Heb je ook maar 1 pad gebruikt waarbij dit gebeurde? Weelde combi is het nog geworden om de auto terug strak te krijgen?
Het was een nieuwe Oranje Foam Pad (Monello Raffini) en heb dit nog nooit gehad. Ik kon de pad wel gewoon gebruiken, maar na het wassen en opnieuw gebruiken, doken de bulten weer op.
Uiteindelijk is het een reeks van combi's geworden.
VÓÓR DE RARE FRATSEN;
- BF21 + LC Foam Blauw + S3 (1-2-3 hits)
- BF21 + LC Foam Oranje + S30 (1 hit)
- DAP900 + Foam Geel + S3
- DAP900 + Foam Oranje + S30
(Tussen elke stap afnemen en ontvetten met Prep en 2 Bordi's)
NÁ DE RARE FRATSEN;
- DAP900 + Foam Rood + Pro Polish (Waas/oliën verwijderen)
- DAP900 + Foam Geel + S3 (Opnieuw swirls/marring verwijderen)
- DAP900 + Foam Rood + Pro Polish (Opnieuw aas/oliën verwijderen, kon ik niet overheen polijsten/cleanen)
- DAP900 + Foam Oranje + Mezzo (Na vele combi's/methodes proberen, liet deze de minst erge waas achter)
- DAP900 + Foam Rood + Pro Polish (Waas/oliën verwijderen)
(Na elke stap onzettend rustig met 2 doeken afnemen + klein beetje Prep. Kleine cirkeltjes maken om frictie minimaal te houden. Bij elke keer maakte ik zeker wel ergens een krasje/swirl. Als laatste stap ontvetten met Prep)
De nodige swirls of krasjes zitten zeker nog in de auto, maar ik ga het daar bij laten. Als ik elk gemaakt defect opnieuw moet aanpakken, dan ben ik over een maand nog bezig omdat het risico erg hoog is en de bovenstaande cyclus erg lang is.
Over de pad. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Gelukkig. LIJKT mij dat er misschien te lang is doorgewerkt.
Het was een nieuwe Oranje Foam Pad (Monello Raffini) en heb dit nog nooit gehad. Ik kon de pad wel gewoon gebruiken, maar na het wassen en opnieuw gebruiken, doken de bulten weer op. Door de voorzichtigheid die ik moest aanhouden heb ik kleine stukkies gepolijst. Te warm, te lang doorgewerkt of iets dergelijks is niet mogelijk. Ik weet van mijzelf dat ik nog veeeeel langer kan doorgaan, haha!
Mohs ook... Paneel in smeren en meteen afnemen...
Ik neem dus maar aan dat het ongeveer hetzelfde te verwerken is als de Nanolex. Qua aanbrengen en afnemen, bedoel ik dan. Als ik bijv. een deur als voorbeeld neem, dan zou ik gewoon 10 druppels op de applicator doen en de halve deur insmeren. Banen van links --> rechts, opnieuw wat product op de applicator en de onderkat van de deur doen, dan haask van boven --> beneden over de heledeur. Daarna meteen afnemen.
Mocht dit toch te lang duren, doe ik de halve deur en nee af.
Thanx Peeps!