• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2 nieuwe Full Details bekeken * Part 1/2 * (Audi S4 Quattro V8)

Dit heb ik eigenlijk altijd als ik die oranje pad gebruikt. Is dat niet normaal? Voor wat ik kon zien was de werking toen wel normaal.
 
Heb dit nog niet eerder meegemaakt. Als ik de pad was, duurt het best lang voor het water er goed intrekt.

Maar goed. Maakt ook niet uit.



Inmiddels ben ik, alweer, klaar met polijsten. Maandag zal ik hopelijk beginnen aan de MOHS. Hebben jullie nog tips & tricks voor me?

De enige ervaring die ik heb is het aanbrengen van de Nanolex Si3D op een Porsche. Hierbij begon ik op de motorkap met een deel van ongeveer 40x40cm. (Kwart van paneel).

Ik deed zo'n 10 druppels op de applicator en deed 1 dambord. Vervolgens deed ik opnieuw 10 druppels op de applicator en deed het volgende kwart in dambord. Aansluitend ging ik opnieuw crisscross over beide panelen. (Haaks)

Vervolgens nam ik beide delen af met doek 1 en wreef na met doek 2. Meteen gevolgd door laag 2.



Kan ik de MOHS op dezelfde manier aanbrengen, qua methode?

- 10 druppels en een stuk van 40x40cm. (Ongeveer)
- Grotere panelen eveneens 40x40cm, daarna een naastliggend paneel meenemen. (zoals halve motorkap, zie hierboven)
- Zodra je een paneel gedaan hebt, afnemen met 2 doeken. (In mijn geval; Piccolo Nero primair, nawrijven met Senza Bordi)
- Minimaal na 1 uur en binnen 3 uur wil ik de hele auto rond zijn en bij het eerste paneel weer uitkomen voor de 2de laag.

- 2de laag aanbrengen.

- 4 uur wachten, tellende vanaf het aanbrengen van de 2de laag op het eerste paneel, dan de Booster aanbrengen in zelfde paneel-volgorde.

(Booster zou ik ook de volgende dag kunnen aanbrengen, bij tijdsgebrek)


Enkele feitjes die ik zeker wil weten, en verschillende dingen die ik lees;

- Hoe lang moet de MOHS uitharden? (8 uur droog houden...?)
- Hoelang moet de Booster uitharden? (12 uur drogen...?)
(Hoelang moet ik de Audi laten staan wanneer ik klaar ben met beide?)

- Brengen jullie ook de Mohs aan over gelakte kunststof raamstijlen/spiegelplaten/dakrails/kunststof chroom sierlijsten/koplampen/achterlichten/dakramen? (dakraam is tevens een zonnepaneel :P)


Als ik dus rond 09.00 uur begin aan de Mohs, zal ik waarschijnlijk tussen 14.00 - 15.00 uur klaar zijn. 4 uur wachten en dan kan ik de Booster aanbrengen, maar dan is het inmiddels al wel 18.00 - 19.00 uur als ik daar mee begin en weet niet hoe snel ik de Booster aangebracht kan hebben. Mooiste is dat ik dit wel dezelfde dag doe, want dan kan hij de volgende gehele dag drogen en de dag daarna kan ik samen met de eigenaar + zijn personeel naar een Auto Professioneel & Schadeherstel beurs gaan, IN DE AUDI~?! :P

Alle Tips & Tricks zijn welkom.


Greetz
 
Ik heb alleen ervaring met Cquarz. Dat moest je paneel voor paneel aanbrengen. Ieder paneel in één keer binnen iets van 30 seconden dacht ik. Snel werken dus.
 
Mohs ook... Paneel in smeren en meteen afnemen... Soms kan je het best een paneel in 2en doen... Het dak en motorkap zelfs in 3en!

Na elk paneel goed inspecteren of je alles afgenomen heb.

Gewoon lekker doen! Gaat helemaal goed komen!
 
Heb je ook maar 1 pad gebruikt waarbij dit gebeurde? Weelde combi is het nog geworden om de auto terug strak te krijgen?
Het was een nieuwe Oranje Foam Pad (Monello Raffini) en heb dit nog nooit gehad. Ik kon de pad wel gewoon gebruiken, maar na het wassen en opnieuw gebruiken, doken de bulten weer op.


Uiteindelijk is het een reeks van combi's geworden.

VÓÓR DE RARE FRATSEN;
- BF21 + LC Foam Blauw + S3 (1-2-3 hits)
- BF21 + LC Foam Oranje + S30 (1 hit)
- DAP900 + Foam Geel + S3
- DAP900 + Foam Oranje + S30

(Tussen elke stap afnemen en ontvetten met Prep en 2 Bordi's)


NÁ DE RARE FRATSEN;
- DAP900 + Foam Rood + Pro Polish (Waas/oliën verwijderen)
- DAP900 + Foam Geel + S3 (Opnieuw swirls/marring verwijderen)
- DAP900 + Foam Rood + Pro Polish (Opnieuw aas/oliën verwijderen, kon ik niet overheen polijsten/cleanen)
- DAP900 + Foam Oranje + Mezzo (Na vele combi's/methodes proberen, liet deze de minst erge waas achter)
- DAP900 + Foam Rood + Pro Polish (Waas/oliën verwijderen)

(Na elke stap onzettend rustig met 2 doeken afnemen + klein beetje Prep. Kleine cirkeltjes maken om frictie minimaal te houden. Bij elke keer maakte ik zeker wel ergens een krasje/swirl. Als laatste stap ontvetten met Prep)

De nodige swirls of krasjes zitten zeker nog in de auto, maar ik ga het daar bij laten. Als ik elk gemaakt defect opnieuw moet aanpakken, dan ben ik over een maand nog bezig omdat het risico erg hoog is en de bovenstaande cyclus erg lang is.



Over de pad. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Gelukkig. LIJKT mij dat er misschien te lang is doorgewerkt.
Het was een nieuwe Oranje Foam Pad (Monello Raffini) en heb dit nog nooit gehad. Ik kon de pad wel gewoon gebruiken, maar na het wassen en opnieuw gebruiken, doken de bulten weer op. Door de voorzichtigheid die ik moest aanhouden heb ik kleine stukkies gepolijst. Te warm, te lang doorgewerkt of iets dergelijks is niet mogelijk. Ik weet van mijzelf dat ik nog veeeeel langer kan doorgaan, haha! :P



Mohs ook... Paneel in smeren en meteen afnemen...
Ik neem dus maar aan dat het ongeveer hetzelfde te verwerken is als de Nanolex. Qua aanbrengen en afnemen, bedoel ik dan. Als ik bijv. een deur als voorbeeld neem, dan zou ik gewoon 10 druppels op de applicator doen en de halve deur insmeren. Banen van links --> rechts, opnieuw wat product op de applicator en de onderkat van de deur doen, dan haask van boven --> beneden over de heledeur. Daarna meteen afnemen.

Mocht dit toch te lang duren, doe ik de halve deur en nee af.


Thanx Peeps!
 
@Jeroen - Tja, je zou het bijna zeggen. Stom genoeg heb ik de auto helemaal strak gekregen zonder al teveel rare dingen MET de Rupes, daarna begon het gezeik. :P

De Rupes blijft voorlopig, haha!
 
@Jeroen - Ik had het ook 19x al opgegeven, haha! Wat een kl*te-klus. :P

Hopelijk gaat het aanbrengen van de Mohs goed en hoor ik voorlopig niets meer over deze Audi.


De volgende klus staat in de regen en sneeuw al te wachten; De Porsche 911 van dezelfde eigenaar! Eveneens een full Detail, hahaa!
Maaaaar, daar heb ik de motorkap al van gedaan en, even afkloppen, die had ik binnen een poep-en-een-scheet gecorrigeerd.


Greetz
 
De pad heeft misschien een fabricagefout?
Het blijft natuurlijk een massaproduct zo'n pad.
Goed volhouden, afmaken en trots zijn op het resultaat en je volhardend optreden.
De volgende detail weer gewoon op 0 beginnen, gaat vast goedkomen.
 
Heya Peeps,

Ik vroeg mij af of MOHS op een enigszins sticky paint om meer product vraagt. Andere producten trokken veelal in de lak en kostte dus meer product.

Ik neem sowieso aan dat MOHS over sticky paint kan, maar neemt de lak dan dus ook niet meer product op of hecht hij zich meteen aan het oppervlak?


Greetz
 
Mijn handleidinkje zegt:

Werk per paneel en direct afnemen met de Monello Piccolo Nero's.
Gebruik één doek voor het afnemen en een tweede om het paneel nogmaals na te wrijven.
Breng minimaal 2 lagen Q² Mohs aan met een uur wachten tussen beide lagen.
Gebruik een nieuwe set van twee doeken Piccolo Nero's om de tweede laag Q² Mohs af te nemen.
Gyeon Q²M Cure (of die booster in jouw geval) als laatste gebruiken voordat de auto naar buiten gaat maar minimaal 12 uur (24?)
Hoe langer het behandelde lakwerk droog blijft hoe beter.
 
@PeterS - Jep, zo doe ik hem. Echter kan je de booster blijkbaar al na 4 uur aanbrengen en moet die ook weer 12 uur drogen.

Ik heb zojuist de 1ste laag aangebracht in 2 uur, doe nu effe een pauze en dan de 2de laag.

Morgen breng ik de Booster aan.

Overmorgen wat miereneuken en afronden en dat is hij in principe lang genoeg uitgehard.


Thanx!
 
Volgens de omschrijving verhoog je alle aquafobische eigenschappen en verleng je de algehele bescherming.

4 uur na aanbrengen van de coating, de Booster aanbrengen.


Greetz
 
Na 6 maanden heeft de bestaande coating al weer het een en ander aan vervuiling opgelopen en dit wil je dus niet onder je coating.

Echter VERLENGT dit de bestaande standtijd met theoretisch 12 maanden.

Btw hoe langer je wacht tussen de lagen door, hoe beter. Dan krijgt de laag alleen maar meer tijd om uit te harden.
 
@PeterS - Hey! Ik heb nét de Gyeon-sticker geplakt in de auto. Datum en welke bescherming erop; KLAAR!

20160308_135914.webp


Vandaag de velgen gepolijst, uitlaatstukken gepolijst en de Booster aangebracht.

20160308_113012.webp


20160308_134532.webp