het morgen proberen opnieuw te polijsten met Mezzo op waarschijnlijk de DAP. Zo min mogelijk polijstmiddel gebruiken. Daarna met de Peluche Verde wat proberen en hopen dat ik op één-of-andere manier zonder swirls/krasjes kan eindigen.

Helaas moet ik dan de Mezzo afnemen, de Cleaner afnemen én de Prep afnemen. 3x is nodig, dus 3x kans op defecten.

Zie er behoorlijk tegen op.


Greetz
 
Haha! To Be Continued.

Bedenk mij net ineens dat ik al mijn Peluche Verde in een tas heb zitten, allemaal gebruikt. Snel nog even wassen en op de verwarming leggen voor morgen. :S

Khad alleen de Bordi's klaarliggen voor de MOHS...

Iemand nog een Audi S4 nodig? Quattro, V8 4.2, staat strak in de lak en technisch in goede staat. Gratis te ontvreemden.


Greetz
 
Haha nee ga hem laten staan.
Morgen gaat het gewoon goed komen .

Ik moest ook mee doeken nog wassen. Moet uitgeteld vandaag de hoofd waterleiding van evides in zeeuws vlaanderen springen. Geen water meer, nu de doeken gewassen met de hand met spa blauw en wat derft.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk